Illusion skrev 2023-06-02 22:35:38 följande:
Man får ju inte vara äckelmagad vad gäller att läsa om förlossningssymtom. Men till saken, just nu tycker jag mig ha sett en slemmig brun flytning. Väldigt sparsam dock. Jag vill ju såklart hoppas på att detta betyder att förlossningen ligger runt hörnet.
Angående hinnsvepningen så verkar den inte ha fungerat för mig. Vi har även testat dadlar och färdknäppen.
Annars har jag och maken sett alla avsnitt på barnmorskorna. Så vackert! Vi delar även instagramklipp på nyfödda bebisar dagligen till varandra. Längtan är stark, skör och kraftig - minst sagt.
Hoppas att det är igång för dig snart.
Jag har också testat dadlar med någon av dem, men har inte kört 6 st om dagen i några veckor som man ska.
Åt en halv ananas per dag med senaste barnet. Gick över en vecka ändå. Fick inga värkar av det, men när jag väl fick det och kom in så sa de att jag var extremt mjuk i tappen. Att hon kunde öppna mig med fingrarna från 7-10 cm lätt.
Den förlossningen gjorde knappt inte ont heller. Så nu äter jag ananas varje dag igen och hoppas på samma effekt.
Förr på familjeliv fanns det ett arkiv med förlossningsberättelser, men jag hittar inte det längre. Tycker bara det finns enskilda berättelser på privata bloggar nu. Har inte tålamod att leta då. Har någon nåt bra tips?