Inlägg från: Anonym (Pfft) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pfft)

Min man och hans kollega

Anonym (likadan) skrev 2023-06-04 21:57:24 följande:

jag tror jag är i samma situation! fast som din man.
    Vill dock påpeka att jag inte har en aning om vilka eventuella intentioner eller känslor din man har.
    Jag har en kollega som jag har bra kontakt med. Vi har kontakt via snapchat nästan dagligen. Hon är öppen och kan komma till mig för att söka stöd både i arbete och privat.
    Det finns inget flirtande och har absolut inte varit några intima situationer. Men visst jag skulle kunna klassa henne som ett span däremot finns det nog väldigt liten risk att det skulle vara mer än så.
    Min fru är medveten om att vi har kontakt även om hon ej vet ngr detaljer.
    Kanske är det lika för din man helt enkelt en bra vän och kollega?

Så du har kontakt med en kvinna som du skulle vara intresserad av, även om er kontakt i nuläget inte är flirtig, och du döljer detaljer om detta för din fru.... Och samtidigt vill du spela ner både din och ts situation genom att kalla dessa kvinnor för "bra vän och kollega"....? Särskilt när ts man redan har erkänt att det finns något mellan dem, även om de aldrig agerat på det...? Asså snälla...

Om du tycker att det är så oskyldigt det du håller på med (och du vet nog att det inte alls är så oskyldigt!) så borde du kunna vara 100 % ärlig mot din fru också.
  • Anonym (Pfft)

Ts, jag skulle säga att det här inte slutar bra. Du kan så klart försöka tvinga honom att byta jobb men det är att gå över gränsen, och dessutom är inte jobbet största problemet för du sitter fortfarande med en man som håller på med sånt här bakom din rygg och det försvinner inte bara för att han byter jobb. Det betyder inte ens att han bryter kontakten med just denna kvinna heller.

Om du verkligen vill försöka rädda detta så är parterapi det enda som hjälper, så får du chansa på att du kan lita på honom hädanefter.... Jag skulle inte göra det.

• Anonym (Pfft)
    Anonym (likadan) skrev 2023-06-04 22:12:20 följande:
    Precis det jag är ärlig alltså. Sedan kanske inte alla detaljer som andra delat i förtroende förmedlas.
    Sätt inte dig själv på ngn pedistal bra för att man tycker att ngn är attraktiv eller ser bra ut innebär inte det att man tvunget vill ha sex med vederbörande!
    Att underhålla en attraktion på det sättet om man är i en relation är inte ok för mig så jag sitter kvar på min piedestal! Under tiden kanske du borde berätta den delen för din fru också, misstänker att hon inte vet om just den lilla detaljen....
  • Anonym (Pfft)
    Anonym (Suck) skrev 2023-06-04 22:22:40 följande:

Det är dit mina tankar går hela tiden.. Börjar man smussla så är det nog inte sista gången. 
    Vi har diskuterat hela dagen. Vi bråkar inte eller så men jag har påtalat att detta är över gränser för vad jag kan ta. 
    Sa att jag tyckte att vi kunde prata med någon som kan hjälpa oss reda ut tankarna.. Men nej. Det var visst att överreagera! 

Så tråkigt att efter 16 år så ska det börjas. Vet ju så klart inte om detta är första gången men jag utgår ifrån det 

Jo jag förstår att du reagerar, däremot är det nedslående hur han tar emot det. Det vore en sak om han ångrade sig, hade dåligt samvete, insåg hur det påverkar dig och er relation, att det gör dig ledsen osv, men nu skjuter han ifrån sig och lägger skuld på dig (!). Men ok, då vet du var ribban ligger? Skulle han vara ok med att du hade den typen av kontakt med andra killar....? Knappast.

Ja det är ledsamt. Det kanske är första gången men å andra sidan, med tanke på att han inte fattar att det är fel så finns risken att det kan ha hänt tidigare också, just för att ni har varit tillsammans så länge så känns det mer troligt att man inte har hållit sig på mattan i 16 år och sedan ur tomma intet hamnar i den här situationen. Och jag kan så klart ha helt fel, jag tänker mest utifrån vad som känns mest troligt.

Du får fundera på vad som är nästa steg. Du sa till honom att det är över gränsen för vad du kan ta, men om du inte visar att du står för det uttalandet så finns det ingen anledning för honom att sköta sig heller. Man måste sätta gränser, så frågan är hur du gör det. Kräva att han avslutar kontakten privat? Det borde vara det minsta man kan förvänta sig från hans sida (och att man förhoppningsvis kan lita på det). Gemensam terapi? Ja, kanske det krävs, särskilt som ni har så olika syn på det här. Du får fundera.
  • Anonym (Pfft)
    Anonym (Jag) skrev 2023-06-05 08:55:05 följande:

Jag har erfarenheter av det. Det slutade inte bra. Jag krävde visst att han bytte jobb. 

Gjorde han det då? Sa han upp bekantskapen med kvinnan? Vad var det som gjorde att det inte slutade bra ändå?
  • Anonym (Pfft)
    Anonym (Jag) skrev 2023-06-05 21:40:08 följande:
    Han sa upp bekantskapen, men förtroendet var brutet och det tog år att lappa ihop. kanske gick det längre här än för dig/er, men det började precis lika ?oskyldigt?. Jag har alltid trott att ett brutet förtroende byggs Upp ganska snabbt och enkelt igen men nej. Det har ändrat hela vår relation, min syn på honom och den han är. Det finns en honom innan och efter deras lilla bekantskap, om man kan kalla den det. 
    Jag är inte ts men undrar ändå. Tänker att alla kan lära sig något av andras historier. Förstår helt att förtroendet var brutet, det hade det varit för mig med. Det där du säger om två helt olika personer kan jag lätt relatera till också nu efter skilsmässan. Nåja, en annan tråd det.
Svar på tråden Min man och hans kollega