Min man och hans kollega
Han har gått över gränsen. Han har också dolt sina spår efter sig dvs raderat SMS:en. Plus allt det andra du beskrev. Jag kämpade för länge med en situation som jag ansåg som ett klart svek, reagerade på det som om det var otrohet, när jag sa jag ville ha terapi - då ville han inte. Jag gissar att han inte såg det som manligt nog att ha terapi. Jag ångrar att jag inte bara var tuff nog där och då som sa det blir antingen terapi för oss eller så får du se den här relationen som färdig, att jag lämnat den. Istället så led jag tills jag inte orkade mer och ville avsluta där och då och det var först då som han i panik försökte få till terapi. Det är inte upp till din man nu efter vad han gjort, förstört din tillit, att tycka du överdriver med terapi eller överdriver alls. Om han vill återfå din tillit så ser han till att göra allt och lite till i sin makt. Annars kommer han inte att återfå den. Det är han som ska kämpa livet ur sig för att få er relation nu på rätt köl. Du ska egentligen bara luta dig bakåt. Även om du nu inte tror att du kommer gå igenom hans mobil och dator så finns där en terapi form som visat framgång vilket är att jo, det ska du visst då kunna göra, inte att du måste göra det, men att du kan göra det och då har hans fullaste stöd till det med, inte ifrågasätta, inte neka, inte bli upprörd (känna sig oskyldigt anklagad). Jag kan ha kollat 1 eller 2 gånger eller ingen alls, minns inte nu, efter att det beslutet kom igenom med den terapi formen. Jag kände inte att jag behövde eftersom jag såg hur han ansträngde sig för att jag skulle få den tillbaka. Jag var redo att ge upp flera gånger, det var fel att jag gått och mått så dåligt så länge utan att få hjälp, utan att han begrep hur allvarligt detta var, och det hade varit enklare för mig att skiljas från honom än att fortsätta den backen uppåt, men det fick bli så att han fick gå före mig och dra mig uppåt. Den här gamla och omogna kaxigheten som var lite av hans signum innan fanns inte mer. Man kan aldrig kräva att någon ska förändras. Jag sket i vilket då. Jag ville bara bort från allt, från honom, men han valde själv att förändras. Du är i första fasen nu av vad som kommer vara en smärtsam och lång process. Här är det A och O att han börjar sätta sig in i vad detta betyder om han vill rädda er relation. Man kan aldrig göra för mycket, men däremot för lite just för att man inbillar sig att det inte är så farligt, det går över, att du skulle vara orimligt svartsjuk...