Fler som har BF i slutet av maj eller i början av juni?
Några som vill följas åt och ventilera alltifrån förlossningstecken till graviditetskrämpor eller bara prata om hur olidligt jobbigt det är att vänta på sin bebis?
Jag har BF 30 maj.
Några som vill följas åt och ventilera alltifrån förlossningstecken till graviditetskrämpor eller bara prata om hur olidligt jobbigt det är att vänta på sin bebis?
Jag har BF 30 maj.
Jag har BF 15 juni.
Då har ju du BF på tisdag nästa vecka TS, spännande. Hur känner du dig? Mycket förvärkar eller är det lugnt? Är det ditt första barn?
Jag känner mig väldigt otålig och ändå räknar jag med att gå över tiden.
Ja, det är frustrerande med förvärkar på natten. Man blir så uppspelt och tror att det är igång så man får ju svårt att somna.
Detta är mitt femte som jag bär på nu, och det var några år sedan sist för mig med.
Jag har passerat BF med alla innan och med minst 6 dagar och max 13 dagar. Så jag räknar med det nu också.
Mår du bra för övrigt?
Hade du en bra förlossningsupplevelse sist?
Jag har BF 13 juni med första barnet. Stor ovisshet i vad man står inför nu så jag bollar gärna med andra i sammasituation. Både mamma och syster har gått över 10 dagar i sina graviditeter så blir spännande att se hur det blir för mig.
Jag har haft en del förvärkar. Till en början var det vid ansträngning, men sedan 1,5 vecka tillbaka har de även kommit vissa nätter utan att jag gjort något särskilt på dagarna. Vet inte om det tyder på att något kan vara på gång eller om det lika gärna kan vara 3-4 veckor kvar. Bara att otåligt fortsätta att vänta antar jag.
Vad har varit era första tecken på att förlossningen varit på g vid tidigare graviditeter?
Inte vart inloggade här på 100 år känner jag 😅
jag har bf den 12/6
väntar barn nr 9 ❤️
Här händer det inte mycket och imorgon är det BF. Vad hände? Jag skulle ju föda i vecka 38?!
Fruktansvärt tradigt, tålamodsprövande och enerverande. Jag försöker hålla mig sysselsatt, men jag orkar inte heller pga magen. Bara det här att sätta på sig stödstrumpor är ett helsike, och det hjälper inte heller när maken snällt försöker hjälpa till.
Känslorna går verkligen upp och ned. Jag kan till och med nästan bli "arg" över situationen. Det liksom räcker nu. Sömnen är ju inte heller så rolig, vilket bidrar till att dagarna blir ännu längre...
Allt det här vet jag att jag kommer att glömma (eller kanske förtränga) när bebisen kommer. Då kommer det att kännas som väntan inte var sååå lång. Men, jag vill komma till den känslan - NU!
Intressant att läsa era erfarenheter. Har ju förstått att det kan skilja mycket även mellan ens egna graviditeter, men man greppar väl helt enkelt efter halmstrån för att försöka minska ovissheten.
Jag kan skriva under på hela ditt senaste inlägg, Illusion, och då har jag ju ändå två veckor kvar till bf imorgon. Tycker att det är frustrerande med den störda sömnen och förvärkarna. Om det visar sig vara flera veckor kvar tills det sätter igång på riktigt så hade man väl kunnat få sova nu iaf.
Nu har jag varit hos barnmorskan och gjort hinnsvepning. Nu hoppas vi att något händer. Det positiva är ju att livmodertappen är mogen och öppen för ett finger.
Är på BF+1.
Har lite sammandragningar och väldigt lätt molvärk.
Natten har varit lugn och jag har kunnat sova någorlunda. Nu har jag sammandragningar, magen spänns som en hård boll, men ingen molvärk direkt. Hoppas att det här är en del av processen i att snart föda.
Jag mår bra förutom att det är tungt nu på slutet såklart!
jo men det har gått bra, båda dom som föddes i vecka 34 fick ligga nästan 2 veckor på neo, den ena hade en lättare andningsstörning men den andra fick en allvarligare form så han fick ligga i respirator första dygnet, han är en glad 3åring idag ❤️
hur har din graviditet varit?
Man får ju inte vara äckelmagad vad gäller att läsa om förlossningssymtom. Men till saken, just nu tycker jag mig ha sett en slemmig brun flytning. Väldigt sparsam dock. Jag vill ju såklart hoppas på att detta betyder att förlossningen ligger runt hörnet.
Angående hinnsvepningen så verkar den inte ha fungerat för mig. Vi har även testat dadlar och färdknäppen.
Annars har jag och maken sett alla avsnitt på barnmorskorna. Så vackert! Vi delar även instagramklipp på nyfödda bebisar dagligen till varandra. Längtan är stark, skör och kraftig - minst sagt.
Nope, ingen bebis här inte och jag är nu på BF+7. Fy!
Slemproppen har definitivt gått, det gjorde den i förrgår.
Känns som vi aldrig kommer att få vårt barn, fast det vet vi ju. Men känslan är ändå så. Riktigt jobbigt, som att befinna sig i ingenmansland.
Nu har jag fått en sk teckenblödning. Lite sammandragningar, inte direkt ont. Nu hoppas vi att det snart sätter igång. :)