Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

13 000 för flyttstädning???

Ta in kostnadsförslag från fler firmor. Omöjligt för oss att svara på om det är rimligt

• Anonym
    Odd Even skrev 2023-06-09 22:29:54 följande:

Att de vill ha bestalt i förskott motiverar de med att summan är såpass stor. 

När man renoverar ett badrum rör 250 000 kr så betalar man när det är färdigt,
    Betala aldrig i förväg till hantverkare /städare
  • Anonym
    Odd Even skrev 2023-07-05 15:57:24 följande:

Flera turer har tillkommit i detta ärende, som jag inte går in på nu.

Det verkar iaf som om fastighetsbolaget vill debitera mig för byte av parkettgolv i köket. Det är nämligen missfärgat av fett framför spisen. Därför vill de byta 11 kvm golv, dvs. hela köket, för 450 kr/kvm. De säger "Man åker på att byta hela går inte att byta ett par kvm bara."
    Detta tycker jag inte verkar rimligt. Det sägs inget om att det är missfärgat någon annanstans än framför spisen. 
    Om en enda parkettbit hade varit missfärgad, skulle man ha bytt hela golvet då?

Varför la de ens in parkett i köket från början, i ett kök ska det vara plastmatta.
    Sen att de ska byta hela är inte konstigt, annars syns ju nyansskillnaden jättetydligt.
    Frågan är hur gammalt golvet är, ett golv håller inte för evigt
  • Anonym
    Odd Even skrev 2023-07-05 16:12:01 följande:
    Lägenheten renovades senast 2016. Jag flyttade in 2017. Men är det rimligt att jag betalar bytet av hela golvet, när det bara är framför spisen det är missfärgat?
    Märkligt ändå med parkett i köket... det vore ju både enklare och billigare att slipa golvet. Om det är äkta parkett vill säga.

Men till din fråga, blir det nyansskillnad så åker du nog på att betala hela golvet.

Hur har det gått med badrummet?
Svar på tråden 13 000 för flyttstädning???