Inlägg från: Stjärnskottet |Visa alla inlägg
  • Stjärnskottet

Kvinnor, dags att sluta ljuga om stringtrosor

När stringtrosan kom var den ett sexplagg. Inte konstigt, eftersom hela rumpan hängde ut. Men idag hur jag hur andra kvinnor ljuger om varför de har strings. Låt oss ta en titt på lögnerna:

1) Jag har string för att det är skönt.
    NEJ, det är inte skönt med en rem mellan skinkorna. Visst att man vänjer sig, men skönt är det fan inte.

2) Jag har string för att slippa troskanter.
    NEJ, det har du inte. Du har string för att du känner dig sexig i dem, och för att den känslan ökar självförtroendet. String lämnar troskanter, vill man slippa dem är det sömlöst som gäller.

3) Jag har string för att jag trivs i det.
    NEJ, du har string för att din kille tycker om det, och det får dig att känna dig åtråvärd och det mår du bra av. Alternativt punkt nummer 2.

Alla de här lögnerna om string kom i samband med feminismen, då det helt plötsligt blev fult att som kvinna säga att man gjorde någon uppoffring för sin kille. Helt plötsligt skulle allt handla om JAG JAG JAG. Om då började kvinnor ljuga om varför de hade stringtrosor.

• Svar på tråden Kvinnor, dags att sluta ljuga om stringtrosor
  • Stjärnskottet
    Anonym (Konstigt) skrev 2023-06-06 12:52:40 följande:

Jag tycker string varken är skönt eller oskönt. Det känns som vilka trosor som helst. Men man måste hitta sköna string, precis som det är med alla trosor.
    Jag har string för att slippa troskant i vissa kläder.
    Min partner tycker inte att string är speciellt snyggt, det finns snyggare trosor som ger rumpan ett snyggare lyft. Min rumpa ser snarare mindre ut i string. Vad spelar det för roll, jag bär string för att jag vill det?

Nej, det känns absolut inte som vilka trosor som helst. Varför ljuger du?

String visar troskanter.
  • Stjärnskottet
    EnAnonumius skrev 2023-06-06 13:06:27 följande:
    Jaha saknar du oförmågan att förstå att folk ÄR olika och tycker olika? Är det detta din trådstart går ut på egentligen? Att du vill visa omvärlden detta, att du vägra att inse att folk är olika och tycker olika? Är det också en av anledningarna du sjunker så¨lågt och anklagar andra för atrt ljuga, som inte delar din subjektiva smak/tyckande?

Jag själv tycker string är inte snygga jag tycker inte ens de är sexiga heller. För den saken skull så kommer jag aldrig att utgå från att andra kvinnor ljuger som inte delar min subjektiva smak/åsikt om string. Det är för att jag förstår den lilla enkla saken, att kvinnor/män/folk är individer och är olika, och inte en homogen massa.
    Det räcker inte att skylla på att "alla är olika" för att försvara lögner.

Det är inte en åsikt att string visar troskanter, det fakta.
    Det är inte en åsikt att kvinnor tyvärr ljuger extremt mycket för att anpassa sig till normen.
    Och hade strings varit bekväma hade ju männen haft dem också, men så är det inte.

Det är naturligtvis svårt att bevisa att folk ljuger när det räcker att de säger "jag tycker det".
  • Stjärnskottet
    Anonym (Abc) skrev 2023-06-06 13:33:07 följande:

Du kanske bör ställa sig frågan varför det för dig så upprörd? Varför du låter andras underklädesval på verka ditt humör?

Du kan välja glädje vet du.

Det är lögnerna som gör mig upprörd.
  • Stjärnskottet
    Anonym (gg) skrev 2023-06-06 13:35:14 följande:

Varför ens bry sig om vad andra har för trosor?

Det är intentionen det handlar om. Och lögnerna.
  • Stjärnskottet
    Anonym (gg) skrev 2023-06-06 13:38:14 följande:

Och jag har ingen man i mitt liv sedan 5 år, har inte sex heller, så ingen ser mig i trosorna.

Varför läser du inte TS? Du har ju inte ens läst.

Och påstå inte att det inte är skillnad att ha string och vanliga. Har man inte fel på känseln känner man extremt stor skillnad.
  • Stjärnskottet
    Fjäril kär skrev 2023-06-06 13:43:34 följande:
    Så din sanning är den enda sanningen? 

