BIM Juli 2023
Ny BIM-lista.
1/7 - Embarazada, tredje barnet, 12:e försöket.
Ny BIM-lista.
1/7 - Embarazada, tredje barnet, 12:e försöket.
Förra cykeln så hade jag ägglossning 3-4 dagar efter mens, så ja det går :)
Kan tillägga att för mig är det CD10 :)
Och jag brukar ha ägglossning allt mellan CD10 - CD14, så det kan diffa 5 dagar för mig.
Förstår att det känns tungt Man blir så besviken varje gång det inte går :(
Är själv inne på försök nr 13.
ÄL+6 här och tiden står i princip still.
Vårt 13:e försök nu så man får väl hoppas att det snart blir en plus.......
Jag blev så irriterad på babyplan att jag skrev och klagade, samt bifogade bilder på spökstrecken, men de sa bara att så länge det inte är tydlig färg på testlinjen så ska det tolkas som negativt
Eftersom testlinjen innehåller färgämne som resten av testet inte innehåller så skiljer ytan sig något från resten av testet. Om man studerar ett oanvänt graviditetstest riktigt nära kan man se denna skillnad. När urin sedan sugs upp i testet blir oftast testets resultatdel färgat av urinen och av de färgämnen som finns i testet och testlinjens yta reagerar något olika i jämförelse med resten av resultatytan. Detta får konsekvensen att testlinjens nyans på ett negativt test kan få en lite annorlunda färgnyans. Ofta upplevs den av ögat som grå/vit-aktig. Ett positivt graviditetstest har ALLTID en testlinje som är färgad i en viss färg.
Om du ser att testlinjen syns, men inte i en röd / lila / rosa nyans ska testet anses som negativt.
Nu har jag testat köpa test från Graviditetskollen. Tog mitt första test idag för att ha som referens, så vi får väl se om dom är bättre eller är av samma skrot och korn
Ooo verkligen spännande kurvor hörni!
Själv fick jag precis bekräftad ägglossning. Intressant nu med min nya mätmetod hur den beter sig jämfört med BBT
Det störiga är ju att min väntan är medans jag är i Italien 🙃. Hur gör ni andra med alkohol, tror nåt glas vin här och där för mig tills det verkligen närmar sig eventuellt fäst ägg
ÄL+9 idag och mitt test var så negativt det bara kunde bli!
Min mage värker så mensen är precis runt hörnet enligt planerat!
MEN HÖRRNI! I ett desperat försök så vill jag ha era tips på vad som ökar chanserna till ett plus (som egentligen inte ska vara avgörande men låt mig drömma;))
Folsyra, B och D-vitamin . VAD MER? VAD GJORDE NI ANNORLUNDA NÄR NI PLUSSADE?