Inlägg från: Anonym (Less) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Less)

Är det bara att acceptera att han är ansvarslös?

Jag och barnens pappa skildes i början av året och har haft barnen varannan vecka i en månad, så två veckor vardera.

Pappan är precis lika ansvarslös som han var innan, bara skillnaden att nu kan jag inte "fylla upp" där han inte gör sin del. 

I princip hela sin första vecka med barnen lämnade han dem hos farmor och farfar, lika så förra var de där två dagar.
    Han lägger ansvar på tonåringen som absolut inte är hennes och är kort och arg för det mesta. Gapar på dem över idiotiska saker. Lämnar dem ensamma massor fast jag inte alls känner att de är redo för det.

Men det som verkligen fick mig att slå bakut är att ena barnet inte fått sin medicin på hela veckan... Medan andra barnet fått alldeles för stark dos... Jag blir galen snart...

• Svar på tråden Är det bara att acceptera att han är ansvarslös?
  • Anonym (Less)
    Anonym (nej) skrev 2023-06-07 13:31:48 följande:
    Nej, du ska såklart inte acceptera att dina barns andra förälder är ansvarslös och inte tar hand om barnen. Men, det kan ju inte komma som en överraskning, du måste ju vetat sen innan hur han är som förälder? Eller trodde du att han skulle bli en helt annan person när ni skilde er?

Försök att ändra till umgänge varannan helg med den oduglige barnafadern så kan han inte orsaka så mycket mer skada i barnens liv i alla fall. Och du får ta mer ansvar när den du skaffat barnen med inte tar sitt ansvar.

Innan dumpade han över allt på mig och han lovade att han skulle ta ansvar nu, men det höll inte länge...

Han vägrar varannan helg. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra.

• Anonym (Less)
    Anonym (Polkadots) skrev 2023-06-07 13:56:55 följande:

Nej, det är inte bara att acceptera! Du måste ta upp detta med medicinerna som jag ser som det mest allvarliga i det hela. 

Lyssnar han inte måste du vidta åtgärder.

Hur gamla är barnen? Kan de ta sina mediciner själva, med hjälp av en dosett? Eller har tonåringen något slags handikapp? Du kan skicka sms till dem när det är dags att ta medicinen och då får de bekräfta.

Mellan 8-14, men de har olika diagnoser och sjukdomar som gör att de inte bör vara ensamma på det sätt han lämnar dem.
Svar på tråden Är det bara att acceptera att han är ansvarslös?