Inlägg från: Räkan77 |Visa alla inlägg
  • Räkan77

Pappan kan inte lägga vår 8 månaders

Har du bestämt dig till hundra procent att du vill sluta amma nu? Ja, då är det bara att köra på. Antingen att pappan tar alla nätter eller att du sätter på dig tjocktröja.

Eller så fortsätter du amma någon månad till och ser vad som händer. Tycker inte du ska sluta bara för att, utan bara om du själv verkligen vill. 

Mun erfarenhet är att det ni gör nu är det mest frustrerande för alls inblandade, dvs att pappan försöker men att du sen tar över när ni pappan och barnet blivit väldigt frustrerade. Då blir det bara misslyckanden och dåliga erfarenheter för dem tillsammans vid nattning. 

• Räkan77

Sätt på dig sportbh och tajta tröjor så bebisen får så lite kontakt med dina bröst som möjligt. 

Jag har bara behövt kämpa med ett av mina barn att sluta amma. Först försökte vi med att pappan tog nätterna, men det funkade inte för så fort sonen såg mig ville han amma. Han var då 20 månader så jag antar att han hade för bra koll på läget för att låta sig luras så lätt. Så slutade med att jag körde hela nätterna. Tog tre nätter av gråt och mycket bärande. Sen sov han hela natten. Men vi var tvungna att gå ut och promenera i bärsele varje kväll i säkert en månad för att han skulle kunna somna. 

Min erfarenhet är att barn är väldigt olika, men det låter som att ni kommer behöva gå igenom en tuff period innan det blir bättre. Om du inte mår bra så skulle jag rekommendera att ni börjar med att pappan kör nattningarna. Kanske att du kan ta en långpromenad under tiden? 

Svar på tråden Pappan kan inte lägga vår 8 månaders