Är det jag som överreagerar?
Hur gamla är ni och hur länge har ni varit tillsammans?
Jag kan förstå dig till viss del, samtidigt kan jag också förstå din man och hans kompisar om de kanske inte ville ha med dig. Ibland vill man bara komma bort från sin partner och umgås med sina polare utan att flickvänner/pojkvänner osv ska vara närvarande. Inget konstigt med det. I det första stycket säger du att du mått dåligt och haft ångest. Varför? På grund av att din mans polare sa att du helst inte skulle följa med? Om det är därför du mått dåligt så tycker jag att det är en överreaktion från din sida, ja.
Det var dumt av din man att kalla dig bitch, men jag och min partner har kallat varandra betydligt värre saker när vi varit sura på varandra, man menar ju inte allt man säger. Dock kan jag förstå om din man blev lite less, han ser det som att du prompt ska följa med när han ska umgås med sina polare. Har du tänkt på att han kanske inte vill umgås med dig precis hela tiden? Jag tycker absolut att man ska kunna följa med ibland som partner, men inte hela tiden. Sedan beror det ju på hur ofta man träffar sina polare. Träffas man inte så ofta så kanske de vill passa på att bara träffas de två, eller hur många de nu är.
Jag tolkar det hela som att du har frågat från första början om du får följa med. Din man ser det nog som att du tjatar och att du har svårt att låta honom vara utan dig ibland. Det kan även tolkas som att du är kontrollerande och vill följa med för att se att han inte håller på med någon annan. Vad gäller att starta konversationer så visst är det trevligt om andra startar konversationer med en, men ibland måste man ta för sig och själv vara den som startar en konversation med någon. I synnerhet om man inte känner personerna så bra.
Den där tjejen som har visat intresse för en man, vad är det för tjej? Hur känner de varandra? Din man borde givetvis markera att han inte är intresserad av henne. Man ska lita på sin partner, man ska lita på att partnern inte gör något olämpligt och man ska absolut inte visa svartsjuka (om det inte finns någon riktigt bra anledning till det). MEN man ska också kunna lita på att partnern säger ifrån om en person visar intresse, särskilt om det händer vid upprepade tillfällen. Man kan inte förbjuda andra att visa intresse men om man har ett förhållande måste man kunna markera att det inte blir något, man ska givetvis inte uppmuntra beteendet.
Förklara detta för din man. Kan du visa honom denna tråd? Då får han se hur andra resonerar också. Kanske förstår han bättre då.