Lund82 skrev 2023-06-04 08:05:24 följande:
Kommit på fru att vara otrogen
Hej
Jag har i dagarna precis kommit på min fru att vara otrogen med någon på sitt jobb.
Hon fick sms från mannen som jag fick syn på. Jag har konfronterat henne om detta Hon erkänner att de sms;ar, skickar bilder med varandra. Dock sagt att det inte varit intima.
Vi har barn, Mannen i fråga har sambo och barn, tror dessutom att det är hemma chef.
Jag har bett henne avsluta med honom så vi kan bearbeta detta, dock vet hon inte om vill göra det.
Känner mig sjukt frustrerad och vill kontakta mannen, eller hans sambo eller jobbet för att få ett slut på det.
Någon som har varit i liknande situation och kan ge lite tips/råd?
Yes,.och efter att jag skickat in en skilsmässoansökan så ringde helt enkelt upp hans fru och förklarade hur det låg till, hon hade givetvis 1000 frågor men jag förklarade att jag tyvärr inte heller visste hela sanningen för min soon to be ex hade givetvis ljugit om allt och det enda jag kunde svara på är det lilla jag själv visste, men att jag kunde ge henne numret till henne så hon kunde ställa frågorna till henne direkt istället. Hon var såklart ledsen och chockad men tacksam över att jag berättat sanningen för henne.
Honom finns det ingen som helst poäng i att prata med öht, han visste precis vad han gjorde både mot dig och sin fru men sket fullkomligen i er båda, han kommer absolut inte känna någon som helst skam eller emapti mot dig utan göra och säga det som han tror passar honom bäst för att rädda sitt eget skinn. Det finns inget att hämta där.
Att be honom själv berätta för frun som är så poppis att råda på FL är även det meningslöst för det enda man gör då är att ge honom chansen att tuta i frun vad som helst och den storyn hon kommer få höra är såklart den som passar honom bäst, oftast en väldigt bantad version och han kommer såklart göra allt för att få dig att framstå som irrationellt och bara ute efter att sabbotera deras relation.
Vad gäller hans fru så det finns inget enkelt sätt att göra det på, ingen gillar att få dåliga nyheter men de allra flesta föredrar dåliga nyheter framför att leva i en lögn. Genom att låta henne veta så får hon åtminstone chansen att förhålla sig till det och göra egna val.
Vad gäller din fru så kommer även hon säga vafan som helst för att komma så lindrigt undan som möjligt, så förvänta dig inte någon ärlighet eller äkta ånger trotts fina ord och skicklig skådespeleri. Nej hon ångrar med största sannorlikhet inte sin otrohet utan bara att hon blev påkommen och nej, hennes känslor för den andra snubben kommer inte försvinna i ett poff bara för att hon blev påkommen, de kommer bara ligga lågt tills allt lugnat sig eller till och med fortsätta ha kontakt och träffas. Glöm inte att de har mer gemensam med varandra nu än vad du och din fru har. Båda är i samma situation och du och hans fru är ett problem som behöver lösas.
Det är vanligt att man är väldigt naiv i en sån situation och vill fortsätta tro att ens partner är så ärlig och schysst som man trodde hon var, det tar en stund att inse att ävebn människor man älskar kan vara oerhört falska och hänsynslösa. Rationellt så fattar man att så inte är fallet men det tar en stund innan känslorna hänger med. På så sätt blir man väldigt lätt att manipulera för man vill ju innerst inne tro det bästa om sin partner , att allt bara va ett misstag, osv, osv...
Så mitt tips är ta inte några beslut åt något håll förrän du är redo för det, hon kommer kräva ett svar men låt henne hållas och säg helt enkelt att du svarar när du känner dig redo för det. Fokusera på dig själv, era barn (om ni har några), ge dig själv tid att läka och processa det som hänt, SEN kan du ta ett beslut.
Har du vänner och familj du kan prata med och få stöttning så använd det oavsett vad din fru säger. Hon kommer givetvsi helst vilja att ingen får veta... men fokusera som sagt på ditt eget välmående, har du möjlighetbatt komma bort ett tag så gör det.