• Anonym (Suck)

Min man och hans kollega

Min man har en kollega. Hon är i 40 års åldern. Min man likaså. 

Jag fick reda på det utav en slump när han hade en polare över. Då polaren oxå är en kollega så pratades det en del om denna kvinna. Jag såg på min man att det var något med hennes namn som gjorde honom obekväm. 

Jag konfronterade honom senare under kvällen när vi var ensamma och det kom fram att han har sms.at med henne i månader. Att dom ?har någonting? men att det aldrig hänt något. Han gillar hennes sällskap och att hon pratar om jobbiga saker med honom. Han har liksom blivit hennes ?stöttepelare? och han gillar det!! Han är dessutom överordnad henne.. 

Vad hade ni gjort? Vad kan man göra?
    Kan ju inte kräva att han ska byta jobb och jag kan inte kräva att hon ska sluta. 
    Jag kan ju så klart kräva att han ska sluta prata med henne Iaf via sms privat. Men vad som händer på jobbet kan jag ju aldrig ha kontroll över. 
    När Jag frågar varför så får jag inget vettigt svar- Jag tycker hon är kul och vi trivs i varandras sällskap- 

Kan detta ens sluta bra? Någon som har erfarenhet kring detta? :( 

• Svar på tråden Min man och hans kollega
  • Anonym (Jaha)
    Jag hade krävt att han byter jobb, varför skulle han inte kunna det? Dvs om ni vill försöka reparera ert förhållande. 
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Jaha) skrev 2023-06-04 20:57:43 följande:
    Jag hade krävt att han byter jobb, varför skulle han inte kunna det? Dvs om ni vill försöka reparera ert förhållande. 

Klart jag kan kräva det och klart han kan byta jobb. Men det kanske inte löser problemet? Av någon anledning har han ju fastnat för henne. Jag vill verkligen inte vara en kontrollerande fru och jag kommer aldrig att snoka i hans telefon för att se vad han håller på med. 

Undrade mest om det finns folk där ute som vart med om detta och som fortfarande lever tillsammans och har samma jobb och så? Där mannen/kvinnan helt enkelt har slutat och börjat bete sig som en gift man ?ska? 

• Anonym (vänd på det)

Vänd på det. 

Han hade träffat en manlig kollega som gjort allt detta. 

Hade det varit okej? 

När är det INTE okej att skaffa nya vänner i en relation? Självklart kan man bli misstänksam mot det andra könet. Bjud hem henne en kväll på middag med hennes respektive eller se till att ha ett par vänner till på middag som är singlar typ. 

Kul att han har en vän att anförtro sig åt. Ibland behöver man någon utanför relationen som kan se det med nya ögon. 

• Anonym (Suck)
    Anonym (vänd på det) skrev 2023-06-04 21:14:07 följande:

Vänd på det. 

Han hade träffat en manlig kollega som gjort allt detta. 

Hade det varit okej? 

När är det INTE okej att skaffa nya vänner i en relation? Självklart kan man bli misstänksam mot det andra könet. Bjud hem henne en kväll på middag med hennes respektive eller se till att ha ett par vänner till på middag som är singlar typ. 

Kul att han har en vän att anförtro sig åt. Ibland behöver man någon utanför relationen som kan se det med nya ögon. 

Absolut får man ha vänner. Dock så tycker jag att det är konstigt att man döljer en vän för sin fru/man? Jag har aldrig vart den svartsjuka typen. Därför hade det inte vart konstigt om han presenterat sin nya vän. Men nu gjorde han inte det. 

Jag har inte bett om att få se deras konversation eftersom han var rätt snabb med att säga- Hade jag haft våra sms kvar hade jag visat.. Känner i magen att det är fel bara? 

• Anonym (likadan)

jag tror jag är i samma situation! fast som din man.
    Vill dock påpeka att jag inte har en aning om vilka eventuella intentioner eller känslor din man har.
    Jag har en kollega som jag har bra kontakt med. Vi har kontakt via snapchat nästan dagligen. Hon är öppen och kan komma till mig för att söka stöd både i arbete och privat.
    Det finns inget flirtande och har absolut inte varit några intima situationer. Men visst jag skulle kunna klassa henne som ett span däremot finns det nog väldigt liten risk att det skulle vara mer än så.
    Min fru är medveten om att vi har kontakt även om hon ej vet ngr detaljer.
    Kanske är det lika för din man helt enkelt en bra vän och kollega?

