• Lulu1987

BIM Juli 2023

Mensen kom idag så skriver in mig här men så tröttsamt...kan det inte bara stå "gravid" 

1/7 - Embarazada, tredje barnet, 12:e försöket.
    2/7 - Rödluvan93, första barnet, 20:e försöket.
    4/7 - Foodie, första barnet
    5/7 - Potatisbulle, första barnet, 7:e försöker (8 månader)
    5/7 - rosamentos, första barnet, 1:a försöket
    5/7 - ida543, första barnet, 6:e försöket (1 missfall)
    8-9/7 - Pälsboll, första barnet, 2:a försöket.
    9/7 - SeptemberB, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Hejväldenhej, första barnet 6e försöker 
    9/7 - Malmötjej, första barnet, 6e försöket 
    11/7  Lina95 första barnet, 11e försöket 
    11/7- Ranin, första barnet, 2:a försöket
    13/7 lipa 6 försöket efter änglafödsel 5barnet
    14/7 - Lulu1987, första barnet
    20/7 momof4soon, 4 barnet och första försöket
    22/7 Birdiz, tredje barnet, första försöket.

• Lulu1987

En fundering, någon som vet bättre än mig? 

När man läser på cb's sida om fertila dagar så säger de att det är 5 dagar innan man får max utslag och så dagen för ÄL som det är störst chans att bli gravid (om jag minns rätt). 

Har hört att även de mer vattniga flytningarna efter äggvitesekretet ska vara fertilt. För mig är det vattnigt oftast 1 - 3 dagar efter fast glad gubbe, och tempen har gått upp efter dipp/bekräftad äl...får även vad jag tror är äl värk alltifrån under bekräftad ÄL/fast glad gubbe till ca 4 dagar efter äl. 

Kan då det fertila fönstret cb pratar om stämma, eller kan man ha sex och bli gravid även flera dagar efter ÄL, om det tar tid för ägget att vandra eller vad händer? Ägget ska ju bara vara befruktningsbart i upptill 48 timmar, men vad är då smärtorna man känner sen, för nåt. 

Förra/enda gången jag varit gravid (som tyvärr slutade i abort för många år sen), kände jag av som "mensvärk" men kommer inte ihåg hur sekretet var, mer än att det antingen var äggvita eller vattnigt. 

Hoppas ni förstår och att någon har ett svar. 🙂

• Lulu1987
    summer13 skrev 2023-07-04 06:46:38 följande:

Ni som tempar, detta är första månaden för mig. Sjunker tempen vid mens? Och sjunker den då innan mensen kommer eller efter?

Är inget proffs men har för mig att tempen dippar rejält, nån dag innan mensen.

Det har den iaf alltid gjort för mig när jag tempat. 🙂
  • Lulu1987

Har till och från känt dels värk på höger sida av ryggen och mot sidan/samt magen. Jag har också haft som en brännande känsla, som kommer och går på olika delar av livmodern, mestadels som kortare "hugg" eller vad jag ska kalla det för. 

Någon som känner igen det och har plussat? 

• Lulu1987
    cutepenguin skrev 2023-07-07 08:57:55 följande:

Innan jag plussade sist hade jag är konstig smärta till höger långt ner på ryggen. Vet inte om det hörde ihop såhär i efterhand, men jag plussade ju några dagar senare. Den konstiga smärtan försvann efter typ en vecka. 

Håller tummarna för dig!!

Tusen tack för svar och tumhållningen cutepenguin! 🙂🌸

Ja jag har inte haft såhär förut, enda gången jag varit gravid innan dess var det "bara" rejäl molvärk någon vecka innan BIM, sen inget förrän BIM+4 när illamåendet kickade in.
  • Lulu1987

Någon mer som känner av starkare symtom på kvällarna/nätterna? Alltså känner av på dagen också men t ex ilningar i underlivet, smärta i brösten, stickningar mm känns värre nu och framtill tidig morgon. BIM den 13e/14e beroende på om det är en 28 (vanligast) eller 29 dagars cykel.

• Lulu1987
    Malmötjej skrev 2023-07-11 10:45:11 följande:

Jag tror att det står 6:e försöket på listan. Vi har kört utan preventivmedel i ett år men knappt kunnat ha sex då min man haft problem med trång förhud. Då var det mer att han kom i min hand och jag försökte peta i slidan. Fungerade inte alls.
    Han opererades i december, läkte i jan/feb någon gång och sedan dess har vi försökt som bara den. 

