Dilisen skrev 2023-05-29 14:05:36 följande:
Jaa jag funderar på att göra samma med testerna, tack för förståelsen 🥺❤️ Önska dock man kunde få åka in och kolla ultraljud för att få ett definitivt svar, förstår ju såklart att det egentligen är ?slöseri? med tid eftersom de ändå inte kan göra något om de skulle vara ett mf ?
det är rött blod, men jag tycker den är lite orange/brun. Vet inte om det säger något, men det är absolut inte brunt-brunt blod, så som det brukar se ut när blodet är gammalt etc
Du har ju all rätt i världen att boka ett privat ultraljud som du själv får betala för om du vill. ❤️ Det gjorde jag relativt tidigt och tyckte det var väldigt skönt att få se att allt såg bra ut. Är man orolig tidigt så är det ju jättejobbigt och stressande att behöva vänta till KUB (om man ens vill/får göra det). Idag är jag i vecka 28 och har vid två tillfällen bokat privata ultraljud, en gång tidigt och den andra gången mellan KUB och RUL när jag fick en mindre blödning och blev orolig. När jag var gravid med min dotter så fick jag till och med en remiss från min barnmorska för ett tidigt ultraljud, men det var för några år sedan och denna gång fick jag bekosta det ur egen ficka så det verkar vara lite svårare idag.
håller alla tummar att allt går bra för dig! Kram