Inlägg från: Anonym (Zxc) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Zxc)

Varför ses söner som mindre kul än döttrar att få?

Anonym (!!!) skrev 2023-05-30 09:46:39 följande:

Personlige tycker jag pojkar bara är bråkiga och tråkiga egoister. Flickor är mysigare, roligare och mer empatiska.

Haha, och jag tycker att flickor är gnälliga, gråtmild och besvärligare. 
    Pojkar är mer raka och rättfram, mycket lättare att förstå sig på. 
  • Anonym (Zxc)
    Anonym (LESS MAMMA) skrev 2023-05-30 09:28:07 följande:
    Fast det känns som såna j*kla bullshitargument till del. Iaf de här med att ha kontakt och ta hand om. De män jag vet kring mig är jättemåna om sina föräldrar och far och morföräldrar och de försöker verkligen se till stt barnen ska få kontakt.

Kan det inte vara självuppfyllande? Att om man ser pojkar som att de inte kommer bry sig i framtiden är det det man förmedlar till sina söner.
    Du har helt rätt. 
    Mina, numera vuxna, söner är väldigt måna om mig och mitt välbefinnande. 
    De hjälper mig med allt jag kan önska, även ibland när jag inte ens bett om det. 
  • Anonym (Zxc)
    Anonym (LESS MAMMA) skrev 2023-05-30 10:14:23 följande:
    Intressant - har aldrig hört om det. De mammor med två döttrar i min närhet har bara fått applåder typ och stora leenden. Nu kanske det dock är männen som får de sura kommentarerrna där då, men om det nu är just det här att tjejer ska vara sååå mkt bättre att ha när man är gammal borde ju killarna också få de kommentarerna.
    Min man säger att alla män innerst inne vill ha en son. 
  • Anonym (Zxc)
    Anonym (LESS MAMMA) skrev 2023-05-30 10:21:26 följande:
    Men om man då tar argumentet i tråden för flickor, att vuxna män inte hjälper eller har kontakt med sina föräldrar, betyder det då att män vill ha någon som dissar dem på äldre dar?
    Fast det argumentet stämmer inte. 
Svar på tråden Varför ses söner som mindre kul än döttrar att få?