Förskolebarn gav mig fingret
Hej!
Mitt perspektiv som bonusförälder/privat person så först och främst: så bra respons du gav dem! Säkerligen inte vad det var dem väntade sig heller.
Har även folk i min närhet som lär sin 3 respektive 2 åriga barnbarn (japp!) långfingret och andra saker som jag själv inte förstår, känner väl lite att allt har sin tid.
Samtidigt som bonusförälder till två pojkar på 10 och 11år, dem tar med sig mycket från skolan. Ibland när de blir upprörda så är de ett och annat ord som slinker ur.
Ex. Hade diskussion ang läxor med den äldre och blir kallad h*ra, ber honom att sätta sig i soffan och de kommande 30-40min pratade vi om ordets betydelse mm. Han skämdes, bad om ursäkt, sedan dess inte fått höra honom säga de igen och inte fått höra av andra heller. Han satt sig också och gjorde läxan utan fortsatt diskussion.
Som förskollärare: Hade uppskattat om du då ex.vis berättat om händelsen och vilka pojkar så att jag sedan kunnat prata med respektive förälder, eller liknande. Finns inte möjlighet att ta det direkt så bara ett mail till förskolans ansvariga för en heads up att "detta sker om ni inte visste de". För som sagt, de känns lite väl tidigt att springa runt och veva långfinret hejvilt, enl. min uppfattning, och främst på förskolegården.
Känner lite att "varför skrev man inte ett ex.arbete om detta, hade kunnat bli intressanta diskussioner kring förskollärare" haha.