• Alvedon83

BIM Juli 2023

fjarilsblomma3 skrev 2023-07-04 12:18:18 följande:

Jag är bara på ÄL + 5 (om jag räknat rätt på äl, hade äl känningar i början av förra veckan och äl flytning på torsdagen så tror äl inträffade torsdag eller fredag men tempar inte så kan tyvärr inte veta med säkerhet) men iallafall, denna veckan har jag små små molningar, kan man verkligen ha det så tidigt.. gissar egentligen på att jag inbillar mig. Var gravid förra sommaren (oplanerat, gjorde abort) men då hade jag såna molvärkar så man letar ju efter samma tecken nu när man vill bli gravid? 
    Åker utomlands på lördag så nästa vecka fram tills bim borde ju susa förbi så kan jag testa mig när jag kommit hem.. om man lyckas hålla sig.. det är ju frågan :) Hur hade ni gjort? testar er innan resan eller efter när ni kommit hem? Ska man leva som
    vanligt eller hur ska man tänka :)

Jag hade tagit med mig test, kan inte vänta😅 men inte så dumt att försöka tänka på annat och njuta av semestern😊
  • Alvedon83
    Janbo skrev 2023-07-03 23:30:40 följande:

Tack för svar!
    Jag har beräknad bim i dagarna (svårt att säga exakt dag men min cykel brukar vara 24-28 dagar och är nu på cykeldag 31 - ingen mens). Tog ett ultratidigt Clearblue ikväll (kom på att jag kissat 2h innan och druckit mycket vatten och kaffe idag). Testet var negativt.. tänker att jag ska ta ett imorgonbitti men är ändå rädd att bli väldigt besviken.

Hur gick testet idag?
  • Alvedon83
    Janbo skrev 2023-07-04 12:56:02 följande:

Negativt med CB digitalt 😕.. Fattar inte varför mensen inte kommit då. Såhär länge har det aldrig dröjt sedan jag tog ut p-staven för ett år sedan. Postiv ÄL 20/6, kanske jag räknar fel någonstans.. men senaste mensens första dag var 3/6.

Kanske inte hade äl förrän senare ändå?
  • Alvedon83
    Janbo skrev 2023-07-05 01:18:46 följande:

och där kom mensen. skriver in mig på kommande beräknad bim i aug. 😌

Nä va trist😓 
  • Alvedon83
    Lavendel94 skrev 2023-07-05 11:35:18 följande:

Där kom mensen 😞 men ska inte deppa ihop helt, det är bara andra försöket för oss! 

Jag är så fundersam över vad för blödning jag hade i lördags dock (äl+8). Aldrig haft någon spotting/mellannblödning på det viset tidigare, endast nån dag innan mensen kommit "på riktigt", men inte med flera dagar emellan utan blödning.. Nån som upplevt samma?🤔

Tråkit😓 har ingen erfarenhet av mellanblödningar, har aldrig fått någon nid-blödning eller liknande.
  • Alvedon83
    Sanlin90 skrev 2023-07-05 19:18:04 följande:

Cykelstöd jag tror inte det går att låta bli att testa imorgon igen haha! 

jag blir alltid extra kissnödig efter äl så jag får gå upp om nätterna men idag har det varit två gånger i timmen blir galen!

hoppas du har ägglossning idag, håller tummarna! Vi fick till det kvällen dagen innan fertility friend satte ut ägglossning så tror vi prickade bra med!

Så spännande! Har du nån bild från testet idag?
  • Alvedon83
    Sanlin90 skrev 2023-07-05 21:22:28 följande:
    Alvedon83 ja det har jag, strecket va tydligt rosa men försvann någon timme efter att jag tagit det syns knappt på bild här (la i tolkningstråden) men lägger här med!
    Jag tycker mig ana ett streck! Intressant å se hur det ser ut idag? Lägg gärna ut bild😊
  • Alvedon83
    hl123 skrev 2023-07-06 09:02:32 följande:
    andra bilden kom visst inte med ovan
    På den här bilden syns det ett svagt streck tycker jag😊
  • Alvedon83
    Sanlin90 skrev 2023-07-06 07:45:24 följande:
    Idag var det tvärblankt så det var nog spök, sista två temparna har varit mycket högre så jag tror inte jag hade äl förrän för tre dagar sedan nu tror bara grafen fått någon kortslutning för nu sista dagarna har jag iaf känt att det blivit någon skillnad i hur jag kånner mig!
    Aha då är det ju lite tidigt för plus, bara vänta nu då😊
  • Alvedon83
    hl123 skrev 2023-07-07 06:59:20 följande:

Spökstreck igår tydligen, kan inte se något idag och tempen sjönk kraftigt så bara att vänta på mensen.

Va synd😓
Svar på tråden BIM Juli 2023