Inlägg från: BeautifulLiz |Visa alla inlägg
  • BeautifulLiz

Varför ses söner som mindre kul än döttrar att få?

Jag skattar mig lycklig när jag läser kommentarerna här!

Är mamma till två vuxna söner, den ena har fru och egna barn (Två jättefina pojkar!)
    Jag har jättefin kontakt med båda sönerna, min svärdotter och de två barnbarnen.

Som farmor ses jag som en viktig person i deras liv, jag är ofta bjuden hem till dem. Träffar barnbarnen oftare än deras mormor gör. (Mycket pga att jag är betydligt yngre, och bor närmare.)
    Det gör såklart inte att barnen värderar mig högre än sin mormor, absolut inte. Men vi träffas oftare.

Mina barnbarn har varken morfar eller farfar, men om de varit i livet så hade nog deras situation sinsemellan varit som min och mormoderns.

Jag och min sons svärmor drar också jämnt.

Undrar om jag haft ovanligt stor tur, eller om olyckskorparna kraxat ovanligt mycket i den här tråden...

Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • BeautifulLiz
    Anonym (LESS MAMMA) skrev 2023-05-30 17:39:24 följande:

Hade missat ditt inlägg men vad kul att höra från nån som dig bland alla som hävdar att en farmor inte kommer få en bra kontakt med barnbarnen.

Jag hade en jättefin kontakt med farmor och farfar som var extra barnvakter åt mig som liten (vi bodde nära) och jag besökte dem regelbundet tills de gick bort. Min man hr fortfarande regelbunden kontakt med sin farfar och och min pappa tog som sagt hand om farmor och farfar hela deras ålderdom och roddade med precis allt för dem. 

Jag ser mina barns farmor och farfar som viktiga i deras liv, varför skulle de inte vara det liksom? 

Det är klart att farmor och farfar är lika viktiga.
    Ta det bara lugnt och se fram mot din andra pojke!

{#emotions_dlg.flower}
  • BeautifulLiz
    Anonym (Döttrar) skrev 2023-05-30 20:43:39 följande:

Kan det hänga ihop med att en dag bli mormor? Kunna dela den upplevelsen på ett annat sätt med sin dotter än med en son?

Varför skulle man inte kunna dela det med sin son?
    Eller för den delen sin svärdotter?
    Eller båda två för den delen.
  • BeautifulLiz
    Anonym (Döttrar) skrev 2023-05-30 20:50:23 följande:

Klart man kan men det blir ju inte på samma sätt. Din son kommer inte bära barnet. Sen kanske du blir nära din svärdotter men hon har ju ev sin mamma.

Det där ligger i dåtid för mig.
    Jag är väldigt nära båda föräldrarna till mina barnbarn.  Hjärta

Jag är inte här för att bråka eller så, jag vill bara tala om hur fint det faktiskt kan bli när man står nära både sina barn och deras respektive.

Är väldigt tacksam för min svärdotter, min son kunde inte valt en bättre fru eller mor till sina barn.
Svar på tråden Varför ses söner som mindre kul än döttrar att få?