Du ljuger 
    Jag förklarade väldigt utförligt hur och varför kvinnor ljuger om detta. De enda svar jag får är "alla är olika". Det är liksom inget svar på det jag skriver.
  • Stjärnskottet
    Fjäril kär skrev 2023-06-06 13:50:26 följande:
    Jo det är exakt ett svar på det du skriver. Visst finns det folk som bär kläder enbart pga grupptryck och kass självkänsla. Men att påstå att alla som bär string ljuger - det är att ljuga. 
    Det var inte det jag skrev. Jag skrev att kvinnor ljuger om VARFÖR de bär string. Och förmodligen är de så intalade att de inte ens själva förstår att de ljuger. Det har blivit en etablerad sanning som startade i samband med feminismen.
  • Stjärnskottet
    Fjäril kär skrev 2023-06-06 13:58:07 följande:
    Du ljuger när du påstår att alla som bär string inte kan bära string av egen fri vilja. 
    Det är det som är att vara olika. 
    Det skrev jag inte. Eftersom du verkar oförmögen att förstå grundläggande svenska avslutar jag diskussionen med dig.
  • Stjärnskottet
    Anonym (Ge upp) skrev 2023-06-06 15:26:42 följande:

Tycker det är självklart att string används för att få uppmärksamhet och känna sig sexig. Bara ge upp, alla vet att ni ljuger. Det är inget fel med det heller men man ska inte ljuga. 

Klart det är så. När stringtrosan blev vanlig för vanliga konsumenter var det ingen som ljög eller smög med anledningarna. Man ville gärna känna sig sexig, och vem vill inte göra det liksom?

Det var som sagt när feminismen kom som det blev fult för kvinnor att göra saker för mannens skull. Istället skulle kvinnor bara göra saker för sin egen skull och det viktiga var att man själv var bekväm med det man gjorde.

Problemet är bara att om en kvinna säger att hon har string för att hon känner sig bekväm i det, är det bara ett lager som ligger ovanpå den riktiga anledningen: att hon känner sig sexig och attraktiv.

Sedan kom lögnen med troskanterna som upprepades så ofta tills de blev en kollektiv sanning. Och när det väl blev en kollektiv sanning var det ingen som vågade ifrågasätta (som det brukar bli med grupptryck).

Jag har själv string, men jag har det inte för att dölja kanter eller för att det är så otroligt skönt, utan för att jag känner mig sexig och lite utmanande. Om folk har string av andra anledningar behöver dessa anledningar vara trovärdiga och inte bygga på direkta lögner.
  • Stjärnskottet
    fultextad användarhandbok skrev 2023-06-06 15:40:27 följande:
    Det där är också bra för producenterna och återförsäljarna så att det inte går ner. Man hittar på nya anledningar eller ändrar på redan befintliga för att upprätthålla försäljning. Det går att profitera på mycket.
    Finns säkert en sådan anledning också, även om jag tror att det du säger främst stämmer på smink.

En annan sak man kan fundera på är varför män och barn inte har string om det nu är så bekvämt som vissa här på fullaste allvar påstår. Varför vill vi inte se string på barn? Jo, för att det är ett sexplagg. Varför vill inte män ha string? Jo för att det inte är särskilt skönt och att de flesta kvinnor dessutom tycker det ser skrattretande ut. Män klär sig också efter vad de tror kvinnor uppskattar.

Folk som påstår att:

- string känns likadant som alla andra trosor
    - string är bara underkläder som alla andra trosor

Dessa människor ljuger. Det har inte med åsikter att göra.
  • Stjärnskottet
    Anonym (gg) skrev 2023-06-06 16:20:05 följande:

Jag gissar att du ts är antingen en sexuellt frustrerad incel eller en kvinna vars man är flirtig.

Jag gissar att du är en bitter kvinna i klimakteriet som precis fick slut på argument.
  • Stjärnskottet
    Embla twopointoh skrev 2023-06-06 16:35:59 följande:

MÄN, DAGS ATT SLUTA TILLSKRIVA KVINNOR DINA ÅSIKTER

1) Jag tycker string är bekvämare än vanliga trosor. String i rätt storlek kilar sig mycket mer sällan fast mellan skinkorna, som vanliga trosor kan göra. Jag till och med tränar kampsport i stringtrosor (och nej, det är inte tajta träningsbyxor vi bär i dojon, utan två lager vida bomullsbyxor där det inte syns vilken typ av underkläder man än har), eftersom det är bekvämast så.

2) Det finns sömlösa string också.
    Inte heller känner jag mig sexig i string (Om jag nu skulle hypotetiskt klä mig för att vara sexig, skulle jag inte välja stringtrosor eftersom de inte är smickrande för celluliter). Jag känner mig liksom inte sexig i min vanliga modell BH heller. För mig är mina stringtrosor alltså lika osexiga som de BHs jag bär till vardags, eller som mina strumpor.

3) Min man föredrar mer täckande trosor. Alla "sexiga" underkläder jag köper och bär för hans skull är inte string.