Stort grattis!! 😊

Får jag fråga, hade ni sex en gång per gång nu när du vart gravid eller körde ni morgon och kväll (oavsett om det var via sprutan eller "vanligt" sex. 

När började du känna av symptom? 🙂
  • Lulu1987
    Malmötjej skrev 2023-07-11 13:55:36 följande:
    Tack! <3 
    Vi hade sex en gång per dag (de dagarna vi hade sex) förutom äl-1. Då körde vi en gång vanligt och en gång med sprutan (en gång förmiddag, en gång kväll). 

Jag började känna av någon svag "mensvärk" på äl+3 men sedan brakade det loss med kraftiga synptom på äl+7. 

Hur går det för dig? 
    Åh ok, tack för svar! ❤️

Jo jag har haft en hel del symptom jag inte känt tidigare, sen äl+5, men är så rädd för att få negativt att jag inte vågar hoppas förrän nån dag efter bim. Har bim den 13e eller 14e beroende på om det blir en 28 dagars eller 29 dagarscykel. 

Jag och killen hade sex från den 23e Juni till 2a Juli så man tycker ju att man borde få till det nu, men är inne på typ 9e försöket eller nåt sånt.

Hoppas verkligen att det tog sig denna gång! 
  • Lulu1987

Bim - 1 imorgon (troligtvis) och alltså ångesten och nervositeten varje gång man går på toa!

Såååå rädd att se blod på pappret, vill bara att det ska vara bim+4 och ingen mens, så man kanske kan va "lite lugnare". 😫

Tänker testa först på Bim+2 eller 3, om jag inte fått nån mens...ev testar jag tidigare men det är bara om jag mår illa eller nåt sånt.

Håller tummar och tår att vi alla plussar! 💖

• Lulu1987
    Alvedon83 skrev 2023-07-13 06:05:36 följande:
    Duktigt att du klarar att vänta, lycka till 🤩
    Tusen tack! 🥰

Jo är väl att jag blivit lite härdad, orkar inte med fler minus så bättre att börja testa när/om mensen är sen, så finns det lite mer hopp känner jag. 

Hur går det för dig? Förlåt, kunde inte scrolla upp så långt och läsa på mobil, så minns inte i huvudet vem som skrivit vad. 🙏🏾
  • Lulu1987
    Macbookpro skrev 2023-07-13 07:00:31 följande:

Många av Er väljer att börja testa först efter BIM. Hur kommer det sig att ni inte börjar med ?testa tidigt test? långt innan ? Enligt testen ska de vara tillförlitliga på bim -6

fortfarande rätt ny i barnskaparsvängen och har börjar testa redan nu (bim -7) 🤪

Kan bara svara för mig själv, men för mig är det då jag testat tidigt sedan November förra året och jag har tröttnat på minus när jag hajpat upp mig själv/varit skenis varje gång. 😅 Innan bim kan ju testerna visa minus felaktigt också. 

Förra och enda gången jag varit gravid (tyvärr var inte förutsättningarna bra så vart abort), då testade jag först på BIM+6, när jag redan hade börjat må illa.

Håller tummarna att du får ett plus sen! ❤️
  • Lulu1987
    Mojsan95 skrev 2023-07-14 09:46:21 följande:

Hade/har Bim igår eller idag! Min temp är absolut högre än normalt nu de senaste 2 dagarna för att vara mig. Vet inte om jag vågar testa idag eller om jag ska vänta till imorgonbitti? (Tror ÄL skedde cd17 och ej 20 som nu satt. Tror jag ska utesluta tempen cd19).

Åh vad spännande!! Jag tänkte testa imorgon, håller tummarna för dig! 🤗
  • Lulu1987

Någon mer än jag som ska testa imorgon? 🙂

Blir bim+1 eller 2, beroende på hur många cykeldagar jag borde haft denna gång. 

• Lulu1987

Mensen kom så klart nu på morgonen. Såååååå trött på det här ☹️

Mojsan och alla andra som plussat, stort grattis!!

Svar på tråden BIM Juli 2023