Inlägg från: rosamentos |Visa alla inlägg
  • rosamentos

BIM Juli 2023

Hoppar in här och hoppas jag får hänga på, äntligen dags för oss att börja försöka, skräckblandad förtjusning!

1/7 - Embarazada, tredje barnet, 12:e försöket.
    2/7 - Rödluvan93, första barnet, 20:e försöket.
    5/7 - Potatisbulle, första barnet, 7:e försöker (8 månader)
    5/7 - rosamentos, första barnet, 1:a försöket
    8-9/7 - Pälsboll, första barnet, 2:a försöket.
    9/7 - SeptemberB, andra barnet, 3:e försöket
    13/7 lipa 6 försöket efter änglafödsel 5barnet
  • rosamentos

Är nu på vad jag tror är 5 DPO kanske 4. ÄL testen jag beställt kom såklart 2 dagar efter jag kännt min ÄL (vad jag tror är ÄL i alla fall, brukar känna varje månad + hade äggviteflytning) men jag försöker se allt som en pepp att nästa månad kör jag ÄL test "på rätt sätt" och ger oss en bättre chans. Vi fick "bara till det" på dag 14 och 15 (då jag kände tydliga ÄL-symptom), egentligen kan man väl börja någon dag tidigare också. Ökar det chansen???
    Detta är första försöket för oss så är inställd på att det inte tar sig men svårt att låta bli att drömma... Inga symptom som inte skulle kunna vara pms eller normal variation... typ torr i munnen, ökad aptit, väldigt trött. Kanske ltie molande känsla i livmoderstrakten?? men är säkert bara för att jag *vill* känna det.

• rosamentos
    SeptemberB, kände också massa konstigt igår (äl+8 för mig)! Kändes ungefär som ägglossningssmärta men inte lika specifikt vid en äggstock och är liksom upplåst?? Överlag är min mage väldigt konstig och har vart sedan helgen, springer på toa (för nr2) heeela tiden vissa dagar och andra inte alls...idag är jag supergasig. Försöker att inte läsa in för mycket i det men är ju svååårt.

äl+9 idag, vet inte om jag vågar ta ett test imorgon bitti, är rädd för besvikelse. BIM är inte förrän på onsdag.
  • rosamentos
    hl123 skrev 2023-06-27 20:36:41 följande:
    Hejvärldenhej går ej att citera, men du har din LH-peak innan ägglossningen och efter att du testat positivt har du ägglossning inom 12-36h. Det innebär att du kommer (mest troligt) ha negativt test även dagen du har ägglossning. LH-nivåerna går snabbt ner igen. Peaken är oftast kort och lätt att missa. Bifogar en bild på mina senaste cykler (ÄL dag 16)
    Vad är detta för smidig app du har screenshot på?
  • rosamentos

ÄL+10 idag och jag kunde inte låta bli att ta det clearblue ultra early digital jag hade hemma. 

enligt det så är jag GRAVID?? Är chockad.
    Tog en gravkollen sticka också som var negativ, så måste vara väldigt tidigt. Den har känslighet på 25 men ultra early har 10 så det är logiskt. Är nu livrädd för att graviditeten ska "försvinna" ahhh. 

Inte ens min man vet för han är på jobbet och vill ta det in person. Spricker dock av att inte ha någon att berätta för. Så många tankar, är livrädd för ektopisk graviditet, någon som kan lugna mig? Till och från har jag "kramper" (väldigt milda) i vänster äggstock vilket delvis är orsaken till den oron. Tror det var från vänster ägger lossade denna månad också.

• rosamentos

Tack för alla grattis! Hjärta Inget syns på vanlig sticka än, kanske lite lite lite spökstreck men jag hoppas vi ses i en BF mars tråd så småningom! Lycka till alla, juli känns som en fertil månad!

• rosamentos
    Mololo skrev 2023-07-01 15:28:43 följande:

har du haft några mer symtom? 
    Kanske håller hoppet uppe då, mitt test på äl+10 idag var ju negativt men det var också ett sånt med känslighet på 25.. har inga testa tidigt hemma. 

Jag har molvärk, väldigt trött (sover ca 12 timmar dygnet senaste dagarna) vilket dock skulle kunna vara normalt för mig den här årstiden pga pollen. Jag mår lite illa, är lite yr till och från. Sen har jag dålig aptit men inget extremt men jag reagerar på det då PMS brukar göra mig hungrig och väldigt melankolisk (vilket jag inte är nu!)

Jag känner ändå att jag tvivlar när jag fått negativt på stickorna men som sagt det visar sig väl vartefter. Men det var ju väldigt skönt att ha fått ett digitalt svar, svårt att förneka ett "Gravid" svart på vitt. Ska forsätta testa har ett 10 pack stickor, borde ju dyka upp snart.
Svar på tråden BIM Juli 2023