• Znuttiz78

Snälla hjälp mig STÄMMER DETTA

Hej snälla hjälp mig. BLIR JAG GRUNDLURAD
    Har träffat en amerikansk soldat på nätet har chattat pratat med honom och han ska bli omplacerad till Irak. Jag fick panik för det vill jag inte maila med översten om att dom kan släppa honom direkt till Sverige. Men behöver få in en annan soldat inom Air force?
    Fick 5 personer jag ska välja från och jag ska alltså betala 130 TUSEN kr eller den billigaste 87,000kr 
    Är detta sant för att han ska komma därifrån. snälla hjälp mig så jag inte blir lurad har inte dom pengarna ändån 

• Svar på tråden Snälla hjälp mig STÄMMER DETTA
  • Anonym (Troll)
    RaYzLeR skrev 2023-05-26 18:14:18 följande:
    Anmäld för vad? Glad
    För att det är en fejktråd. Du tror väl inte på den där smörjan? Tips: fall inte för liknande meddelanden om du får några själv.
  • Anonym (F)

Du skriver att ni har haft videosamtal. Det här låter kanske som en konstig fråga, men är han svart eller vit? Har han pratat amerikansk engelska eller har han haft en mer afrikansk accent?

• Anonym (Yep)

Japp zmuttis, du blir lurad. Antar att du vet det redan. Soldater catfishar.

Annat är det med Allan som jag träffat på fejan. Han sitter fast i Indien. Svårt skadad i en elefantolycka i kombination med en riktig yallayalla pga en dålig curry.
    Stackarn har hamnat på sjukhus och behöver minst 300000, gärna mer, för att få foten och högra armen gipsad.
    Självklart ställer jag upp!
    Han väntar på ett arv på cirkus 110mille efter en rik brytning i femte ledet, som han inte ens visste om att  han hade!
    Dom dimper ner den 30 februari nästa år så jag får tillbaka pengarna när vi gifter oss i Katmando.

Man måste vara försiktig Znuttis. Finns så många fula fiskar på nätet.

• Anonym (Sanna)

Jag tror detta är en trolltråd. Men OM ts verkligen är seriös; ja, du blir lutad! Det ta är en klassiker som många ensamma kvinnor tyvärr faller för. De sitter ofta i ert Afrikanskt land och lurar ensamma kvinnor på pengar. Och de fortsätter för en del köper lögnen om den där stilige officeraren som måste ha pengar för att då flyga hem. Sen behöver han pengar till annat...osv.

• RaYzLeR
    Anonym (Troll) skrev 2023-05-26 18:52:55 följande:
    För att det är en fejktråd. Du tror väl inte på den där smörjan? Tips: fall inte för liknande meddelanden om du får några själv.
    Jag vet inte hur Familjeliv ser på trolltrådar, men på Flashback där jag brukar hänga är dom tillåtna.
  • Drottningen1970

Jag tycker att alla som går på dessa bluffar (och de är förbluffande många) förtjänar att bli scammade.

Hejja Nigeria

• Anonym (mor min)
    Anonym (Troll) skrev 2023-05-26 18:52:55 följande:
    Det behöver inte vara en fejktråd. Min mor trodde också på sånt här en period, och hann betala 20000 innan jag och mina syskon fick redan på det och satte stopp.
  • Znuttiz78

Nej detta är inte fejk skrev här för att jag litar mer på er. 
    Har sett program om kvinnor som blivit lurade och tänkt vad dumma dom är. 
    Men detta är första gången detta händer mig känner mig jävligt dum. 

Ja jag prata med honom på videosamtal vit är han och prata Amerikanska flytande.
    Jag är så tacksam för era svar att få mig att tänka klart 
    igår bröt jag all kontakt blocka och han eller dom kommer aldrig mer kunna få tag på mig. 
    Tack för alla era svar Kram till er

• Anonym (F)
    Znuttiz78 skrev 2023-05-27 15:01:44 följande:

Nej detta är inte fejk skrev här för att jag litar mer på er. 
    Har sett program om kvinnor som blivit lurade och tänkt vad dumma dom är. 
    Men detta är första gången detta händer mig känner mig jävligt dum. 

