• Mololo

BIM Juli 2023

Bim idag och mensen kom såklart som väntat.. Så jag flyttar ner mig själv till nästa bim den 29/7.

Haft rätt korta cykler på sistone, typ 26 dagar. Lite rädd att lutealfasen blir kort, men enligt ägglossningstesten har jag ändå 13 dagar mellan äl och bim.. Borde väl inte vara något problem?

- - - -

2/7 - Rödluvan93, första barnet, 20:e försöket.
    3/7 - Lavendel94, första barnet, 2:a försöket 
    4/7 - Foodie, första barnet
    5/7 - Potatisbulle, första barnet, 7:e försöker (8 månader)
    5/7 - rosamentos, första barnet, 1:a försöket
    5/7 - ida543, första barnet, 6:e försöket (1 missfall)
    5/7 Janbo, första barnet, 2:a försöket
    8-9/7 - Pälsboll, första barnet, 2:a försöket.
    9/7 - SeptemberB, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Malmötjej, första barnet, 6e försöket 
    9/7 - MiniRodini, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Vinternoll1, tredje barnet, 1a försöket 
    11/7  Lina95 första barnet, 11e försöket 
    11/7- Ranin, första barnet, 2:a försöket
    12/7 - Rooiboste, andra barnet, 2:a försöket 
    13/7 lipa 6 försöket efter änglafödsel 5barnet
    13/7 - Fjarilsblomma3, första barnet, 2a försöket
    14/7 - Lulu1987, första barnet
    16/7 Bär, 3:e barnet, 2:a försöket efter MF.
    15-17/7 Natalina 4e barnet 1a försöket
    19/7 Miahl87, 5e barnet, 2a försöket
    21/7 fruffe, 2a barnet, 3e försöket
    21/7 Barbrastreisand 
    22/7 Birdiz, tredje barnet, första försöket
    22/7 Lina98, första barnet, 15e försöket
    23/7 Alvedon83, fjärde barnet, sjätte försöket efter MF.
    24/7 Cutepenguine, första barnet, 1a försöket efter MF
    28/7 Sally101, första barnet, 2:a försöket
    29/7 Mololo, andra barnet
    31/7 - Hejväldenhej, första barnet 7e försöket
  • Mololo

En helt annan grej.. Ni som har barn sedan tidigare..

Om vi skulle försöka på kommande cykel, så har jag räknat ut att eventuellt BF skulle bli typ exakt på storasyskonets födelsedag? vet inte riktigt hur jag ska känna kring det. Känns lite skämmigt att ens fundera över om man ska skippa en månad pga en sån sak? Är det konstigt/egoistiskt tänkt? Även om det såklart kan bli en vecka före/efter, så blir det ändå nära. Att som syskon dela kalashelg livet ut? Tänk om man hoppar över just den månaden som annars hade lyckats liksom? 

• Mololo

Grattis till alla plus!! 

Här närmar vi oss nästa äl nu så det är länge kvar till bim 29/7. Hoppas några fler är kvar i tråden till dess. :)

• Mololo
    Fan, är på en eller två dagar före äl, troor jag, och såklart så funkade inte mitt äl-test i morse. och jag hällde ut allt så kan inte ta ett nytt.. 😩 Hur länge måste jag vänta innan jag kan ?kissa på nytt? idag? 
  • Mololo
    Miahl87 skrev 2023-07-14 09:26:49 följande:

Mololo, vänta 4 timmar och prova igen.
    Det är bäst att testa för ägglossning mellan 10-21 då kroppen producerar mer lh under dagtid, iallafall är det vad som sägs. 

Tack för svar! Tog ett test nu vid 12 och det blev glad gubbe, så kanske är det äl redan i morgon och inte på söndag som jag först trodde. Tur vi fick till det igår. 😆 ;) 
  • Mololo
    Rödluvan93 skrev 2023-07-15 16:58:45 följande:

Då jag fick positivt ÄL test redan cykeldag 13 så hinner jag med en omgång till i juli!

Hoppas jag lyckades kopiera din snygga lista med alla pluss hejvärldenhej 😅

Fick också positivt ÄL test på dag 13, och bim dagen före dig. Så vi verkar följas åt. 😅 

- - -

Kan dock tycka det är svårt att veta exakt när man är som mest fertil. Eller snarare hur länge man har på sig... Ägget släpper väl ca 24-36 timmar efter LH-ökningen. Om man då tar ett positivt ÄL test på förmiddagen, så vet man ju inte om själva LH-ökningen egentligen började kvällen innan? Och då är man ju redan minus 12 timmar typ.. 😆

• Mololo
    cutepenguin och rödluvan93

Jo jag testar också med digitala test, de rosa från CB. Men jag har förstått som att man inte behöver ta något mer test efter man fått sitt första positiva. Det visar ju bara när stegringen av LH börjar, och när man vet vilken dag stegringen har börjat så är det väl typ ingen idé att fortsätta med testen sen? Som längst har man väl då 36 timmar till att ägget släpper (och det är ju då om man har lyckats prickat in exakt när stegringen börjar, vilket ju är i princip omöjligt). Men sen har man väl ett tag på sig efter själva släppet också. Men jaaa, det ÄR svårt att veta exakt? 😬 🤔
  • Mololo
    Syskonförsök skrev 2023-07-15 20:56:47 följande:

De där är så lurigt. Jag testar alltid bara mornar men oftast märker jag att ägget kanske släppt kvällen innan. Och vi brukar oftast ha sex kvällen jag får glad gubbe? så tanken har slagit mig många gånger att KAN det vara för sent? De där är fan omöjlig vetenskap

Lite så jag funderade också. Glad gubbe igår vid 12, och enligt ?appen? ÄL idag.. Men det kan ju lika gärna vara för sent ikväll då..? Så svårt att veta! 
  • Mololo

Får typ aldrig ?känningar? av ägglossning heller, så skulle aldrig kunna veta när det är utan testen..

