Inlägg från: Macbookpro |Visa alla inlägg
  • Macbookpro

BIM Juli 2023

Lägger in mig i listan: 

Lite oklart när ÄL var, enligt appen 4/7 men har inte kommit igång med stickor eller temp. I så fall skulle idag vara ÄL + 8.. svårt att hålla sig från att testa imorgon. 

Har inga symtom alls så försöker att inte ha några stora förhoppnignar denna gång. Men det är DÖsvårt att inte planera vilka bebiskläder man ska köpa redan nu!

2/7 - Rödluvan93, första barnet, 20:e försöket.
    3/7 - Lavendel94, första barnet, 2:a försöket 
    4/7 - Foodie, första barnet
    5/7 - Potatisbulle, första barnet, 7:e försöker (8 månader)
    5/7 - rosamentos, första barnet, 1:a försöket
    5/7 - ida543, första barnet, 6:e försöket (1 missfall)
    5/7 Janbo, första barnet, 2:a försöket
    8-9/7 - Pälsboll, första barnet, 2:a försöket.
    9/7 - SeptemberB, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Malmötjej, första barnet, 6e försöket 
    9/7 - MiniRodini, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Vinternoll1, tredje barnet, 1a försöket 
    11/7  Lina95 första barnet, 11e försöket 
    11/7- Ranin, första barnet, 2:a försöket
    11/7- Sanlin90, andra barnet, försökt 2år+
    12/7 - Rooiboste, andra barnet, 2:a försöket 
    13/7 lipa 6 försöket efter änglafödsel 5barnet
    13/7 - Fjarilsblomma3, första barnet, 2a försöket
    14/7 - Lulu1987, första barnet
    14/7 - Mojsan95, 1:a barnet, 8:e försöket
    16/7 Bär, 3:e barnet, 2:a försöket efter MF.
    15-17/7 Natalina 4e barnet 1a försöket
    17/7 Lele88, andra barnet, första försöket
    19/7 Miahl87, 5e barnet, 2a försöket
    19/7, Macbookpro, 1a barnet, 2a försöket
    21/7 fruffe, 2a barnet, 3e försöket
    21/7 Barbrastreisand 
    22/7 Birdiz, tredje barnet, första försöket
    22/7 Lina98, första barnet, 15e försöket
    23/7 Alvedon83, fjärde barnet, sjätte försöket efter MF.
    24/7 Cutepenguine, första barnet, 1a försöket efter MF
    28/7 Sally101, första barnet, 2:a försöket
    29/7 Mololo, andra barnet
    31/7 - Hejväldenhej, första barnet 7e försöket
  • Macbookpro
    Alvedon83 skrev 2023-07-12 19:52:15 följande:

Känner mig negativ idag, känns inte som om det lyckats den här gången heller. När jag jämför mina symptom från förra månaden så är det samma symptom på samma cykeldag som nu, känns inte alls hoppfullt😐

Känner likadant...  Men beställde precis hem nya ägglossningtest så bara att hoppa upp i sadeln igen och börja testa tidigt för ÄL. Men får försöka hålla sig positiv. Var helt övertygad om att jag skulle bli gravid på första försöket och har inte helt accepterat det faktum att det kanske inte kommer vara så lätt för mig ????
  • Macbookpro

Många av Er väljer att börja testa först efter BIM. Hur kommer det sig att ni inte börjar med ?testa tidigt test? långt innan ? Enligt testen ska de vara tillförlitliga på bim -6

fortfarande rätt ny i barnskaparsvängen och har börjar testa redan nu (bim -7) 🤪

• Macbookpro
    Lulu1987 skrev 2023-07-13 07:17:14 följande:
    Kan bara svara för mig själv, men för mig är det då jag testat tidigt sedan November förra året och jag har tröttnat på minus när jag hajpat upp mig själv/varit skenis varje gång. 😅 Innan bim kan ju testerna visa minus felaktigt också. 

Förra och enda gången jag varit gravid (tyvärr var inte förutsättningarna bra så vart abort), då testade jag först på BIM+6, när jag redan hade börjat må illa.

