Min man och hans kollega
Anonym (Suck) skrev 2023-06-04 22:22:40 följande:
Det är dit mina tankar går hela tiden.. Börjar man smussla så är det nog inte sista gången.
.
Vi har diskuterat hela dagen. Vi bråkar inte eller så men jag har påtalat att detta är över gränser för vad jag kan ta.
Ibland är det kanske nädvändigt att sätta människor som inte kan respektera dina gränser på plats väldigt tydligt och resolut, dvs inte göra det till en diskussion om det är ok eller ej utan snarare ge dem ett ultimatum och säga att antingen respekterar du mina gränser eller så kan du dra?... hur ska människor annars förstå att dina gränser är fasta om att respektera dem eller ej är en "diskussionsfråga"?
Sa att jag tyckte att vi kunde prata med någon som kan hjälpa oss reda ut tankarna.. Men nej. Det var visst att överreagera!
Om du hade betett dig som en idiot mot en kompis och din kompis trotts det gett dig en andra chans och erbjudit dig "kompis terapi" för att se om ni kan förbli vänner men du tackar nej och påstår att kompisen överreagerar.... ångrar du verkligen det du gjort? Och är du värd en andra chans då?... OCH.... borde det inte snarare vara du och inte kompisen som gör allt för ni ska fortsätta vara vänner?
Så varför är det du som kömpar och inte han?