• Mololo

grattis till alla som plussat!! 

Själv missade vi typ äl då jag var bortrest på fredagen och mannen på lördagen. Och jag hade äl antingen fredag eller lördag fm? 😩 Dock fick vi till det på torsdagen så man får väl hoppas det kan räcka med en gång några dagar i förväg? ????

• Mololo

Följer men skriver inte så mycket just nu, då jag bara är på äl+4 än? lång väntan kvar (:

• Mololo
    Hejvärldenhej skrev 2023-07-21 17:49:45 följande:

Det störiga är ju att min väntan är medans jag är i Italien 🙃. Hur gör ni andra med alkohol, tror nåt glas vin här och där för mig tills det verkligen närmar sig eventuellt fäst ägg

jag äter och dricker som vanligt under väntan. Skulle det ta över ett år att få ett plus igen, så känns det segt att liksom pausa från sånt så himla länge, liksom vardagslyxen. Men jag dricker ju alltid med måtta och egentligen inte särskilt ofta. Men såhär under sommaren kanske man unnar sig lite mer än på vinterhalvåret.
  • Mololo

Är bara på äl+8, så jag avvaktar med att testa några dagar till.. Bim på fredag, får se hur länge jag klarar av att hålla ut innan test.. men har typ bara babyplan hemma och av vad jag läst här så verkar de inte ge så tydliga utslag, speciellt inte för tidigt? 

• Mololo
    cutepenguin skrev 2023-07-23 19:05:40 följande:

Jag är på ÄL+9, har BIM imorgon. Men jag avvaktar nog också några dagar till (om inte mensen dyker upp imorgon). 😅

Tar/gör du något för att förlänga din korta lutealfas ?

• Mololo
    Lele88 skrev 2023-07-25 06:21:34 följande:

Hej alla.. jag är så förvirrad. Hoppade över till augustitråden då min mens kom tidigare den 16/7.. men den betedde sig rätt konstigt. Var väldigt sparsam och mestadels brun. En av dagarna fick jag färsk blödning då jag satte in min menskopp. Men när jag tog ut den var det knappt en tredjedel och inte längre rött. I fredags 21 tänkte jag för säkerhetsskull ta ett gravtest då jag skulle iväg på festlighet hela helgen, men efter någon minut såg jag att det inte skulle komma något sträck så slängde det och kände mig dum.. har ju precis haft mens. Men under helgen kände jag mig konstig.. och igår hade jag sådana humörsvängningar och fatta inte varför jag har pms nu direkt efter mens?? Grävde innan läggdags upp graviditetstestet från soptunnan och ser ett svagt sträck!? Hade precis kissat men tryckte ut några droppar och fick ganska snart ett svagt streck igen.. även idag ett streck tidigt på morgonen men ingen större ökning? Och digitalt säger gravid 1-2 veckor. Känns ju som missfall på gång? Men så konstigt att pluset kommer efter blödningen? Någon som varit med om liknande? 

bifogar bild på mina test här

Har varit med om liknande där det tyvärr inte gick vägen. Efter blödningen visade digitalt typ gravid 1-2 veckor i ett par veckor men blev aldrig mer på testet, alltså det blev ingen HCG stegring. Fortsätt testa och se om det blir gravid 3+ veckor. Håller tummarna!! ????❤️🙏🏼

• Mololo
    Lele88 skrev 2023-07-26 06:57:26 följande:
    Ajdå.. 😔 hur lång tid tog det innan din cykel blev som vanligt igen? Kom det en blödning tillslut eller fick du behandling?

Jag började småblöda dagligen men behövde behandling för att avsluta det hela. Men håller verkligen tummarna att det går bättre för dig! Förlåt om jag skrämmer upp dig nu. Det behöver ju inte vara lika för dig. :) ❤️

• Mololo

Negativt test för mig idag på äl+11, två dagar till bim. Så känns som att det är kört även denna gång. 

• Mololo
    Janbo skrev 2023-07-26 10:20:14 följande:
    Mololo - Hur vanligt är det egentligen att man testar pos innan bim? Det kan ju fortfarande vara pos! Jag är på äl+10 och vet inte när jag ska våga testa riktigt. 

Jag testade positivt innan bim förra gången jag var gravid, så jämför väl med det antar jag.. Men har känt mig så pms-ig senaste dagarna haha så räknar det som ett tecknen på att mensen kommer snart. Vill aldrig riktigt börja hoppas för då blir jag bara besviken sen antar jag. :) 

• Mololo

Åh så många plus! Grattis alla!! ❤️

själv äl+12 idag (torsdag) och bim fredag eller lördag. Än så länge bara negativa test, har lite molvärk längst ner i magen som lika gärna kan vara mensvärk, så vi får väl se.. 

Svar på tråden BIM Juli 2023