Sedan, så är det klart att det finns kvinnor som bär string för att de känner sig sexiga i dem. Det finns kvinnor som väljer underkläder även till vardags för att de vill känna sig sexiga/för mäns skull.  TS försöker dock påstå att detta är en allmän sanning, att TS minsann vet hur alla kvinnor tänker, känner och resonerar. Det är på grund av män som TS som feminismen fortfarande har visst existensberättigande (säger jag som inte är feminist). Dock är jag övertygad om att män som TS som har så låg respekt och förtroende för kvinnor, är i klar minoritet i vårt land. De flesta människor visar andra den respekten att de tror på att andra både vet sina egna känslor och talar sanning när de berättar om dem.

1) Stringtrosor sitter alltid mellan skinkorna. Redan där faller ditt argument. Om det du säger stämmer borde även män träna i string, men det gör de ju inte.

2) Om du har ful rumpa är det klart att du väljer bort string, inget konstigt med det.

3) Män brukar föredra täckande om kvinnans rumpa är ful. Inte heller konstigt med det.

För övrigt är jag inte man, så den förolämpningen får du gärna sluta med.
  • Stjärnskottet
    Embla twopointoh skrev 2023-06-06 16:59:55 följande:
    1) Ja, men de kan sitta olika långt in eller olika hårt. Jag tränar fortfarande med string, men har inte påstått att alla tycker att det är bekvämt, så där faller ditt motargument platt. Jag, till skillnad från dig, påstår mig inte veta vad alla andra tycker är bekvämt, nämligen.

2) Precis, varför skulle jag känna mig sexig med string om jag har en ful rumpa? Där faller ditt argument om att jag har string för att jag känner mig sexig i det.

3) Precis, så varför skulle jag bära string för min mans skull (eller för andra mäns skull) när min rumpa är ful? Där faller ditt argument om att jag bär string för någon annans skull än min egen.

Ursäkta, insåg det när jag postat. Jag skulle bytt ut 'män' mot 'personer'. För jag antar att du identifierar dig som en person.
    1) Mitt argument är att OM det varit bekvämt hade män och barn haft string också. Så du kan påstå att du tycker det är bekvämt med en rem mellan skinkorna, men logiken talar mot dig.

2) Där har du dock en bra poäng.

3) Jag säger inte alla alla tjejer har string för mäns skull, utan för att de själva vill känna sig sexiga (vilket blandas ihop med känslan att vara "bekväm" och "trivas med det".)
  • Stjärnskottet
    Tom Araya skrev 2023-06-06 21:04:42 följande:
    Jag tror du har fel.

Flera tjejbekanta/vänner har bekräftat att de föredrar string för att de sitter bättre och därmed är bekväma. En av dem har beskrivit det som att string sitter på plats och de är bekväma för att de är gjorda för att sitta så, medan det är obekvämt med andra trosor som korvar sig och letar sig in mellan skinkorna.

Det är heller inte särskilt sannolikt att det skulle vara en uppoffring för killar/män som 98% av tiden varken ser trosorna eller den bara hud som trosorna blottar och när de gör det så behövs oftast inte trosorna alls. Mycket få tjejer/kvinnor skulle tycka att det var värt att hela dagarna bära obekväma trosor.
    Så om de är så bekväma, varför används de inte av män? Varför använder inte du? Bekvämlighetsargumentet är en lögn som är menat att täcka andra skäl.
  • Stjärnskottet
    Embla twopointoh skrev 2023-06-07 07:22:23 följande:
    Det finns stringkalsonger för män. Hur vanligt det är att män har dem vet jag inte, eftersom underkläder inte syns.

Men, det finns alltså män som bär dem. Ännu ett av dina argument som faller platt.
    Kom igen, du vet att detta i praktiken är en lögn. Finns extremt få män som har string *burr*.
  • Stjärnskottet
    Elis73 skrev 2023-06-07 07:34:45 följande:

Det mest konstiga är hur någon orkar bry sig om vad andra har för trosor och varför andra påstår sig ha dessa trosor. Verkar smått galet att bli upprörd över att andra LJUGER om skäl till att välja trosa. Hur kan man ens fundera på en sådan ickefråga.....

För att det har med politik och feminism att göra som jag redan varit inne på. Det är ingen slump att alla andra tjejer blir sura på mig när jag inte ställer mig i ledet och säger det man ska säga enligt feminismens värdegrund.

Men jag vägrar upprätthålla den här skitlögnen.
  • Stjärnskottet
    Embla twopointoh skrev 2023-06-07 07:49:46 följande:
    Det står dig helt fritt att använda vilka underkläder du vill. Det som 'alla andra tjejer blir sura' över kanske snarare handlar om att du försöker säga till dem vad de känner och att de är lögnare när de säger att de inte känner vad du påstår.

Det har ingenting med feminism att göra, utan att du är respektlös mot andra.
    Jag har redan förklarat varför det har med feminismen att göra. Det är inte så enkelt som att "jag tycker si och du tycker så". Det finns ett underliggande grupptryck som påverkar.
Svar på tråden Kvinnor, dags att sluta ljuga om stringtrosor