Ja jag prata med honom på videosamtal vit är han och prata Amerikanska flytande.
    Jag är så tacksam för era svar att få mig att tänka klart 
    igår bröt jag all kontakt blocka och han eller dom kommer aldrig mer kunna få tag på mig. 
    Tack för alla era svar Kram till er

Bra. Du gjorde helt rätt.
  • Citronella

Det här måste vara en fejktråd, vem skulle gå på en sån uppenbar scammer?! 

• Anonym (Bluff o båg)

Det är fullständigt bluff och båg. Lurendrejare som oftast sitter i Nigeria. Dr Phil har tagit upp problemet flera gånger. I regel ganska gamla damer som skänkt allt de äger och har till de här bluffmakarna. De lånar foton av riktiga människor. Minns speciellt en gammal kvinna Dr Phil pratade med. Det krävdes enorm övertalning och bevis för att få henne att förstå. De hade tom tagit kontakt med den riktiga mannen på fotot och han fick intyga att det inte var han. Det är djupt tragiskt att kvinnor fortfarande går på sånt här. Blockera mejlen och numret ts.

• Anonym
    Anonym (F) skrev 2023-05-26 18:41:53 följande:

Min man är officer och han säger att Försvarsmakten inte jobbar så här. De erbjuder inte anhöriga till utlandsplacerade att betala pengar för att deras närstående ska slippa åka. Får man ett sådant uppdrag så är det bara att rätta sig efter det. Nu är detta amerikanska försvaret, men det lär ju funka ungefär på samma sätt där. En annan sak som inte alls stämmer är att ?översten?/?chefen? refererar till din ?soldat? som ?general?. General är typ det högsta man kan vara inom försvaret.

Av trådens alla inlägg måste ju det ovan citerade vara det mest haktappningsvärda ... Herregud.
  • Polyrytm

Låter helt legitimt.

Ba hosta upp!

• Anonym (F)
    Anonym skrev 2023-06-01 10:56:57 följande:
    Av trådens alla inlägg måste ju det ovan citerade vara det mest haktappningsvärda ... Herregud.
    Ok? Hur menar du då?
  • Mr Obvious
    Znuttiz78 skrev 2023-05-27 15:01:44 följande:
    Det finns stora pengar att tjäna, så det är inte svårt att få en amerikan att ta på sig militärkläder och ställa upp på videosamtal. Med stor sannolikhet är personen i videosamtalet inte militär.
    Själkvklart är detta 100% bluff. Vilka förhållanden börjar med att man ska betala pengar till en person som man aldrig har träffat i verkligheten?
  • Spucks

Finns det verkligen folk som är så jävla intelligensbefriad att de faller för sånt? Mer uppenbar svindleri finns nog inte.

• Anonym (Cloffe)
    Spucks skrev 2023-06-10 16:56:11 följande:

Finns det verkligen folk som är så jävla intelligensbefriad att de faller för sånt? Mer uppenbar svindleri finns nog inte.

Har ingenting med intelligens att göra. Vissa är lättmanipulerade. Kanske handlar om att denne inte stött på sånt förut, en tillvaro där andra vill väl, en längtan efter äventyr och romantik.
  • Anonym (mor min)
    Spucks skrev 2023-06-10 16:56:11 följande:

Det har inte med intelligens att göra. Min mamma är väldigt intelligent. Men hon är också väldigt godhjärtad, och just då under den här perioden var hon också väldigt ensam och väldigt kärlekstörstande, efter att själv ha brutit upp ett 30 års äktenskap, och under i alla fall 15 av de åren var mina föräldrar i ett typist "vi håller ihop för vi är ändå vänner och vi har barn" äktenskap. Någon kärlek fanns inte. Hon är inte heller så där jätteteknisk av sig och innan de gick isär hade hon i princip inga sociala medier. Hon skaffade det och fick plötsligt en massa uppmärksamhet av män som berömde henne för hennes utseende, för hennes humor, värme, godhet och intelligens. Det är faktiskt inte så konstigt att man faller dit då. 
Svar på tråden Snälla hjälp mig STÄMMER DETTA