Inlägg från: Nattviol |Visa alla inlägg
  • Nattviol

Pappan kan inte lägga vår 8 månaders

Har ni testat att du inte är hemma alls? Visar tydligt "hej då" och går ut i god tid. Klä på dig "finkläder" och inte bara "jag ska ut och promenerakläder"? 

Ge pappa en ingrodd tröja som luktar mamma kan hjälpa och en flaska välling eller vatten vilket dottern föredrar. 

Det kommer tyvärr inte gå på en kväll, ungar är envisa.  

Alternativt att pappan går ut och går med barnet i barnvagn en lång runda så barnet somnar där?

Jag är nog usel på förslag, mitt ena barn hade samma till någonstans 1,5 - 2 års ålder. Till slut förklarade jag flera kvällar i rad att det var slut snart och barnet greppade det då hyfsat. Men förstår dig till fullo att just där och då är det jobbigt. 

• Nattviol
    Mammatillida1 skrev 2023-05-31 09:57:57 följande:

Tack! Har testat att vara hemifrån en kväll, men fick då komma hem för att hon var helt otröstlig. En del utav problemet är att hon vägrar flaska, testat alla möjliga nappar och innehåll, det är bara äckligt och hon blir ännu mer förbannad😅 Det hade nog underlättat en hel del.. Men promenad kanske är värt att testa! Hon brukar vakna när man kommer hem och bli ledsen men om hon får sova en längre stund kanske pappa kan trösta🙏

Vår dotter var också en flaskhatare av rang. Välling var gott i ungefär en klunk.

Däremot accepterade hon en mer vanlig dricksflaska och hade även koll på hur sugrör funkade tidigt. Så en vattenflaska har alltid stått vid hennes säng, än idag.  

Testa att få henne att dricka vatten ur en sådan dagtid. Typ du dricker först och sedan hon. Barnen vill ju gärna som föräldrarna gör. Greppar hon det så har ni kanske ett alternativ sedan. 
Svar på tråden Pappan kan inte lägga vår 8 månaders