• Leonas

BIM Juli 2023

Hej, hej, hoppar in här i juli-tråden. Bim kring 12 juli.

Närmar mig 40 (hur nu det gick till..) och längtar efter första barnet. Har önskat barn i många, många år, men livet har styrt mig på en del villovägar när det gäller just det.. Nu har dock jag och min fina sambo börjat försöka aktivt och kommer troligen bli IVF mot hösten om det inte vill sig innan dess. Det är ju dessvärre så att tiden börjar sina, hur ung man än känner sig :)

Har varit utan preventivmedel i två år, men tillfällen att försöka har inte funnits lika länge, då vi haft en period av distansförhållande. Så glad att den tiden är förbi!

Brukar ha 26-32 dagars cykler och mensen brukar hålla i sig 5 dagar +\- 1 dag.

Hade en sådan känsla innan senaste mensen kom, att undran om man kunde vara gravid ändå. Så på cykeldag 31 testade jag, men dag 32 kom såklart den nedrans mensen :/

Senaste mensen var också riktigt kort, bara 2 dagar. Såg att annan här i tråden haft samma avvikelse och man blir ju som fundersam. Men i detta fallet är det nog bara så att just detta mensflöde blev kort, för det var rött och ändå inte så lite heller, så tror inte på nidblödning. 

Tycker mig ha en massa symptom mest hela tiden, troligen för att jag önskar så mycket. Så blir att hålla på testen tills jag passerar den 32:a dagen?

Håller tummarna för oss alla <3 och tyckte jag såg någon som plussat här också, grattis!!

• Leonas

Förväntad mens igår, negativt digitalt test igår. Har hänt att mina cykler är lite längre, så mensen kan absolut dimpa ned när som helst. Eller så är den sen pga ändrad vardag som stökar (semester och allt vad det nu kan påverka).

Tycker mig känt en himla massa symptom, men kan likaväl vara min ökade medvetenhet och/eller önsketänkande.

Brösten ömmar, mensvärk som kommer och går, molvärk till och från runt bäcken, huvudvärk emellanåt (kan ju lika gärna vara nedtrappningen kaffe som framkallar). Svårt att gå på toa, men så är det även vid mens. 

Är som ändå spännande att vänta och se ☺️

Grattis till plussen som kommit! 🥳 Vilken glädje! 🥰

• Leonas
    Alvedon83 skrev 2023-07-12 07:40:54 följande:
    Du kanske hade äl senare än du tror?
    Så kan det  absolut vara, på gott och ont 😬😊
  • Leonas

Grattis Birdiz! 🥰

Här kom mensen igårkväll, så nästa bim och kontakt om ivf väntas i mitten på augusti.

Ha en fin sommar alla, håller tummarna för er!

Svar på tråden BIM Juli 2023