• Miahl87

BIM Juli 2023

Hoppar in här jag med! 

2/7 - Rödluvan93, första barnet, 20:e försöket.
    3/7 - Mololo, andra barnet
    3/7 - Lavendel94, första barnet, 2:a försöket 
    4/7 - Foodie, första barnet
    5/7 - Potatisbulle, första barnet, 7:e försöker (8 månader)
    5/7 - rosamentos, första barnet, 1:a försöket
    5/7 - ida543, första barnet, 6:e försöket (1 missfall)
    5/7 Janbo, första barnet, 2:a försöket
    8-9/7 - Pälsboll, första barnet, 2:a försöket.
    9/7 - SeptemberB, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Malmötjej, första barnet, 6e försöket 
    9/7 - MiniRodini, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Vinternoll1, tredje barnet, 1a försöket 
    11/7  Lina95 första barnet, 11e försöket 
    11/7- Ranin, första barnet, 2:a försöket
    12/7 - Rooiboste, andra barnet, 2:a försöket 
    13/7 lipa 6 försöket efter änglafödsel 5barnet
    13/7 - Fjarilsblomma3, första barnet, 2a försöket
    14/7 - Lulu1987, första barnet
    16/7 Bär, 3:e barnet, 2:a försöket efter MF.
    15-17/7 Natalina 4e barnet 1a försöket
    19/7 Miahl87, 5e barnet, 2a försöket
    21/7 fruffe, 2a barnet, 3e försöket
    21/7 Barbrastreisand 
    22/7 Birdiz, tredje barnet, första försöket
    22/7 Lina98, första barnet, 15e försöket
    23/7 Alvedon83, fjärde barnet, sjätte försöket efter MF.
    24/7 Cutepenguine, första barnet, 1a försöket efter MF
    28/7 Sally101, första barnet, 2:a försöket
    31/7 - Hejväldenhej, första barnet 7e försöket
  • Miahl87

Fick peak på äl-test igår, så idag eller imorgon hoppas jag på ägglossning. Igår kom sambon hem väldigt sent dock så det blev inget mys. Inte kvällen innan (4/7) heller, men den 3/7 blev det. Får bli lite mys ikväll med och hoppas vi prickar rätt Glad
    Vissa brukar säga att om ett ägglossningstest är positivt 2 dagar så släpper inte ägget förrän 24-48 H efter.. Och om det bara är en dag 12-24h. Kan ju hoppas det är så i mitt fall, att det släpper imorgon så vi hinner få in lite fler simmare som väntar på ägget  Flört äl-testet var positivt idag med, dock inte lika starka som igår men ändå starkare än kontrollstrecket. 

• Miahl87

Nu är ägglossningen här. Är en av dem som får otroligt ont vid ägglossning. Min smärta sitter dock mest i baken, så att det gör ont att skratta, nysa, hosta, gå normalt, sätta sig/ställa sig. Känns i livmodern med men den smärtan är inte alls så jobbig som den i baken.. 

Det är bara att bita ihop och hoppas att myset igårkväll gjorde susen i verkstan Glad
    Jag fick alltså positivt på äl-test ca 36 timmar innan ägglossningen.
    Så om en vecka börjar jag med grav-test, längre än så kommer jag inte kunna hålla mig vet jag Flört

• Miahl87

Mololo, vänta 4 timmar och prova igen.
    Det är bäst att testa för ägglossning mellan 10-21 då kroppen producerar mer lh under dagtid, iallafall är det vad som sägs. 

• Miahl87

Äl+8 idag, tog test på morgonen som jag kunde skymta en väldigt svag skugga på.. Likadant när jag var gravid med minsta, då var det också en liten svag skugga på äl+8. Men jag är inte övertygad såklart, trots att jag aldrig fått några spökstreck på rfsu så vet man aldrig.
    Men man kan ju inte låta bli att hoppas Solig

• Miahl87

Lägger till bild på dagens test.. Syns nog knappt på bild, det är en riktigt svag skugga. Dock aningen starkare än igår tror jag. ÄL+9 idag.
    Tror inte det syns på bild, men kanske någon ser?

• Miahl87
    Kawa81 skrev 2023-07-17 11:50:44 följande:
    Syns svagt på mittersta testet å kanske något på nedersta.. 😍🥰
    När har du BIM?
    Jag är inte riktigt säker, då jag bara haft en "riktig" mens sedan jag slutade med p-piller. Men enligt flo-appen som utgår från en genomsnittlig cykel ska bim vara på fredag tror jag. Så jag är väl bim-4 idag om jag räknar rätt, 10 dagar efter ägglossning iallafall. Det är jag stensäker på då jag alltid får ordentliga äl-smärtor när ägget släppt Flört
  • Miahl87
    Kawa81 skrev 2023-07-17 13:06:43 följande:
    Om BIM stämmer ser det riktigt lovande ut isåfall med svagt + fyra dagar innan... 🥰
    Ta ett digitalt för å få en hum å sen testa varannan dag fram till fredag å se så att det ökar.. 🙏❤️

Vet att det kan skilja sig ifrån person till person men vill bara du ska gardera dig lite om det sen råkar visa sig vara en kemisk graviditet för de visar ofta väldigt svaga + runt bim å sen blir mensen antingen ett par dagar sen eller kommer som "vanligt" ändå.. 🙈 därav att jag undrade när BIM var..
    Ente menat å vara negativ heller men vet att flera här varit med om samma sak så även jag själv en gång å man blir så jäkla ledsen.. 
    Uppskattar omtanken 😊 jag brukar alltid testa tidigt för att se så det ökar, hittills har det gjort det. Tog ett test till för en stund sen, då jag vet att graviditetstest ger bäst utslag för mig om det inte är morgonutin utan att jag håller mig några timmar och testar senare under förmiddag/eftermiddag. Ännu starkare än imorse, vilket var väntat. Men jag vet såklart att man inte kan ropa hej än riktigt, allt kan hända. 
    Ska nog ta det digitala på onsdag eller torsdag 😊
  • Miahl87
    Syskonförsök skrev 2023-07-17 13:50:25 följande:

Grattis!! De där kändes tydligt! Sjukt att få det så tidigt, de där har väl en känslighet på 25?? kanske gömmer sig två där inne ;)

Haha 2 hoppas jag inte på 🙈 
    Jag brukar kunna plussa väldigt tidigt, detta blir mitt 7e plus (inräknat 1 missfall och 1 abort) och jag har vid alla graviditeterna kunnat se svagt plus från äl+8 redan. Höghormonare kanske, men mår alltid superbra som gravid utan illamående eller andra krämpor 😊 känner mig oförskämt lyckligt lottad när det gäller graviditet, nästan så jag skäms över det när jag vet att så många andra har det svårt. 😔
  • Miahl87

Plussade på digitalt nu med, äl+11 idag.
    Kommer ta ett till rfsu-test på fredag för att se så linjen blivit starkare 😊

Svar på tråden BIM Juli 2023