Inlägg från: Anonym (B) |Visa alla inlägg
  • Anonym (B)

Varför ses söner som mindre kul än döttrar att få?

Jag ville ha en tjej och fick en pojke först, blev så besviken när vi fick veta under graviditeten. Så hemskt. 

fick sen en flicka några år senare och i efterhand kan jag säga att jag har haft bättre kontakt med sonen och dottern med pappan, fast vi bor ihop. 

sonen har aldrig gillat pojkgrejer som fotboll och annat, han lekte bara med tjejer och än i dag som vuxen tror jag knappt han har en killkompis. 

mest blev helt tvärtemot mot vad jag trodde och så dumt att jag tänkt som jag gjort. 

• Anonym (B)

Det var faktiskt en polsk kvinna som sa att om man önskar att man ska få ett visst kön så får man det. Hon fick två pojkar säger hon, men ena föddes som tjej biologiskt men var en kille. 

Jag önskade sååå en tjej och jag tror att sonen är mer kvinnlig än manlig. Vem vet. 

• Anonym (B)
    Anonym (LESS MAMMA) skrev 2023-06-01 08:33:11 följande:

Fast då tänker jag att man kan tänka till innan man säger något. Jag är 40, detta är sista barnet. Vad tänker man när man då liksom ska ?beklaga? på olika vis att det inte blev en dotter? På VILKET sätt tror man att det kommer vara en snäll kommentar. I vilken värld? (Och även en yngre person kan ju ha skäl som gör att två, eller en, är max. Tid, ekononi, förlossningsskador etc).

Jag och min man är superglada att vi hinner få två barn, det tog tid att få dem och det var stunder där jag kände att det kanske inte skulle gå. Så vi struntar ju i vad det är, utan är just glada att de kommer ha varann och att vi fick bli föräldrar till två härliga ungar liksom. Inte alla förunnat.

Varför bör man inte säga så då? Du menar att man inte får tycka att det är kul t.ex. med en av varje? 

när vi fick veta att vi skulle få en tjej sa nog folk det vill jag minnas. Vi hade en pojke innan. Skulle vi fått en pojke till skulle säkert folk sagt att det också var kul, praktiskt osv. 

Svar på tråden Varför ses söner som mindre kul än döttrar att få?