• Anonym (Pfft)
    Anonym (likadan) skrev 2023-06-04 21:57:24 följande:

Vill dock påpeka att jag inte har en aning om vilka eventuella intentioner eller känslor din man har.
    Jag har en kollega som jag har bra kontakt med. Vi har kontakt via snapchat nästan dagligen. Hon är öppen och kan komma till mig för att söka stöd både i arbete och privat.
    Det finns inget flirtande och har absolut inte varit några intima situationer. Men visst jag skulle kunna klassa henne som ett span däremot finns det nog väldigt liten risk att det skulle vara mer än så.

Så du har kontakt med en kvinna som du skulle vara intresserad av, även om er kontakt i nuläget inte är flirtig, och du döljer detaljer om detta för din fru.... Och samtidigt vill du spela ner både din och ts situation genom att kalla dessa kvinnor för "bra vän och kollega"....? Särskilt när ts man redan har erkänt att det finns något mellan dem, även om de aldrig agerat på det...? Asså snälla...

Om du tycker att det är så oskyldigt det du håller på med (och du vet nog att det inte alls är så oskyldigt!) så borde du kunna vara 100 % ärlig mot din fru också.
  • Anonym (Pfft)

Ts, jag skulle säga att det här inte slutar bra. Du kan så klart försöka tvinga honom att byta jobb men det är att gå över gränsen, och dessutom är inte jobbet största problemet för du sitter fortfarande med en man som håller på med sånt här bakom din rygg och det försvinner inte bara för att han byter jobb. Det betyder inte ens att han bryter kontakten med just denna kvinna heller.

Om du verkligen vill försöka rädda detta så är parterapi det enda som hjälper, så får du chansa på att du kan lita på honom hädanefter.... Jag skulle inte göra det.

• Anonym (likadan)
    Anonym (Pfft) skrev 2023-06-04 22:07:30 följande:
    Så du har kontakt med en kvinna som du skulle vara intresserad av, även om er kontakt i nuläget inte är flirtig, och du döljer detaljer om detta för din fru.... Och samtidigt vill du spela ner både din och ts situation genom att kalla dessa kvinnor för "bra vän och kollega"....? Särskilt när ts man redan har erkänt att det finns något mellan dem, även om de aldrig agerat på det...? Asså snälla...

Om du tycker att det är så oskyldigt det du håller på med (och du vet nog att det inte alls är så oskyldigt!) så borde du kunna vara 100 % ärlig mot din fru också.
    Precis det jag är ärlig alltså. Sedan kanske inte alla detaljer som andra delat i förtroende förmedlas.
    Sätt inte dig själv på ngn pedistal bra för att man tycker att ngn är attraktiv eller ser bra ut innebär inte det att man tvunget vill ha sex med vederbörande!
  • Anonym (Suck)
    Anonym (likadan) skrev 2023-06-04 21:57:24 följande:

Handen på hjärtat. Vad pratar ni om då? Om man pratar med någon dagligen, vad diskuteras? 
    Jag har manliga vänner. Jag har kollegor. Jag har en chefsroll i jobbet och skulle aldrig få för mig att börja prata med någon av mina anställda varje dag privat. 
    Vilket min man gör uppenbarligen? 
    Ja man är lika mycket människa som chef. Men det är just det faktum att man inte berättat för mig att denna kvinna existerar när hon har vart existerande i månader? 
    Om man inte döljer något varför inte berätta? 

• Anonym (Pfft)
    Anonym (likadan) skrev 2023-06-04 22:12:20 följande:
    Precis det jag är ärlig alltså. Sedan kanske inte alla detaljer som andra delat i förtroende förmedlas.
    Sätt inte dig själv på ngn pedistal bra för att man tycker att ngn är attraktiv eller ser bra ut innebär inte det att man tvunget vill ha sex med vederbörande!
    Att underhålla en attraktion på det sättet om man är i en relation är inte ok för mig så jag sitter kvar på min piedestal! Under tiden kanske du borde berätta den delen för din fru också, misstänker att hon inte vet om just den lilla detaljen....
Svar på tråden Min man och hans kollega