Inlägg från: Embarazada |Visa alla inlägg
  • Embarazada

BIM Juli 2023

Ny BIM-lista.

1/7 - Embarazada, tredje barnet, 12:e försöket.

• Svar på tråden BIM Juli 2023
  • Embarazada
    pannkakssmet skrev 2023-06-13 13:18:48 följande:
    Hej allihopa!

Jag blir lite knäpp i huvudet här, både av värmen o sen av kroppen 😅 Hittade hit igårkväll och läste igenom sidan lite, vi har försökt lite halvdant och är inne på försök 4 med första barnet. Hade mens 6-8 juni och enligt NC kommer nästa mens 8 Juli.

Appen ville att jag skulle ta ett äl-test idag och det visade väldigt tydligt positivt. Kan man ha påbörjan till ägglossning 5 dagar efter mens??? 

Förra cykeln så hade jag ägglossning 3-4 dagar efter mens, så ja det går :)

• Embarazada

Kan tillägga att för mig är det CD10 :)

Och jag brukar ha ägglossning allt mellan CD10 - CD14, så det kan diffa 5 dagar för mig.

• Embarazada
    Hejasommaren skrev 2023-06-24 13:38:33 följande:
    hoppar in här i tråden med hopp om att detta är ett positivt ÄL-test.. bara att hålla tummarna att tempen bekräftar ÄL de närmaste dagarna 🤞
    Jag skulle tyvärr säga att det är negativt. Teststrecket ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. 

Lägger in en bild på hur mina positiva test brukar se ut :)

• Embarazada
    Alvedon83 skrev 2023-07-18 11:42:47 följande:
    Känns väldigt tråkigt, sjätte försöket😓

Förstår att det känns tungt Hjärta Man blir så besviken varje gång det inte går :(

Är själv inne på försök nr 13.

• Embarazada

ÄL+6 här och tiden står i princip still.

Vårt 13:e försök nu så man får väl hoppas att det snart blir en plus.......

• Embarazada
    Sanlin90 skrev 2023-07-19 19:51:43 följande:
    Jag har sett det innan på vissa early men aldrig på dom vanliga
    Tyvärr är de samma skit Obestämd
  • Embarazada

Jag blev så irriterad på babyplan att jag skrev och klagade, samt bifogade bilder på spökstrecken, men de sa bara att så länge det inte är tydlig färg på testlinjen så ska det tolkas som negativt Obestämd

Eftersom testlinjen innehåller färgämne som resten av testet inte innehåller så skiljer ytan sig något från resten av testet. Om man studerar ett oanvänt graviditetstest riktigt nära kan man se denna skillnad. När urin sedan sugs upp i testet blir oftast testets resultatdel färgat av urinen och av de färgämnen som finns i testet och testlinjens yta reagerar något olika i jämförelse med resten av resultatytan. Detta får konsekvensen att testlinjens nyans på ett negativt test kan få en lite annorlunda färgnyans. Ofta upplevs den av ögat som grå/vit-aktig. Ett positivt graviditetstest har ALLTID en testlinje som är färgad i en viss färg.
    Om du ser att testlinjen syns, men inte i en röd / lila / rosa nyans ska testet anses som negativt.

• Embarazada
    Alvedon83 skrev 2023-07-19 21:30:09 följande:
    Vilka tester brukar du köpa istället? Jag tycker ändå Babyplan funkar nu när jag känner till det där om grått streck även på negativa.

Nu har jag testat köpa test från Graviditetskollen. Tog mitt första test idag för att ha som referens, så vi får väl se om dom är bättre eller är av samma skrot och korn Tungan ute

• Embarazada
    Hejvärldenhej skrev 2023-07-21 17:49:45 följande:

Ooo verkligen spännande kurvor hörni!
    Själv fick jag precis bekräftad ägglossning. Intressant nu med min nya mätmetod hur den beter sig jämfört med BBT 

Det störiga är ju att min väntan är medans jag är i Italien 🙃. Hur gör ni andra med alkohol, tror nåt glas vin här och där för mig tills det verkligen närmar sig eventuellt fäst ägg

Angående alkohol så slutar jag helt med det direkt jag fått ett positivt ägglossningstest. Jag törs inte riskera något då vi hittills är på försök nr 13 så vill verkligen maxa våra chanser 😅
  • Embarazada

ÄL+9 idag och mitt test var så negativt det bara kunde bli! 

• Embarazada
    Barbrastreisand skrev 2023-07-22 12:35:26 följande:

Min mage värker så mensen är precis runt hörnet enligt planerat! 

MEN HÖRRNI! I ett desperat försök så vill jag ha era tips på vad som ökar chanserna till ett plus (som egentligen inte ska vara avgörande men låt mig drömma;))

Folsyra, B och D-vitamin . VAD MER? VAD GJORDE NI ANNORLUNDA NÄR NI PLUSSADE?

Vid min förra graviditet så tog tillsatte jag extra progesteron. Det verkar dock inte fungera denna gång.

Nästa månad ska jag prova äta tabletter som ska förbättra äggkvalitèn. Kan behövas då jag är 35+.
Svar på tråden BIM Juli 2023