Inlägg från: Mammatillida1 |Visa alla inlägg
  • Mammatillida1

Pappan kan inte lägga vår 8 månaders

Vi har en dotter på 8 månader och vi försöker sluta amma, så tanken är att pappan ska börja lägga henne istället, för att vänja av henne. Men hon blir totalt vansinnig! Hon skriker tills hon spyr, och så fort hon får lite bröst så somnar hon. Har googlat och googlat men hittar inga vettiga tips så nu behöver jag alla tips ni har! 

• Svar på tråden Pappan kan inte lägga vår 8 månaders
  • Mammatillida1

Tack! Har testat att vara hemifrån en kväll, men fick då komma hem för att hon var helt otröstlig. En del utav problemet är att hon vägrar flaska, testat alla möjliga nappar och innehåll, det är bara äckligt och hon blir ännu mer förbannad😅 Det hade nog underlättat en hel del.. Men promenad kanske är värt att testa! Hon brukar vakna när man kommer hem och bli ledsen men om hon får sova en längre stund kanske pappa kan trösta🙏

• Mammatillida1

Förtydligar att det är bvc som näst intill beordrat mig att sluta amma nu för min psykiska ohälsas skull, det är alltså inte "bara för att". För att kunna ta hand om sitt barn måste man ta hand om sig själv först. Därför letade jag nu tips och inte kritik för att försöka göra det bästa av situationen. 

Svar på tråden Pappan kan inte lägga vår 8 månaders