• Mololo

BIM Juli 2023

Spännande att få hänga här inne igen!
    Försökt till andra barnet, tredje försöket nu.. Har både endometrios och opererat bort en äggledare pga tidigare utomkveds, så känner att det här kan ta ett tag innan vi lyckas?

Bim 3/7 i alla fall. Lägger in oss på listan: 

- - 

1/7 - Embarazada, tredje barnet, 12:e försöket.
    2/7 - Rödluvan93, första barnet, 20:e försöket.
    3/7 - Mololo, andra barnet
    4/7 - Foodie, första barnet
    5/7 - Potatisbulle, första barnet, 7:e försöker (8 månader)
    5/7 - rosamentos, första barnet, 1:a försöket
    5/7 - ida543, första barnet, 6:e försöket (1 missfall)
    8-9/7 - Pälsboll, första barnet, 2:a försöket.
    9/7 - SeptemberB, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Hejväldenhej, första barnet 6e försöker 
    9/7 - Malmötjej, första barnet, 6e försöket 
    11/7  Lina95 första barnet, 11e försöket 
    11/7- Ranin, första barnet, 2:a försöket
    13/7 lipa 6 försöket efter änglafödsel 5barnet
    14/7 - Lulu1987, första barnet
    16/7 Bär, 3:e barnet, 2:a försöket efter MF.
    22/7 Birdiz, tredje barnet, första försöket.

• Mololo
    ida543 skrev 2023-06-19 16:55:48 följande:

Grattis Momof4soon!!!

Själv har jag precis haft ägglossning, en vecka tidigare än vad jag hade tänkt.. så nu kommer den där lååånga väntan tills BIM.. 1,5 vecka kvar.. jag tänker på det konstant! Hur gör ni andra för att inte stressa över det? Jag känner att jag tar ut så mycket i förväg för jag tänker att jag ska plussa och drömmer mig bort.. sen blir det bara en stor besvikelse

Jag känner samma, drömmer mig bort och blir så besviken sen. Särskilt när jag har längtat efter ett till barn  så mycket längre än min man, han är mer ?händer det så händer det? typen och jag längtar sååå..

• Mololo

Hur tidigt vågar ni ta grav.test sen då när det närmar sig? väntar ni till bim, eller tar ni innan? Hur många dagar efter äl?

• Mololo
    SeptemberB skrev 2023-06-25 17:35:01 följande:

Har BIM på äl+16 och så länge orkar jag inte vänta. Tyst

Alvedon83 skrev 2023-06-25 19:40:25 följande:
    Jag brukar börja testa en vecka innan bim, kan inte låta bli😅 

Ja det beror väl kanske också på hur länge man har mellan äl och bim. Jag har bim på äl+13, känns som att om jag testar mycket tidigare än så, så är det ju inte säkert det visar rätt heller. Men är jobbigt att vänta in dagarna.. 🥹
  • Mololo
    Håller tummarna för er!!! Hjärta

Om jag får fråga, hur fick du dina diagnoser? Du behöver såklart inte svara om du inte vill.

Har själv endometrios och enligt sjukvården här så ville dom inte göra några särskilda kontrollen innan jag planerar att bli gravid. Så jag antar att det bara är att köra på och hoppas att det tar sig snart.

Ajn1993 skrev 2023-06-26 21:21:19 följande:

Ja men då var man tillbaka då, efter en adenomyos och endometrios diagnos. Ätit p-piller nu i tre månader men jag blödde varje dag endå så nu ska vi försöka bli gravida naturligt under sommaren och till hösten lutar det mot utredning Glad Vi håller tummar och tår på att vi blir gravida nu innan dess!
    Hoppas på att se många pluss i denna tråd SkrattandeSkrattande

• Mololo
    SeptemberB skrev 2023-06-29 08:02:14 följande:

Äl+7 idag och har känt en massa ilningar och dragningar vid livmodern igår ! Hoppas det är ägget som fäste och att det var det jag kände! Tror jag ska börja testa imorgon på äl+8, men är medveten om att det är väldigt tidigt 😊

Hur går det får er andra?

