• Bär

BIM Juli 2023

Hoppar in här fast min mens för juni inte kommit ännu, men fick negativt på digitalt test på ÄL+12 och ÄL+13 så mensen dyker upp vilken dag som helst här. 

Det här blir försök nr 2 efter MF som jag fick i vecka 14 för några veckor sedan.. 
    Vill inget hellre än se "Gravid" dyka upp på testen igen. 
    Skriver in BIM när jag vet :)

• Bär
    1/7 - Embarazada, tredje barnet, 12:e försöket.
    2/7 - Rödluvan93, första barnet, 20:e försöket.
    4/7 - Foodie, första barnet
    5/7 - Potatisbulle, första barnet, 7:e försöker (8 månader)
    5/7 - rosamentos, första barnet, 1:a försöket
    5/7 - ida543, första barnet, 6:e försöket (1 missfall)
    8-9/7 - Pälsboll, första barnet, 2:a försöket.
    9/7 - SeptemberB, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Hejväldenhej, första barnet 6e försöker 
    9/7 - Malmötjej, första barnet, 6e försöket 
    11/7  Lina95 första barnet, 11e försöket 
    11/7- Ranin, första barnet, 2:a försöket
    13/7 lipa 6 försöket efter änglafödsel 5barnet
    14/7 - Lulu1987, första barnet
    16/7 Bär, 3:e barnet, 2:a försöket efter MF.
    20/7 momof4soon, 4 barnet och första försöket
    22/7 Birdiz, tredje barnet, första försöket.
  • Bär

Jag var först så besviken över att jag fick negativt på mina graviditetstest nu i juni, men sedan när mensen kom blev jag ändå glad, för det betyder att vi snart kan försöka igen! Kanske bra också för kroppen att få återhämta sig lite efter mitt sena MF.
    Nu hoppas jag bara att ägglossningen inte sker precis den helgen jag och min man är ifrån varandra, vilket är en stor chans att den gör, men vi får se :)

• Bär

Mensen är över för denna gång så nu är det bara att invänta ägglossning!
    Har köpt digitala test denna månad så jag verkligen inte missar ägglossningen. Har tidigare fått ägglossning på CD14, men jag hoppas det sker 1 dag tidigare denna gång för min man åker bort på den dagen och är borta i 2 dagar. Så dålig timing!!

• Bär

Så typiskt!
    Fick positivt på ägglossningstest idag och MANNEN ÄR BORTA TILLS IMORGONKVÄLL!!
    Vi hann ha sex igår innan han åkte, så jag hoppas att det kanske kanske hjälpte, vet att det kan vara så.
    Men känns ändå surt att missa på samma dag som man får positivt på ägglossningstestet 😔

• Bär

ÄL är över för denna gång och nu är det den långa väntan till BIM.. 
    Tyvärr hann vi inte med sex på varken dagen jag fick positivt på ÄL eller dagen efter, men vet att det inte behöver betyda något och att spermierna kan leva kvar i flera dagar (ena barnet är ett bevis på det).

Som tur kommer jag knappt hinna tänka på tiden mellan ÄL och BIM, för vi är bortrest i 2 veckor och kommer ha fullt upp. Så det känns skönt!

• Bär

Är på ÄL+7 och vet inte om jag känner något särskilt. Har molvärk, men tror inte att det betyder något för har haft det sedan förra ägglossningen. Det är något jag ska kolla upp om det visar sig att jag inte blev gravid denna månad. 
    Vet inte om kroppen som inte återhämtat sig helt från MF i maj..

Tog ett test imorse trots att jag är bara på ÄL+7 och det var såklart negativt. Testade supersvagt positivt på sticka på ÄL+12 förra graviditeten, så vet inte ens varför man ska vara dum och testa tidigare 😅 Man lär sig aldrig!

• Bär

Här är det BIM om 3 dagar och jag känner inga graviditetssymptom alls. Har mina tidigare graviditeter haft lätt illamående vid det här laget.. 
    Sist jag var gravid så plussade jag på ÄL+12, vilket är imorgon. 
    Men jag är bortrest och kommer hem ett par dagar efter BIM, så får helt enkelt vänta och se om mensen tycker upp i helgen, annars testa när jag kommer hem.
    Men är helt säker på att det inte blev något denna gång.. 

• Bär

BIM -1 och idag kom det rosa när jag torkade mig på toan, vilket det alltid gör vid start av mens.. 
    Så nytt försök nästa månad :(

Svar på tråden BIM Juli 2023