• Janbo

BIM Juli 2023

Jag hoppar också gärna in här!
    Appen säger att BIM infaller 1/7 men enligt min beräkning och ÄL-positivt så tror jag på 5/7.
    Andra försöket och första barnet, är 34 år 😌 Tog ett vanligt RFSL-test igår (negativt). Jag har haft ömma bröstvårtor från och till, ökade vattniga flytningar och oerhört dålig i magen..

2/7 - Rödluvan93, första barnet, 20:e försöket.
    3/7 - Mololo, andra barnet
    3/7 - Lavendel94, första barnet, 2:a försöket 
    4/7 - Foodie, första barnet
    5/7 - Potatisbulle, första barnet, 7:e försöker (8 månader)
    5/7 - rosamentos, första barnet, 1:a försöket
    5/7 - ida543, första barnet, 6:e försöket (1 missfall)
    5/7 Janbo, första barnet, 2:a försöket
    8-9/7 - Pälsboll, första barnet, 2:a försöket.
    9/7 - SeptemberB, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Hejväldenhej, första barnet 6e försöker 
    9/7 - Malmötjej, första barnet, 6e försöket 
    9/7 - MiniRodini, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Vinternoll1, tredje barnet, 1a försöket 
    11/7  Lina95 första barnet, 11e försöket 
    11/7- Ranin, första barnet, 2:a försöket
    13/7 lipa 6 försöket efter änglafödsel 5barnet
    13/7 - Fjarilsblomma3, första barnet, 2a försöket
    14/7 - Lulu1987, första barnet
    16/7 Bär, 3:e barnet, 2:a försöket efter MF.
    21/7 fruffe, 2a barnet, 3e försöket
    21/7 Barbrastreisand 
    22/7 Birdiz, tredje barnet, första försöket
    22/7 Lina98, första barnet, 15e försöket
    23/7 Alvedon83, fjärde barnet, sjätte försöket efter MF.
    28/7 Sally101, första barnet, 2:a försöket

• Janbo

Grattis! Jag tror att jag är äl+10 idag och vågar inte testa mig än 😆

rosamentos skrev 2023-06-30 10:59:16 följande:

ÄL+10 idag och jag kunde inte låta bli att ta det clearblue ultra early digital jag hade hemma. 

enligt det så är jag GRAVID?? Är chockad.
    Tog en gravkollen sticka också som var negativ, så måste vara väldigt tidigt. Den har känslighet på 25 men ultra early har 10 så det är logiskt. Är nu livrädd för att graviditeten ska "försvinna" ahhh. 

Inte ens min man vet för han är på jobbet och vill ta det in person. Spricker dock av att inte ha någon att berätta för. Så många tankar, är livrädd för ektopisk graviditet, någon som kan lugna mig? Till och från har jag "kramper" (väldigt milda) i vänster äggstock vilket delvis är orsaken till den oron. Tror det var från vänster ägger lossade denna månad också.

• Janbo
    Lavendel94 skrev 2023-07-03 10:44:10 följande:

Negativt tidigt test idag igen... (äl+10)

Tråkigt :( hur många dagar innan kan man testa med ultratidigt? Och hur säkert är resultatet egentligen?
  • Janbo

Hur viktigt är det att testa på morgonurin? När blir det säkert resultat på kvällsurin så att säga?

• Janbo
    Lavendel94 skrev 2023-07-03 19:45:56 följande:
    Janbo, morgonurin är mer koncentrerat än på kvällen, så om nivåerna fortfarande är låga så är det troligare att få resultat på morgonen än på kvällen. Dock spelar det nog ingen roll när nivåerna väl är högre tänker jag, men jag vet inte när det är säkert att även testat på kvällen... 
    Det ultra tidiga testet kan man ta -6 bim, men det är inte lika säkert så tidigt eftersom nivåerna fortfarande kan vara låga. Jag tog det för att jag är otålig 🙈 

SeptemberB, tack för intressant inlägg!👍 

Tack för svar!
    Jag har beräknad bim i dagarna (svårt att säga exakt dag men min cykel brukar vara 24-28 dagar och är nu på cykeldag 31 - ingen mens). Tog ett ultratidigt Clearblue ikväll (kom på att jag kissat 2h innan och druckit mycket vatten och kaffe idag). Testet var negativt.. tänker att jag ska ta ett imorgonbitti men är ändå rädd att bli väldigt besviken.

• Janbo
    Alvedon83 skrev 2023-07-04 12:26:56 följande:
    Hur gick testet idag?

Negativt med CB digitalt 😕.. Fattar inte varför mensen inte kommit då. Såhär länge har det aldrig dröjt sedan jag tog ut p-staven för ett år sedan. Postiv ÄL 20/6, kanske jag räknar fel någonstans.. men senaste mensens första dag var 3/6.

• Janbo
    Alvedon83 skrev 2023-07-04 20:43:58 följande:
    Kanske inte hade äl förrän senare ändå?

och där kom mensen. skriver in mig på kommande beräknad bim i aug. 😌

• Janbo
    Kawa81 skrev 2023-07-04 23:23:30 följande:

JANBO

Om din senast mens första dag var 3/6 å vill erinra mig att du tidigare skrivit att du har en cykel på 26-28dg så torde det innebära att du då har bim runt 28-30/6.
    Med positivt ältest 20/6 å trolig äl 21-22/6 blir det en ganska kort lutealfas på bara ca 6-8dg..

Jag har fattat det som att jag har en kort lutealfas men inte så kort. Min cykel varierar.. oftast är den 24 dagar. Senast 28 och nu 31 dagar konstigt nog. Vad innebär detta?
    Senaste mensen 3-9/6 och positiv ÄL 20/6. Nästa mens idag 4/7. 
  • Janbo
    Lavendel94 skrev 2023-07-05 11:35:18 följande:

Där kom mensen 😞 men ska inte deppa ihop helt, det är bara andra försöket för oss! 

Jag är så fundersam över vad för blödning jag hade i lördags dock (äl+8). Aldrig haft någon spotting/mellannblödning på det viset tidigare, endast nån dag innan mensen kommit "på riktigt", men inte med flera dagar emellan utan blödning.. Nån som upplevt samma?🤔

Tråkigt :( det var också andra försöket för oss. Men vi är 34 och 35 inga barn sedan innan så nu när man väl bestämt sig för at.. så vill man att det går snabbt 😅
  • Janbo
    Malmötjej skrev 2023-07-11 06:38:08 följande:

God morgon fina ni.

Jag är i chock. Jag vet inte hur väl det syns på bilden men jag tycker att testen visar positivt. 
    Ska köpa digitala senare idag och testa igen. 

//

Åh grattis! 🤩
Svar på tråden BIM Juli 2023