Jag är på äl+9 idag. Känner inga symtom. Förra gången jag var gravid så hade jag väldigt ömma bröst redan på äl+8, och nu ingenting. Så jag känner mig inte så hoppfull.. Hade tänkt ta ett test i morgon på äl+10 men tror jag struntar i det och inväntar bim på måndag istället..

• Mololo
    Hejvärldenhej skrev 2023-06-29 10:10:15 följande:
    annan topic: min bästis plussade igår! Är så otroligt lycklig❤️✨💕 vill inget hellre än att få krama ett litet barn som är hennes! men också lite ledsen. Vi har försökt mer ?precist? längre än dem och för dem ?så bara gick det? efter typ 3 mån. nån som känner igen sig? Så dubbelsidigt 
    Potatisbulle skrev 2023-06-29 12:36:21 följande:
    Hejvärldenhej

Jag känner igen mig såååå mycket. En av mina bästa kompisar fick barn i maj. Jag har varit med och ordnat med babyshower, hälsat på massa gånger, köpt presenter och blev nyss inbjuden på dop i höst. Är så glad för deras skull såklart samtidigt som det är dubbla känslor hela tiden. När jag är där känner jag mig hela tiden lite avundsjuk och känner mig hemsk för de känslorna. De lyckades dessutom på första försöket. Jag har tänkt hela tiden typ att ?när det blir babyshower kommer jag också bli gravid, när barnet kommer så är jag också gravid? osv. Men så blev det inte. Nu är en annan av mina bästa kompisar gravid och beräknad i oktober. Hoppas så att vi ska ha lyckats innan dess, men vet att det inte alls är säkert. 

Jag känner liknande. Har ju ett barn sedan tidigare, och känner nu också stressen att det barnet kommer hinna bli så stort innan hen blir storasyskon. Hade inte önskat så stor ålderskillnad? Fler av mina vänner fick sitt första barn år senare än mig, men det är många nu som har hunnit skaffa barn nummer 2. Och vi kämpar på och väntar på vårt plus fortfarande?

• Mololo

Grattis Rosamentos!!! 😁????

Själv tog jag ett vanligt test idag på äl+10 som var negativt. Kanske för tidigt, men jag känner inga symtom alls och förra gången jag var gravid så plussade jag på äl+8, så är inte så hoppfull just nu. Inväntar bim på måndag.. 

Kom dock på att jag kan jag fortsätta hänga här ändå. Eftersom jag har rätt så korta cykler så blir min nästa bim 29-30 juli ungefär. 😅

• Mololo
    rosamentos skrev 2023-07-01 15:03:06 följande:

Tack för alla grattis!  // Hjärta Inget syns på vanlig sticka än, kanske lite lite lite spökstreck men jag hoppas vi ses i en BF mars tråd så småningom! Lycka till alla, juli känns som en fertil månad!

har du haft några mer symtom? 
    Kanske håller hoppet uppe då, mitt test på äl+10 idag var ju negativt men det var också ett sånt med känslighet på 25.. har inga testa tidigt hemma. 

• Mololo
    Rödluvan93 skrev 2023-07-01 21:17:09 följande:

Givetvis var det kört denna månad med. Blir inte ens förvånad längre. Livet är så orättvist! 💔 till hösten blir de nog IVF, orkar inte mer efter snart 2 år. Tillskott hit o dit, ändra på det ena o det andra. Lever ett friskt o hälsosamt liv men har denna förbannelse över mig. Är så less..

Lycka till alla andra!! Hoppas ni får era efterlängtade pluss! ❤️

Åh jag lider med dig! Skickar kramar! ❤️❤️ grät en skvätt idag själv också över denna längtan, stress och så lite semesterångest på det.. Förhoppningsvis blir det snart vår tur.
Svar på tråden BIM Juli 2023