• Anonym (Wilma)

Kan jag höra av mig till mitt ex?

Nej?
    Och du det där med för mycket stress/för stressad att ha kvar relationen brukar vara ett svepskäl och en lögn. Ingen normal person gör slut på sin relation för att hen har det tufft på jobbet just då.
    Utan en sund person kommunicerar.

• Anonym (Wilma)
    Anonym (Sammalika!) skrev 2023-05-30 15:14:28 följande:

Var tillsammans i 2 år och 8 månader. Så inte så värst länge egentligen, men det hjälper inte mina känslor tyvärr.
    Jag försökte få ur honom saker och ting, men fick inga vettiga svar. Han sa mest att han inte kunde ge mig det jag ville ha så då raderade han sina känslor och placerade mig i kompisfacket. 
    Jag hade inga i mina ögon orimliga krav då jag ville att vi kanske skulle hitta på något någon gång i veckan och för mig var en promenad en ok aktivitet. Inte bara se på tv och sova tillsammans 1-3 nätter/vecka. Att vi kanske någon gång kunde göra något hos mig med mitt hem/trädgård och inte bara pyssla med hans om vi gjorde något tillsammans och så ville jag ha sex. 
    Jag tycker inte det är några överdrivna önskningar/behov eller att jag skulle vara klängig av mig.

Alltså känns precis som vi dejtat samma kille. Exakt de ursäkterna, exakt samma förlopp. Först en massa futurefejkande om hur fint gemensamt liv vi skulle ha ihop och sen helt plöstligt för jobbigt, stressigt och för upptagen att kunna ses på ett normalt sätt. 
  • Anonym (Wilma)
    Anonym (Sammalika!) skrev 2023-05-30 16:37:16 följande:
    Skönt att höra att man inter ensam, men beklagar att du upplevt samma.
    Jag försökte förklara efter uppbrottet att han kanske skulle hålla sig undan dejtingsidor eller uppge i sin profil att han är asexuell och bara söker sovsällskap...
    Min var inte mer stressad än att dejtingappar och dejta andra gick bra? så mycket för hans påhittade stress
Svar på tråden Kan jag höra av mig till mitt ex?