-
Ett barn i en familj som jag känner som är under 15 år.Han stack iväg för några dagar sedan, fått livstecken men håller sig borta frivilligt.Vi vet inte alls vart barnet kan befinnas sig.Vad kan man göra mer än att kontakta polisen? Tar tacksamt emot tips och råd.POLISEN ÄR KONTAKTAD.Vad kan vi göra som är omkring honom?
-
Svar på tråden Försvunnet barn
-
Om du vet exakt ålder så kan du meddela det. Ts skriver bara under 15. Om det inte är en tonåring så kan ts rätta mig utan din hjälp.Anonym (Ö) skrev 2023-05-29 19:11:58 följande:Tonåring?
-
Jag har inte rättat dig så sluta snacka skit, jag vet inte hur gammal. Ingen av oss vet så varför skriva tonåring när du inte vet?Anonym (S) skrev 2023-05-29 19:25:02 följande:Om du vet exakt ålder så kan du meddela det. Ts skriver bara under 15. Om det inte är en tonåring så kan ts rätta mig utan din hjälp.
-
Nej, din passiv-aggressiva kommentar var så klart bara för diskussionens skull. Suck....Anonym (Ö) skrev 2023-05-29 19:29:56 följande:Jag har inte rättat dig så sluta snacka skit, jag vet inte hur gammal. Ingen av oss vet så varför skriva tonåring när du inte vet?
-
Ja för diskussionens skull kan det var relevant att inte skriva missvisande kommentarer.Anonym (S) skrev 2023-05-29 19:35:36 följande:Nej, din passiv-aggressiva kommentar var så klart bara för diskussionens skull. Suck....
-
Blir det annorlunda svar om barnet är 10 t ex istället för 13-14? På vilket sätt påverkar det svaren? Polisen är kontaktade, flera har föreslagit soc, mitt eget råd ändras inte heller.Anonym (Ö) skrev 2023-05-29 19:38:14 följande:Ja för diskussionens skull kan det var relevant att inte skriva missvisande kommentarer.
-
Jag kan omöjligt förutse hur alla diskussioner kommer utveckla sig.Anonym (S) skrev 2023-05-29 19:42:47 följande:Blir det annorlunda svar om barnet är 10 t ex istället för 13-14? På vilket sätt påverkar det svaren? Polisen är kontaktade, flera har föreslagit soc, mitt eget råd ändras inte heller.
Kan du svara på nu varför du skrev tonåring? -
Du menar, du vill inte erkänna att svaren hade kunnat sett likadana ut. Men det går bra att hacka på andra.... Och nej, jag behöver inte svara på dina dumma frågor heller.Anonym (Ö) skrev 2023-05-29 19:45:42 följande:Jag kan omöjligt förutse hur alla diskussioner kommer utveckla sig.
Kan du svara på nu varför du skrev tonåring? -
Det är klart att de hade kunnat se likadana ut, men det kanske också kan vara skillnad? Jag vet ju inte hur alla människor kan tänkas svara i tråden. Det är inte hackande att fråga om varför du påstår saker du inte vet, som om de vore sanna.Anonym (S) skrev 2023-05-29 19:53:20 följande:Du menar, du vill inte erkänna att svaren hade kunnat sett likadana ut. Men det går bra att hacka på andra.... Och nej, jag behöver inte svara på dina dumma frågor heller.
-
Tyvärr inte så mycket att göra än att försöka kartlägga. Är det en väldigt ung grabb så startar eftersök snarast. Funderingar kring om han försvunnit frivilligt eller blivit bortförd. Var han sågs senast och allt det där. Både polis och socialtjänst har varit med förr och vet hur och vad man gör. Nu håller vi tummen att han dyker upp oskadd.
-
Har han kommit hem? Ni har ju hört av honom idag. Han har ju hållit sig undan frivilligt.
-
Risken är ju att hon hittat någon på nätet som hon är hos. Hade hon Varit hos någon vän hade ju föräldrarna såklart hört av sig så det rådet var ju kasst.
-
Vem snackar du om?Anonym (B) skrev 2023-05-30 11:43:04 följande:
Risken är ju att hon hittat någon på nätet som hon är hos. Hade hon Varit hos någon vän hade ju föräldrarna såklart hört av sig så det rådet var ju kasst.
-
Vad är det du inte förstår? Be någon vuxen att hjälpa dig.Anonym skrev 2023-05-30 11:58:39 följande:Vem snackar du om?
-
Vem du snackar om, är det jag inte förstår.Anonym (B) skrev 2023-05-30 12:02:25 följande:Vad är det du inte förstår? Be någon vuxen att hjälpa dig.
Vilken "hon"? -
Läs huvudinlägget igen. Det är en pojke som försvunnit.Anonym (B) skrev 2023-05-30 11:43:04 följande:
-
Ingen uppdatering i andra forumet heller. TS har inte skrivit där sedan kl 15 igår. Så vi hoppas att grabben kommit hem. Han håller sig undan frivilligt och hade sagt han skulle komma hem igår.
-
Vi får ju ändå förutsätta att du klarat av att läsa den grundläggande informationen i TS, annars hade du ju naturligtvis varit inlagd och avskild ifrån övriga samhället för längesedan.Anonym (B) skrev 2023-05-30 12:02:25 följande:Vad är det du inte förstår? Be någon vuxen att hjälpa dig.
Frågan som då infinner sig är vem du börjar skriva om i tråden om den försvunna grabben. På sidan två dräller du in och börjar skriva om någon för tråden fullständigt okänd och förmodligen ovidkommande person av kvinnligt kön. Att någon då frågar vem du menar är väl ganska naturligt?
Det kanske inte är du som ska tipsa folk om att söka hjälp?