Inlägg från: Anonym (Nyfiken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nyfiken)

Hur många barn har du och blev det som du tänkte innan barn?

Som rubriken lyder. Hur många barn har du? Blev familjelivet som du tänkte dig innan du skaffade första? Varför? Varför inte?

Nyfiken. Har själv två pojkar och föräldralivet blev inte helt som jag tänkt mig - mycket mer intensivt och en större omställning än jag trott. Jag hade nog tänkt att jag skulle få en av varje sort, och att de skulle vara rätt lugna, av typen som gärna läste böcker i lugn och ro - för att det var så min egen barndom var. Istället fick jag två väldigt aktiva killar som konstant är i rörelse.

Men, det är KUL. Jag kanske inte fick det föräldraskap jag trodde men det är inte en lugn stund och det är något som håller livet igång. 

• Svar på tråden Hur många barn har du och blev det som du tänkte innan barn?
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Roligare) skrev 2023-06-11 10:23:50 följande:

2 barn, killar 11 och 13.

Livet med barn blev betydligt lättare och roligare än vad jag fått till mig.

När jag var gravid med första berättade alla om den stooooora omställningen och att jag i princip aldrig skulle få sova, äta duscha eller andas...
    Men så blev det inte. Han sov hela nätter efter en månad och vid 1,5 gick han och hämtade duplo och satt på mattan och lekte medan jag duschade och lagade mat...

Sen blev jag gravid med nr 2...åxo kille
    Då kraxade olyckskorparna att ojoj, ett barn är ingenting, vääääänta bara....
    (Jag väntar fortfarande...)
    Han var likadan som sin bror...

Självklart har livet förändrats men jag har också förändrats i takt med detta. Jag älskar att upptäcka världen utifrån mina barns ögon...både när de var små och nu när de är äldre...
    Att vara förälder är så mycket roligare än vad jag tänkt...

Så fascinerande hur olika barn är. Vid 1,5 sov vår första son inte en hel natt än. Trots det var det fullt ös från sekunden han vaknade tills han gick med på att sova efter lång läggning. Lagar jag mat var han med konstant, helst i famnen. Satt sällan ner mer än max 4-5 minuter, det var länge. 
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (?) skrev 2023-06-11 14:51:30 följande:

Är tråden bara för de som har barn?

Nej, antalet kanju såklart vara 0 med.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (?) skrev 2023-06-11 17:21:27 följande:
    Ok, i såfall så är jag besviken. Hade hoppats på 2-3 barn men det verkar bli 0. Inte vad jag sett framför mig.
    Förstår det. Hoppas du har bra folk som stöd om det behövs.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (?) skrev 2023-06-11 18:50:33 följande:
    Det hade jag önskat också att jag hade.
    Hjärta
Svar på tråden Hur många barn har du och blev det som du tänkte innan barn?