Inlägg från: Anonym (!!!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (!!!)

Varför ses söner som mindre kul än döttrar att få?

Personlige tycker jag pojkar bara är bråkiga och tråkiga egoister. Flickor är mysigare, roligare och mer empatiska.

• Anonym (!!!)
    Anonym (LESS MAMMA) skrev 2023-05-30 13:27:24 följande:
    Ja. Ibland är det som att mannen inte kan göra rätt. Det blir en sån extrem bild av vad en kille är och inte är, kan och inte kan, kan se ut och inte kan se ut som jag ibland tycker är skrämmande snäv. Undra på att många tonårskillar mår skit.

Det är fler tonårstjejer som mår skit. Att farföräldrar har sämre kontakt med barnbarn beror ju just på att sönerna inte står lika nära sina föräldrar som döttrarna.

I alla tider och fortfarande i stora delar av världen är pojkar viktigare. I Kina bränner man upp flickbebisar i hus. I Thailand säljer man döttrar till bordeller för att betala mediciner och utbildning för sönerna..

På tal om kön och empati: Om män hade lika mycket empati som kvinnor skulle inte världen se ut som den gör. Eller brottstatistiken..

• Anonym (!!!)
    Anonym (därför) skrev 2023-05-30 14:53:00 följande:
    Och vad får dig att tro att söner inte står lika nära sina föräldrar?
    Beror inte det snarare på hur föräldrarna valt att uppfostra sina barn?

I alla tider är det män som fått dra ut i krig för att försvara sin familj, faktiskt redan från då vi var apor. I Thailand säljer man döttrar till bordell pga FATTIGDOM, dvs det står mellan att alla hungrar ihjäl eller nån i familjen får dra in pengar på vilket jävla sätt det än går. Faktisk gjorde även vi något liknande vi med tidigare när söner skickades ut som knektar för att försörja resten av familjen. 

Angående empati så är du ute och cyklar där med för de ggr kvinnor haft makten så har de visat sig vara precis lika hänsynslösa som män...jag menar, jag skulle ju knappast klassa Margret Thatcher som en "empatisk" person. Om jag inte minns fel var det under hennes styre England drog ut i krig (falklandskriget).

Det vore bra om du kunde läsa på lite innan du kläcker ur dig saker för allt du skriver är ju ingen annat än ren BS.
    Det är inte för att de svälter ihjäl de gör det för att pojkarna ska få ett bättre liv!

Du får komma med nåt mer än en enda psykopatkärring! Det förklara ju inte brottstatistiken eller hur..? BS här stod du själv för så läs på innan du skämmer ut dig och apa kan du vara själv..
  • Anonym (!!!)
    Anonym (zoom) skrev 2023-05-30 15:19:35 följande:
    Two wrongs don't make a right. 
    Bara för att det är så i resten av världen betyder väl inte att det är rätt att göra tvärtom? 

När ska vi se våra barn som individer istället för ett kön?
    Min poäng var att det ts klagar på är en droppe i havet.

Hon verkar inte tycka lika synd om alla tjejer som genom tiderna tom blivit mördade för sitt kön..
  • Anonym (!!!)
    Anonym (därför) skrev 2023-05-30 16:40:52 följande:
    Har du några belägg för det annat än feministisk propaganda?

Brottstatistiken är enkel att förklara, män ÄR mer aggressiva än kvinnor, men ÄR överrepresenterade både i att begå våldsbrott OCH drabbas av det. Men samtidigt hade mänskligheten inte överlevt utan den aggressiviteten. Hur det sen passar in i vårt moderna samhälle är en annan fråga, våra kroppar och instinkter är inte skapta för dagens samhälle och till skillnad från vad många av dagens wokemuppar och snöflingor verkar tro så är ju inte naturen en varken rättvis eller snäll plats där alla sitter och håller varandra i handen och sjunger akumbaya.... jag menar det spelar nog ingen roll hur mycket en gasell argumenterar för ett lejon orättvisan i att de bli jagade och uppätna... eller hur? 

Mao är det snarare du som får komma men lite bättre argument, mänsklighetens historia är betydligt längre än bortskämda snöflingor med mätta magar och som gnäller om orättvisor. Faktiskt har vår historia till 99.99999999% handlat om överlevnad.
    Wow alltså..

Så först gnäller du hur synd det är om pojkar/män som inte är värda något längre. 
    Hur fliCoke blivit blivit behandlade genom historien räknas tydligen inte och du är tydligen kvar i apstadiet där naturens lagar gäller..

Haha.. det är var det värsta dravlet jag hört på länge..

Har du något mer du vill mansplaina?
  • Anonym (!!!)
    Anonym (......) skrev 2023-05-31 16:49:32 följande:
    De blir väl vad du uppfostrar dom till
    Skitsnack. Det finns skillnader mellan könen. Jag har inte uppfostrat några..
  • Anonym (!!!)
    Anonym (därför) skrev 2023-06-01 10:22:23 följande:
    Så mao har du ingen jävla aning om vad du skriver om men tror dig ändå veta bäst...  
    Vad ville du mansplaina för mig nu? 
Svar på tråden Varför ses söner som mindre kul än döttrar att få?