• ummiiii

Fler som har BF i slutet av maj eller i början av juni?

Illusion skrev 2023-06-02 00:31:09 följande:
    Jag kan förstå vad du menar även om jag inte delar samma känsla. Det borde ju vara möjligt att få hinnsvepning av en annan barnmorska om du önskar det. 

Nej, ingen bebis här inte. Så BF+3 så här nattetid. I vanliga fall brukar jag somna runt 21, men senaste tiden är jag vaken väldigt sent. Läst att det ska vara ett förlossningssymtom, men man kan ju snart läsa in vad som helst.
    Ja, jag har funderat på att fråga om någon annan kan göra det. Men vill inte såra henne, löjlig som man är. Obestämd

Ja, paradoxalt om det är så. Känns ju som att man skulle behöva mer sömn sista tiden. 

Blir så himla rastlös så här på slutet. Bara städar och letar efter bra förlossningsberättelser, naturliga igångsättningsmetoder som jag ändå aldrig börjar tro på. Inget är som väntans tider. Vi är i alla fall inte ensamma.
  • ummiiii
    Illusion skrev 2023-06-02 22:35:38 följande:

Man får ju inte vara äckelmagad vad gäller att läsa om förlossningssymtom. Men till saken, just nu tycker jag mig ha sett en slemmig brun flytning. Väldigt sparsam dock. Jag vill ju såklart hoppas på att detta betyder att förlossningen ligger runt hörnet.

Angående hinnsvepningen så verkar den inte ha fungerat för mig. Vi har även testat dadlar och färdknäppen.  

Annars har jag och maken sett alla avsnitt på barnmorskorna. Så vackert! {#emotions_dlg.flower} Vi delar även instagramklipp på nyfödda bebisar dagligen till varandra. Längtan är stark, skör och kraftig - minst sagt.

Hoppas att det är igång för dig snart. 

Jag har också testat dadlar med någon av dem, men har inte kört 6 st om dagen i några veckor som man ska. 

Åt en halv ananas per dag med senaste barnet. Gick över en vecka ändå. Fick inga värkar av det, men när jag väl fick det och kom in så sa de att jag var extremt mjuk i tappen. Att hon kunde öppna mig med fingrarna från 7-10 cm lätt. 

Den förlossningen gjorde knappt inte ont heller. Så nu äter jag ananas varje dag igen och hoppas på samma effekt.

Förr på familjeliv fanns det ett arkiv med förlossningsberättelser, men jag hittar inte det längre. Tycker bara det finns enskilda berättelser på privata bloggar nu. Har inte tålamod att leta då. Har någon nåt bra tips? 
  • ummiiii

Barnmorskorna har jag också sett. Förr såg jag på en unge i minuten, men de är bortplockade från SVT sen länge..

• ummiiii

Åh, hoppas att det sätter igång nu. Förstår så väl din känsla och frustration. Plötsligt ligger man dock där med en bebis i famnen. Hoppas att allt går bra och smidigt! 

• ummiiii
    mammatillfyra88 skrev 2023-06-07 12:36:10 följande:

Sen igår har min slempropp släppt massor, idag med blod, sammandragningar å funderar på att åka in på en koll snart då bebisen ligger fel, hon har lagt sig på tvären under veckan vilket upptäcktes på en kontroll på sjukhuset i måndags, har tid för vändning och igångsättning imorgon 😳

Hoppas allt går bra 😊 
    Hoppas allt gick bra och att de kunde vända bebisen igen och att förlossningen gick/går smidigt. 

Min låg också i säte för ett par veckor sedan, fick vända och det gick bra. Första gången för mig att vända. Hade hört så mycket negativt men jag tyckte att det var över förväntan att genomgå. 
  • ummiiii

Ja precis Rewner. Jag har BF 15/6. 

Jag känner igen stickningarna nedåt men känner inte så mycket annars. Räknar med att passera BF med god marginal. Vill dock helst inte bli igångsatt, önskar så gärna att det kommer igång av sig själv. Så jag kämpar på och försöker ha tålamod just nu. Dricker hallonbladste och äter ananas förebyggande. Får se i efterhand om det ev bidrog med någon skillnad. 

Den där känslan att det aldrig kommer en bebis är så skum, man vet ju logiskt att det inte är så, men ändå känner man så ibland. 

Just nu är jag genomförkyld mitt i allt så jag dröjer gärna med förlossningen ett par dagar om jag får välja, även om magen börjar ge mig smått klaustrofobiska känslor. Obestämd

• ummiiii

Tack för tipset på podden förresten. Ska kolla upp det. 

