Anonym (Klarice) skrev 2023-05-30 11:32:25 följande:
Du skriver "svärdotter". - du anser alltså att det är svärmodern, alltså kvinnans roll att ta kontakt med den yngre kvinnan? Var är mannen i allt detta?
Jag har själv kontakt med min mamma. Jag låter maken sköta kontakten med sin mor. Jag åker ofta till min mamma med barnen (maken stannar oftast hemma). Maken åker sällan till sin mamma. Jag hindrar honom inte, men jag ser det inte som min roll att styra upp deras möten. Jag föreslår att han ska åka dit ibland, men inte mer än så.
Du åker ju hem med barnen till din mamma , det är jättebra ingen anmärkning på det alls.
Rent allmänt : Det brukar ju då och då skrivas trådar där det klagas över att så snart pappan skall vara pappaledig så åker han hem till mamma med barnet. Underförstått att han låter farmor sköta barnet istället för att ta hand om det, Det kanske inte är så ,han kanske åker hem till den bästa mamman i världen, enligt hans sett att se det, för att få råd och stöd hur man bäst sköter om barnet.
Egentligen tror jag ingen älskar sin mamma så mycket och står så nära sin mamma, som en son. Mamma är i princip alltid sonens första kärlek. Men sönerna är ibland inte så bra på att visa det .
Alla barn är lika fina, förstås. TS strunta i alla dumma kommentarer och var nöjd och glad över att få en fin son.