Inlägg från: bababa1337 |Visa alla inlägg
  • bababa1337

Förlåta sig själv efter otrohet

Jag drack för mycket en kväll, varpå jag fick en minneslucka på 8 timmar. Inom dessa 8 timmar ska jag ha försökt kyssa en tjej som jag tidigare "hållt på med" en kort period. Denna tjej informerade min flickvän, som berättade för mig vad som hade hänt för mig dagen efter.

Det kom som en shock och jag kunde inte tro på det först, jag älskar min flickvän mer än någonting i världen och livet har blivit så bra sedan vi blev tillsammans för snart 2 år sedan. Jag frös till is och började be om förlåtelse samtidigt som jag försökte att inte skylla på alkoholen.

Jag har inte kunnat fungera som människa sedan detta hände för ett par veckor sedan. Helt förkrossad. Min flickvän har sagt att hon förlåter mig och att hon inte vill göra slut med mig och att hon fortfarande älskar mig. Men det känns inte likadant mellan oss, som jag förstört allting.

Jag vill få henne att förstå att jag inte vill ha någon annan än henne och att jag ångrar det så hemskt mycket, men det känns inte bättre efter jag säger detta till henne. Det är en krissituation och jag vet inte hur länge jag klarar att känna så här mycket skam och ånger, känner mig utmattad i hela kroppen och kan inte tänka på något annat. Känner mig som världens vidrigaste person och kan knappt hålla konversationer med folk för jag mår så dåligt.

Samtidigt känns det som jag inte har någon rätt att må dåligt när det är hon som är offret.

Hur kan jag gå vidare? Kommer det någonsin bli som förr?

• Svar på tråden Förlåta sig själv efter otrohet
  • bababa1337
    Anonym (S) skrev 2023-05-31 19:50:27 följande:

Helt som förr kommer ingenting bli men det är ju samtidigt bra att det kom fram.

Det du kan göra är ju att fundera på ditt drickande.
    Att dricka så mycket att man får en minneslucka på 8 (!) timmar låter väldigt osunt.
    Har det hänt tidigare?

Sen kanske du även bör ta reda på varför du söker bekräftelse hos någon annan när du tappar kontrollen. Hur har det sett ut tidigare när du blivit onykter (nu menar jag inte bara när du haft förhållanden utan även annars). Brukar det komma ett bekräftelsebehov då? Kan det även komma annars?
    Du kanske ska gå och prata med någon...om situationen och även ta reda på varför den uppstod.

Du är inte vidrig...du är mänsklig och begick ett misstag. Det viktiga blir ju hur du hanterar och ta ansvar framåt...

Förstår inte hur jag hamnat i denna sits, har aldrig någonsin velat vara med någon annan än min flickvän varesig nykter eller berusad, det känns overkligt att jag gjort det och det går emot min moral.

Någon del av mig vill bortförklara det på alkoholen och tjejen i fråga. Men detta vet jag är fel och fegt, jag får ta ansvar för att jag tappade kontrollen. Med detta sagt är tjejen ökänd sociopat som dels varit otrogen själv och varit delaktig i flertalet otroheter, någon del av min hjärna vill tro att hon medvetet försökte förstöra min relation på grund av att vi är ovänner. Att vi är ovänner grundar sig i att jag öppet tagit avstånd från henne på grund av hennes manipulativa och drama-skapande beteende.

Allt detta är förmodligen bortförklaringar som jag får undvika och ta ansvar för mina handlingar.

Jag kommer ändra mina vanor och hoppas att det blir bättre.
  • bababa1337
    Mimosa86 skrev 2023-06-01 20:33:19 följande:

Om du blir så full att du får minnesluckor och tappar omdömet så måste du SLUTA dricka så mycket. 

Seriöst, ditt problem är inte otrohet (den minns du ju inte ens). Problemet är att du inte kan hantera alkoholen och behöver avstå det om du tappar omdömet så fundamentalt.

Ja, jag kommer köra helt nyktert framöver.

Hur kan jag hantera att min tjej känner sig otillräcklig nu? Försöker förklara att jag absolut inte ser något i den andra tjejen (snarare tvärtom), men att detta skedde tyder ju på motsatsen... Försöker låta henne hantera känslorna och vara ärlig och öppen när vi pratar om det, men det känns som jag inte gör tillräckligt.
Svar på tråden Förlåta sig själv efter otrohet