• Lele88

BIM Juli 2023

Hej! Skriver gärna in mig här också. Är alltid inne och läser men aldrig skrivit, så testar på det nu och ser hur det känns. Vill verkligen försöka vara avslappnad och inte tänka för mycket på det. Man kan ju lätt bli lite manisk när man väl bestämmer sig att börja försöka och vill ha sitt plus NU. Vi har iaf precis börjat försöka nu för andra barnet. Bim 17/7. Första barnet tog sig på tredje försöket. (Hade dock en graviditet som slutade med Ma innan dess som tog sig på första försöket) Blir spännande att se hur det går denna gången, har precis fyllt 35 år  och får ju inse att det kan vara lite svårare denna gången.

2/7 - Rödluvan93, första barnet, 20:e försöket.
    3/7 - Lavendel94, första barnet, 2:a försöket 
    4/7 - Foodie, första barnet
    5/7 - Potatisbulle, första barnet, 7:e försöker (8 månader)
    5/7 - rosamentos, första barnet, 1:a försöket
    5/7 - ida543, första barnet, 6:e försöket (1 missfall)
    5/7 Janbo, första barnet, 2:a försöket
    8-9/7 - Pälsboll, första barnet, 2:a försöket.
    9/7 - SeptemberB, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Malmötjej, första barnet, 6e försöket 
    9/7 - MiniRodini, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Vinternoll1, tredje barnet, 1a försöket 
    11/7  Lina95 första barnet, 11e försöket 
    11/7- Ranin, första barnet, 2:a försöket
    12/7 - Rooiboste, andra barnet, 2:a försöket 
    13/7 lipa 6 försöket efter änglafödsel 5barnet
    13/7 - Fjarilsblomma3, första barnet, 2a försöket
    14/7 - Lulu1987, första barnet
    16/7 Bär, 3:e barnet, 2:a försöket efter MF.
    15-17/7 Natalina 4e barnet 1a försöket
    17/7 Lele88, andra barnet, första försöket
    19/7 Miahl87, 5e barnet, 2a försöket
    21/7 fruffe, 2a barnet, 3e försöket
    21/7 Barbrastreisand 
    22/7 Birdiz, tredje barnet, första försöket
    22/7 Lina98, första barnet, 15e försöket
    23/7 Alvedon83, fjärde barnet, sjätte försöket efter MF.
    24/7 Cutepenguine, första barnet, 1a försöket efter MF
    28/7 Sally101, första barnet, 2:a försöket
    29/7 Mololo, andra barnet
    31/7 - Hejväldenhej, första barnet 7e försöket
  • Lele88
    Mololo skrev 2023-07-03 22:07:43 följande:

En helt annan grej.. Ni som har barn sedan tidigare..

Om vi skulle försöka på kommande cykel, så har jag räknat ut att eventuellt BF skulle bli typ exakt på storasyskonets födelsedag? vet inte riktigt hur jag ska känna kring det. Känns lite skämmigt att ens fundera över om man ska skippa en månad pga en sån sak? Är det konstigt/egoistiskt tänkt? Även om det såklart kan bli en vecka före/efter, så blir det ändå nära. Att som syskon dela kalashelg livet ut? Tänk om man hoppar över just den månaden som annars hade lyckats liksom? 

Jag och min syster har fem dagar mellan våra födelsedagar och hade alltid kalas tillsammans när vi var små (med släkt). Var bara skönt att ha sin syster och bästa vän vid sin sida när alla vuxna gormade ?ja må dem leva?Skrattande Smidigt även för föräldrar att planera ett gemensamt kalas tänker jag? Sen hade vi ju ändå våra egna dagar när vi firades hemma och egna barnkalas. Tror inte du ska sätta för stor vikt vid det. Men gör det som känns bäst såklart. Glad
  • Lele88

Stort grattis till alla som får plus!❤️ Hade det inte varit lite kul att uppdatera listan och skriva till vilka som plussat så man hänger med på hur många plus det blir? 😊

Till er som testar tidigt och får negativt, jag har vart gravid två gånger (dock ett ma) och har båda gångerna fått positivt först efter bim. Jag trodde det vart kört med dottern när jag fick negativt 3 dagar innan bim. Men sen kom inte mensen i tid så testade bim +2 och såg då ett svagt rosa streck🙏🏻

• Lele88

Grattis cykelstöld, helt klart positivt☺️

Själv kom min mens imorse en dag för tidigt, så får skriva in mig på bim augusti. Lycka till alla ni som fortfarande väntar på bim🙏🏻❤️

• Lele88

Hej alla.. jag är så förvirrad. Hoppade över till augustitråden då min mens kom tidigare den 16/7.. men den betedde sig rätt konstigt. Var väldigt sparsam och mestadels brun. En av dagarna fick jag färsk blödning då jag satte in min menskopp. Men när jag tog ut den var det knappt en tredjedel och inte längre rött. I fredags 21 tänkte jag för säkerhetsskull ta ett gravtest då jag skulle iväg på festlighet hela helgen, men efter någon minut såg jag att det inte skulle komma något sträck så slängde det och kände mig dum.. har ju precis haft mens. Men under helgen kände jag mig konstig.. och igår hade jag sådana humörsvängningar och fatta inte varför jag har pms nu direkt efter mens?? Grävde innan läggdags upp graviditetstestet från soptunnan och ser ett svagt sträck!? Hade precis kissat men tryckte ut några droppar och fick ganska snart ett svagt streck igen.. även idag ett streck tidigt på morgonen men ingen större ökning? Och digitalt säger gravid 1-2 veckor. Känns ju som missfall på gång? Men så konstigt att pluset kommer efter blödningen? Någon som varit med om liknande? 

bifogar bild på mina test här

• Lele88
    Alvedon83 - Nej jag tempar inte eller tar stickor så kan ju inte helt säkert veta.. men brukar ha en cykel på 26-28 dagar. Så lite skumt att mitt första plus kom först i fredags.. men ser ju en liten stegring från fredag tills igårkväll/imorse. Vet ju inte riktigt hur jag ska känna just nu.. vågar verkligen inte hoppas på något än.. är väl egentligen bara att vänta och se. 
  • Lele88

GuldKvinnan - Tack så mycket ❤️🙏🏻

Skogstjejen1 - ser absolut positivt ut 🤗

• Lele88
    Mololo skrev 2023-07-25 21:06:23 följande:

Har varit med om liknande där det tyvärr inte gick vägen. Efter blödningen visade digitalt typ gravid 1-2 veckor i ett par veckor men blev aldrig mer på testet, alltså det blev ingen HCG stegring. Fortsätt testa och se om det blir gravid 3+ veckor. Håller tummarna!! ????❤️🙏🏼

Ajdå.. 😔 hur lång tid tog det innan din cykel blev som vanligt igen? Kom det en blödning tillslut eller fick du behandling?
  • Lele88
    Mololo skrev 2023-07-26 09:03:06 följande:

Jag började småblöda dagligen men behövde behandling för att avsluta det hela. Men håller verkligen tummarna att det går bättre för dig! Förlåt om jag skrämmer upp dig nu. Det behöver ju inte vara lika för dig. :) ❤️

Nej absolut ingen fara, jag vill vara förberedd på det värsta om man säger så.. är rädd för cytotec då det inte gick speciellt bra när jag behövde ta det en gång när jag fick ett MA. Så hoppas ju behöva slippa detta.. men är även lite rädd för utomkveds då jag har genomgått kejsarsnitt.. bestämde mig för att höra av mig till barnmorska idag för lite rådfrågning. Så har telefontid om sådär 20 minuter. Får se hur det går. 
Svar på tråden BIM Juli 2023