Inlägg från: Anonym (Lo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lo)

Vegetariskt istället för skaldjur?

MammaKajsa skrev 2023-06-01 21:25:44 följande:

Vegetariska grillspett eller kronärtskocka med citron tycker jag skulle passa. 

Hur gör man de grillspett? :)
  • Anonym (Lo)
    Hedda04 skrev 2023-06-01 21:56:16 följande:
    Inte om man blir bjuden på tillställningen, då ser det nog lite torftigt ut med bara bönor.
    Kan vara jättegott med marinerade bönor, även om jag har jag aldrig lyckats så bra själv med det. Men det skulle nog ändå behövas mer på en tillställning det har du rätt
  • Anonym (Lo)
    Tow2Mater skrev 2023-06-01 23:31:35 följande:

Hur blir kronärtskocka eller marinerade grönsaker ett alternativ for protein? Annars kan de ju bara skippa räkorna och äta resten som serveras till alla andra.

Behöver inte vara proteinkomplett i varje måltid och det här är ju också för variation och matglädje 
  • Anonym (Lo)
    Anonym (åpi) skrev 2023-06-03 01:18:08 följande:

Dom kan väl äta av brödet och potatissalladen?

Dåligt värdskap, tanklöst, slött... varför tror du TS ställer frågan egentligen? Kanske för att hon inte är en person som undviker att anstränga sig för sina gäster.
  • Anonym (Lo)
    sextiotalist skrev 2023-06-03 12:03:59 följande:
    Man kan även köpa de sk hjärtan som konserver. De brukar finnas på pizzor bla. 
    Jag tycker hela skockor är perfekt vid ts tillfälle 
    När de andra skalar sina räkor så skalar vegetarianen sin skocka
    Såserna kan ju ätas tillsammans med skockorna 
    Har aldrig smakat det tror jag? Men jag är dålig på vegetarisk mat men det måste vara gott på din beskrivning? 
  • Anonym (Lo)
    sextiotalist skrev 2023-06-03 14:10:56 följande:
    Det är en grönsak  (eller snarare en outslagen blomma) som funnits i handeln sedan jag var liten (bra länge än 50 år). 
    Jag känner till det men aldrig smakat tror jag. Brukar det vara populärt?
Svar på tråden Vegetariskt istället för skaldjur?