Ger du till välgörenhet?
Varför/varför inte? Tycker det kan kännas särskilt bra att göra det om man känner att man gjort något dåligt (lite ego men ger ju samma effekt för välgörheten ;))
Varför/varför inte? Tycker det kan kännas särskilt bra att göra det om man känner att man gjort något dåligt (lite ego men ger ju samma effekt för välgörheten ;))
Någon som ger till jul?
Vi gav pengar innan till cancerfonden. Men det slutade vi med. Cancerfonden fokuserar på att bota redan sjuka. Jag blev fundersam om de arbetade aktivt med att förebygga cancer, det hade varit rätt bra om man kunde få ner antal cancerfall. Men det finns inget!! Varken barncancerfonden eller cancerfonden lägger några som helst pengar på den typen av forskning. Och de samlar in enorma summor varje år!!
Att personal ska ha lön efter kompetens är inget som jag stör mig på. Vill man ha en generaldirektör som har något mellan öronen så kostar det.
Ger en relativt stor peng till Grönpiss varje jul sedan länge, för att jag tycker att de kan ha det. Den stora baksidan med de flesta av dessa organisationer (inkl denna) är att man därefter blir sönderjagad för att de vill ha mer. Det är faktiskt rätt avtändande och krymper välgörenhetslusten lite för varje år.
Ger en relativt stor peng till Grönpiss varje jul sedan länge, för att jag tycker att de kan ha det. Den stora baksidan med de flesta av dessa organisationer (inkl denna) är att man därefter blir sönderjagad för att de vill ha mer. Det är faktiskt rätt avtändande och krymper välgörenhetslusten lite för varje år.
Ytterst sällan men det har hänt. T.ex vid naturkatastrofer och sådant så har jag skänkt pengar. Sedan är jag ju bloddonator sedan många år.
Ytterst sällan men det har hänt. T.ex vid naturkatastrofer och sådant så har jag skänkt pengar. Sedan är jag ju bloddonator sedan många år.
Inte i nuläget. Vill dock skänka i framtiden, förutsatt att min ekonomi vid det laget förbättrats, och då främst till hjälporganisationer i sydländer.
Vill att kvinnor i Afrika ska få möjlighet till utbildning och ekonomisk självständighet så de slipper gifta sig och bli beroende av män. Vet själv hur det känns att vara oförmögen och "liten" på det sättet. Inte så gott för självförtroendet det.