• Lina98

BIM Juli 2023

Lägger till mig här. Lycka till alla❤️

1/7 - Embarazada, tredje barnet, 12:e försöket.
    2/7 - Rödluvan93, första barnet, 20:e försöket.
    3/7 - Mololo, andra barnet
    4/7 - Foodie, första barnet
    5/7 - Potatisbulle, första barnet, 7:e försöker (8 månader)
    5/7 - rosamentos, första barnet, 1:a försöket
    5/7 - ida543, första barnet, 6:e försöket (1 missfall)
    8-9/7 - Pälsboll, första barnet, 2:a försöket.
    9/7 - SeptemberB, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Hejväldenhej, första barnet 6e försöker 
    9/7 - Malmötjej, första barnet, 6e försöket 
    9/7 - MiniRodini, andra barnet, 3:e försöket
    11/7  Lina95 första barnet, 11e försöket 
    11/7- Ranin, första barnet, 2:a försöket
    13/7 lipa 6 försöket efter änglafödsel 5barnet
    14/7 - Lulu1987, första barnet
    16/7 Bär, 3:e barnet, 2:a försöket efter MF.
    21/7 fruffe, 2a barnet, 3e försöket
    21/7 Barbrastreisand 
    22/7 Birdiz, tredje barnet, första försöket
    22/7 Lina98, första barnet, 15e försöket

• Lina98
    Lina95 skrev 2023-06-25 17:18:42 följande:

Konstig fråga kanske, men ni som har koll på äl-sekret, det går ju inte att ha koll på det om man har samlag, för då är det svårt att se skillnad på sekret och sperman? 😂

Haha jag har haft exakt samma tanke och problem😂
  • Lina98

Hej på er!
    Fick maximalt utslag på ÄL-test igår så antar att jag har ägglossning typ idag. 

asså jag har blivit så jävla desperat efter dessa 15 försök så nu har jag införskaffat en såndär ?befruktningskopp? och börjat med bidrottningsgele och diverse andra vitaminer😅 har dessutom haft sex i alla fertila dagar och tänkte fortsätta tills temphöjningen sker. 

mvh
    desperat tjej😅

• Lina98
    Birdiz skrev 2023-07-07 10:45:02 följande:
    Nyfiken, vad är en befruktningskopp? :)
    Köpte en från märket Ferti-Lily. Är lite lik en menskopp som man stoppar in efter han har kommit i en för att föra upp så mycket spermier som möjligt till livmodertappen typ. Tror ju egentligen att detta är helt meningslöst men greppar verkligen efter varje halmstrå just nu. 😅

• Lina98
    Rödluvan93 skrev 2023-07-07 11:26:26 följande:
    Ni har inte funderat över att göra en fertilitetsutredning? ❤️ får man ju göra efter 1 år av försök. Är själv inne på försök 21 utan ett plus i sikte under all denna tid så förstår verkligen att man blir helt knäpp och desperat.

Vi håller faktiskt på med fertilitetsutredning. Fick svar nu i veckan på att sambons spermier är lite få och rör sig lite sämre än normalt. Nästa steg är att jag ska spola äggledarna vilket kommer ske efter semestern någon gång och efter det blir vi satta i IVF-kö. I väntan på allt detta gör vi allt vi kan för att det ska gå på naturlig väg ändå😅 

Håller ni också på med fertilitetsutredning då? Hur går det för er och hur långt har ni kommit??❤️

Hoppas innerligt att det är vår tur snart. Det är otroligt påfrestande att månaderna bara går utan att det händer en sak?

• Lina98

Hur ställer ni er till alkohol mellan ägglossning och BIM? Vågar ni dricka någonting eller är det ett big no no? 

• Lina98

Är på ÄL+5 och fick en liten ljusrosa blödning nu när jag gick på toa. Har ofta mellanblödningar innan mens men sällan såhär tidigt. Hoppas verkligen att det inte är kört ändå trots denna blödningen. Vet ni om man kan ha en implantationsblödning så tidigt som 5dagar efter ägglossning eller om det är senare man brukar få det?

• Lina98
    Sanlin90 skrev 2023-07-13 18:20:08 följande:

Tack! Just nu har jag pyttelite hopp om att bara vara äl+9 och det är för tidigt men har haft lätta spottings idag med och jag är så varm!

Skickar lite styrkekramar och håller tummarna för er!❤️
  • Lina98

Grattis Cykelstöd!!😍

Fick en liten blödning idag igen och har 6 dagar kvar till BIM. Känns som att det är mellanblödningar och mens på G så känner att hoppet börjar dö ut lite. 😩

• Lina98
    GuldKvinnan skrev 2023-07-19 10:17:38 följande:

Någon fler som brukar få lite rosa på toapapperet ca 6-7 dagar efter ÄL? Jag fick det i juni och tänkte att det var en nidblödning men det var det inte. Igår fick jag lite rosa på papperet igen, men den här gången vågar jag inte hoppas på att det betyder något :( 

Jag får det emellanåt men har aldrig varit något😩
Svar på tråden BIM Juli 2023