Hoppas det sätter igång för dig idag :)

• ummiiii
    Illusion skrev 2023-06-11 18:36:05 följande:
    På mindre än ett dygn kom sedan vår älskade bebis. <3 Så lycklig! Hon är världens finaste. Jag och maken går på rosa moln och översköljs av alla känslor. Svårt att ta in att vårt lilla mirakel är här hos oss. 
    Åh! Grattiiiis! Vad kul för er! Låter underbart! Njut! 

Hoppas att ni fick en fin förlossningsupplevelse. 
  • ummiiii
    Rewner skrev 2023-06-13 18:21:59 följande:

BF för mig idag, men här har varit väldigt lugnt de senaste dagarna så infon har nog inte riktigt gått fram till hon där inne.

Jag var hos barnmorskan idag och hon kände på livmodertappen och försökte göra en hinnsvepning, men tappen är fortfarande bakåtlutad så hon nådde bara att putta lite på huvudet. Den var iaf mjuk och lite förkortad så lite på rätt väg är det iaf. Nu får vi hoppas att det kan sätta fart av att hon varit där och retat lite iaf. 

Skönt att det ändå har börjat mjukna. Hoppas du kommer igång snart. Jag har BF i övermorgon och har än så länge bara lite lätta förvärkar sedan i söndags. Det kan jag ha i veckor så jag känner mig inte jätteoptimistisk att föda inom kort heller. Men jag hoppas det blir till helgen så jag får vila lite efter denna sista arbetsvecka först Cool
  • ummiiii

Hur går det Rewner? Jag har haft molvärk sedan i söndags. Nu rejäla förvärkar som gör ondare än vanlig mensvärk och trycker nedåt där det gör ont. Har haft en var 20-60:e minut sedan i torsdags morse, tätare på nätterna. Är så frustrerad ikväll så jag vet inte var jag ska ta vägen. 

• ummiiii

Hej Rewner! Hoppas det går bra för dig! Jag fick min lille igår eftermiddag. Lång latinska, tilltagande värkar igår morse. När jag väl var inne och hade öppnat mig till 5 cm så tog det 25 min så var han ute. Hoppas att du också hunnit få din nu, och om inte så hopps jag du slipper vänta så länge till. Vet hur tufft det är. Jag har alltid gått över minst en vecka, denna gång gick jag två dagar över och det är rekord för mig. Hade nog fått vänta längre om inte mitt vatten hade gått igår då jag hade så svaga och oregelbundna värkar först. 

Önskar dig varmt lycka till! 

• ummiiii

All pepp till dig! Det är väldigt tålamodsprövande att vänta med stora magen och förvärkar på det. Heja dig! Hoppas det kommer igång snart. 

• ummiiii

Ok. Skönt! Hoppas du fortsatt är vid gott mod tills det är dags. Tycker det är jobbigt både när folk hör av sig och frågar hur det går hela tiden, men lika jobbigt när ingen hör av sig.. inte kan man ringa någon heller för då tror alla att det är på gång. Så det är speciellt att passera BF. Fördelen är att man välkomnar smärtan mycket mer än de som blir överrumplade innan BF. Så det är ju en fördel. Det gör en så peppad att föda. 

Jag har haft sådana förlossningar med alla utom första som tog lång tid i aktiv fas.  Sista öppningsfasen har gått väldigt snabbt för mig med de övriga fyra. Det har mer gjort min make nervös, för jag skulle inte ha något emot att föda hemma exempelvis.  Så vi åkte in ganska tidigt i förloppet mest för att mitt vatten gick och han låg rörlig sist vi hade kollat. När vi kom in hade han dock sjunkit ned och allt såg bra ut så vi fick stanna för att jag var öppen 3 cm, men det var inte direkt regelbundet eller starkt då. Men pga hur snabbt det har gått för mig när värkarna väl blir regelbundna och starka så fick jag stanna. Mina värkar är extremt mycket tryck i på slutet, de är väldigt smärtsamma pga det och täta, men pga hur snabbt det går så står man ut. Jag har varit nöjd med alla mina förlossningar och resultatet av dem såklart. Hoppas du också kommer bli det. Tro på dig själv och din förmåga är mitt bästa tips. Kvinnokroppen är en fantastisk skapelse!

Svar på tråden Fler som har BF i slutet av maj eller i början av juni?