• LFF

Är det jag som överreagerar?

Fråga ett: Var det verkligen kompisen som sa "helst inte" eller förmedlades det av din sambo (och i själva verket var hans önskemål)?

Fråga två: Varför följde han inte med dig, den blivande mamman till sitt barn, hem?

Jag får känslan av att det egentligen är din sambo som inte vill ha med dig på dessa fester just för att denna tjej finns där och han njuter av den uppmärksamhet han får av henne. Jag säger inte att han är otrogen, men jag skulle inte riktigt lita på honom utifrån det du säger att du sett. Oavsett hur mycket han säger förlåt så hade min tillit varit skadad ett tag.

Det är självklart att han ska få umgås själv med sina vänner, men han är inte singel, han ska snart bli pappa. Då får man ta och växa upp. Om ens höggravida sambo är ledsen och vill att man följer med hem, då följer man med hem. 

Rent krasst kan du föda när som helst och då är det faktiskt inte läge för honom att låtsas att han är singel och uppmuntra någon annan bara för att han vill ha uppmärksamhet.

Svar på tråden Är det jag som överreagerar?