Håller tummarna att du får ett plus sen! ❤️

Jo, skenis är man nog allt. Sedan igår em känns det som jag har PMS (har aldrig haft PMS eller känningar innan mens förut). Trött, nästan lite febrig och ordentligt känslig med rejäla humörsvängningar, känns som jag ska börja lipa hela tiden. Tjöt t.ex. som ett barn igår när min man sa att han tyckte det var tramsigt att ge sin fru en present efter att ha fött ett barn haha. Stackarn fick en smärre chock när jag började storböla, inte riktigt likt mig nämligen. 

Fick ett negativt test imorse men kommer testa imorgon och på lördag. Ser jag inga positiva indikationer ska jag unna mig ett glas vin eller två på min mans födelsedag har jag bestämt mig för. Cool 

• Macbookpro
    Sanlin90 skrev 2023-07-13 16:13:30 följande:
    Jag fick just ett sammanbrott hos min sambo, haft sån hög puls idag att jag bara svettas rätt vad det är kändes livet bara så orättvist, vi har försökt sedan april 2021 och jag kände nu att äl kom cd 14 jag är på äl+14(9?) men ingen mens kommer, inget plus så jag bara bröt ihop och började gråta för det och för pulsen är så jävla jobbig!
    håller tummarna för er ❤️ låter så frustrerande att ha kroppen som beter sig på det där viset. 
  • Macbookpro

bim -6 negativt test. 

drömde  att jag var gravid med tvillingar inatt. hoppas på + imorgon 

• Macbookpro
    Birdiz skrev 2023-07-14 07:38:34 följande:

Nu har jag plussat! Tredje dagen idag med positivt som bara blivit starkare. Det första positiva kom 7 dagar efter ÄL !

Stort grattis! Vad kul!! :D 

Undrar också vilket test du använde. 7 dagar verkar vara väldigt tidigt. 

• Macbookpro
    Mojsan95 skrev 2023-07-15 06:48:50 följande:

Omg jag är gravid hörrni 🥹????🏻 

Stort grattis!!! ❤️❤️
  • Macbookpro

Fick ett Inte gravid med clearblues digitala test Idag. bim - 4 så verkar vara kört denna cykel. :(

• Macbookpro

Tog ett test precis. negativt. samtidigt som jag torkade mig kom mensen. 3 dagar tidigare än väntat. 

• Macbookpro
    Macbookpro skrev 2023-07-16 09:14:13 följande:

Tog ett test precis. negativt. samtidigt som jag torkade mig kom mensen. 3 dagar tidigare än väntat. 

Har alltid haft superregelbunden cykel.. 28 dagar prick med mens på förmiddagen. Varför blir det såhär bara för att man börjar försöka? 

Om det är ett tidigt MF, vet någon om det bara är att köra vidare som vanligt eller kan man få ytterligare rubbningar i cykeln pga det?
  • Macbookpro
    fjarilsblomma3 skrev 2023-07-16 10:06:25 följande:

jag testade mig nu imorse, fick positivt! och dääär kom paniken!!

Stort stort grattis!! så himla kul! 
  • Macbookpro
    Syskonförsök skrev 2023-07-16 10:39:49 följande:

Jättetråkigt och har hänt mig med. Det är inget tidigt missfall om du inte fått ett plus på stickan och kommer mensen i samband med att den ska komma brukar en säga kemisk graviditet i så fall, då har ägget inte fäst ordentligt så inget riktigt missfall :) de ska inte påverka med andra ord.

jag har haft tre kemiska graviditeter och ett missfall under tiden vi försökt för nummer två, strax över ett år.

Tack för att du delar med dig. Gjorde att det kändes lite bättre även om jag blev jätteledsen att mensen kom nu :?( 
  • Macbookpro
    Miahl87 skrev 2023-07-17 11:34:06 följande:

Tror jag vågar säga att jag är gravid faktiskt.. Äl+10 idag Glad

Men WOW! Ser så ut! Grattis! <3
  • Macbookpro
    Barbrastreisand skrev 2023-07-17 14:10:28 följande:

Jag kunde inte låta bli att ta ett test, men vet inte om det gjorde saken bättre! 

De blev som en liten hinna över rutan, misstänker om det vart för mycket urin? Jag tycks ana ett supersvagt streck? Har inte så mycket erfarenhet av dessa cb early så vågar inte lita på det.. 

Dessa bilder är tagna mellan 3-10min förutom nedersta som är taget efter 15min..

Och denna nu efter 20min: 

Tycker också att det ser ut som ett svagt sträck. Köp fler test :D 
Svar på tråden BIM Juli 2023