Inlägg från: Anonym (Nea) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nea)

13 000 för flyttstädning???

Jag betalade ca 5000 kr för flyttstäd av min 4a, då betalade jag per kvadratmeter plus att hon även skrubbade av hela balkongen.
    Min lägenhet var dock i jättefint skick.

Du får ta offertar från andra bolag eller om du hinner göra något själv? Det blir kanske hur som helst billigare att betala 13000 och de får ordning den, än om hyresvärden begär ersättning för att du inte tagit hand om lägenheten ordentligt.

Har du besiktigspappret från när du flyttade in, och vad har förändrats medan du bott där?

• Anonym (Nea)
    Odd Even skrev 2023-06-09 23:35:34 följande:
    Jag har inget besiktningspapper vad jag vet. Situationen var lite speciell. Jag hade just fått jobb i staden och hyrde lägenheten i andra hand av en äldre man. Men efter några månader dog mannen. Då ordnade hans barn så att jag fick ett förstahandskontrakt på lägenheten och jag tog över den i befintligt skick. Det har väl inte skett några stora förändringar sedan dess, men jag har alltså varit dålig på att städa. 
    Okej det var ju synd. Är det gamla tapeter och golv? Isåfall kanske hyresvärden ändå tänkt att renovera lägenheten när den blir tom och då är ju flyttstäd totalt onödigt.

Även om du varit dålig på att städa så blir det väl mest skit och damm och även om det tar längre tid att städa upp så blir ju inget förstört.
    Hur ser badrumsgolvet ut eftersom de inte trodde det kan räddas?
  • Anonym (Nea)

Om ett städbolag slarvar får de komma och fixa till, inget du ska betala för.

• Anonym (Nea)
    Odd Even skrev 2023-07-05 16:37:42 följande:

Det finns andra problem också, och vad som oroar mig är jag inte hört något från fastighetsägaren rent allmänt, om vad som jag behöver betala och hur mycket. Hur länge måste man vänta på sådat besked. 
    Fastighetsägaren meddelade mig efter att städbolaget städat att städningen var helt åt helvete och en del andra problem, som köksgolvet. Enligt städbolaget var de där och städade igen och har skickat en acceptabel faktura, men inte hört något från fastighetsägaren om den nya städningen och om vad jag måste betala. 30/6 gick hyreskontraktet ut.

Om du anlitat städbolag och värden inte är nöjd så är det städbolaget som får åka dit och städa igen, utan att du ska betala mer.

Är du med i hyresgästföreningen?
Svar på tråden 13 000 för flyttstädning???