Inlägg från: Anonym (Lika mycket värda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lika mycket värda)

Varför ses söner som mindre kul än döttrar att få?

Anonym (LESS MAMMA) skrev 2023-05-30 08:57:35 följande:
    Varför ses söner som mindre kul än döttrar att få?

Alltså LESS mamma här.

Har en pojk och ska nu i juni få en pojk till. Vad är grejen med att det är typ mindre värt i folks ögon att få söner? När folk frågar vad det blir och jag sagt pojke med ett leende har de liksom tystnat och hummat nåt ohörbart.

Det är som att folk hoppas jag ska säga tjej.

Ni som reagerar såhär när nån berättar - VARFÖR gör ni det? Jag säger det ju med glädje och ni är som världens svarta hål som bara slukar all positiv energi.

Fy så negativa människor. Skit i dem! Inget kön är mer värt än det andra!! Har själv en liten son som jag älskar mer än vad man någonsin kan beskriva. Och han älskar mig lika mycket. Vi har mycket starkt band. Väntar nu mitt andra och vet ej vad det är för kön. Kommer INTE bli mer glad pga ett kön det skiter jag fullständigt i. Mina barn är mina barn. Hade inte haft något emot 2 pojkar, tänk vad roligt att din son ska få ett syskon! Stort grattis till dig och din familj!!
    Anonym (26 åring man) skrev 2023-05-31 16:12:58 följande:
    Ja lite så känner jag med , tragiskt men sant 

Sedan människor som inte vill förstå har jag heller inte tid med , som du säger , totalt lönlöst att föra en diskussion med dem 
    Jag har ej läst igenom alla kommentarer men vill bara säga att den riktiga feminismen är någonting bra. Väldigt bra. Den har utvecklat kvinnans samhälle mycket, kvinnans rättigheter och jämställdhet. Tyvärr är inte feminismen vad den en gång var och stod för. Det finns (extremister) som med allt annat. Extremister går sällan att ha vettiga diskussioner med. Tänk på det
    Anonym (LESS MAMMA) skrev 2023-05-31 08:21:44 följande:
    Ja, det känns så otroligt roligt att han ska få ett syskon. Två små frön som får dela lekar och minnen. Det gör mig glad. Min son är precis som din, en människa jag älskar mer än jag kan sätta ord på. Han är verkligen helt fantastisk. 

Att jag också hört att många brödrapar blir väldigt tighta och är vänner vidare i livet känns också kul, även om det såklart inte är en garanti. Men att de kommer ha någon att vända sig till som de vuxit upp med och har en lång gemensam historia  med känns så bra.
    Förstår dig precis. Underbart!! Tänk såhär också att barn går att forma ganska mycket till det man vill. Ska göra allt jag kan för att uppfostra mina barn till att familjen är det viktigaste som finns och skapa starka kärleksfulla band då har man gjort allt man kan <3 bry dig inte om negativa kommentarer. Skit I dem! Dina barn är dina barn va fan spelar kön för roll. Finns människor som inte ens kan få barn :( kram till dig! P.S läs/bry dig inte om alla negativa kommentarer i denna tråden!
Svar på tråden Varför ses söner som mindre kul än döttrar att få?