Inlägg från: Anonym (Döttrar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Döttrar)

Varför ses söner som mindre kul än döttrar att få?

Kan det hänga ihop med att en dag bli mormor? Kunna dela den upplevelsen på ett annat sätt med sin dotter än med en son?

• Anonym (Döttrar)

Klart man kan men det blir ju inte på samma sätt. Din son kommer inte bära barnet. Sen kanske du blir nära din svärdotter men hon har ju ev sin mamma.

• Anonym (Döttrar)
    Anonym (LESS MAMMA) skrev 2023-05-30 20:52:42 följande:
    Känns som att man lägger väldigt mycket i just den delen. Dottern kanske inte vill ha barn eller såhittar hon ingen man att skaffa dem med i tid.

Kan säga att jag pratade en hel del med min svärmor när jag var gravid första gången med, på ett vis var det nästan enklare än med min mamma eftersom mamma lätt oroar sig för allt plus att det kändes nästan för privat. Med svärmor blev det annorlunda.
    Ja det är såklart väldigt individuellt. Jag delade ingenting med min svärmor ang graviditet dels för att hon inte visade något vidare intresse och för att jag står väldigt nära min mamma. 
    Men jag tror mkt av det hänger på det. Sen har jag vänner som endast har döttrar där de fått den omvända reaktionen, att det vore ju skoj, speciellt för pappan om han fick en son..
Svar på tråden Varför ses söner som mindre kul än döttrar att få?