• ummiiii

Fler som har BF i slutet av maj eller i början av juni?

Jag har BF 15 juni. 

Då har ju du BF på tisdag nästa vecka TS, spännande. Hur känner du dig? Mycket förvärkar eller är det lugnt? Är det ditt första barn? 

Jag känner mig väldigt otålig och ändå räknar jag med att gå över tiden. 

• ummiiii

Och med "gå över tiden" menar jag passera BF, menar inte överburenhet. Man stället ju ändå in sig på datument fast man vet att man inte borde Skrikandes

• ummiiii

Ja, det är frustrerande med förvärkar på natten. Man blir så uppspelt och tror att det är igång så man får ju svårt att somna. 

Detta är mitt femte som jag bär på nu, och det var några år sedan sist för mig med. 

Jag har passerat BF med alla innan och med minst 6 dagar och max 13 dagar. Så jag räknar med det nu också. 

Mår du bra för övrigt?

Hade du en bra förlossningsupplevelse sist? 

• ummiiii

Jag känner inte så värst mycket. Bara lite smärtfria sammandragningar då och då under dagarna. Inga direkta krämpor för övrigt förutom otymplighet och känslan av att vara ivägen med magen hela tiden. Glad

• ummiiii

Vad spännande med första barnet. Hoppas du haft en bra graviditet. 

Jag och min syrra har haft ganska olika förlossningar och passerat BF med olika tidsintervall. Så inte säkert att du går över. 

För vissa sätter ju förlossningen igång "pang bom" med värkar eller med vattenavgång och sen värkar direkt utan att ha känt något innan. 

Jag tillhör dock den skaran för vilka det sakta accelererar med förvärkar över några veckor, speciellt nattetid sista veckan. Känner ingen tydlig "nu är det igång" förrän jag är typ i aktivt förlossningsarbete och är öppen 3-4 cm, innan det kan värkar komma och gå i flera dagar. Blir så besviken varje gång det stannar och tjuter alltid några dagar innan förlossningen för att jag blir så besviken när det inte kommer igång när jag trott att det varit på gång. 

Jag tror det är väldigt individuellt vad som är tecken på att det är på gång. Det kan även variera mellan olika graviditeter för en och samma person. Det enda mina har haft gemensamt är väl att när förvärkarna börjar bli starkare och det är något dygn kvar så har jag haft mer genomskinliga flytningar, likt vid ägglossning, dock ej slemproppen. Den har kommit inne på förlossningen när jag är öppen 6-7 cm. Men hur sånt går till är så olika. För vissa går slemproppen ett par dagar innan osv. 

Hoppas att du får en bra förlossningsupplevelse och en frisk och gosig bebis.  

• ummiiii
    Illusion skrev 2023-05-28 19:23:27 följande:
    Jag hade en bra förlossning. Det var en hel del "hemarbete" med värkar och jag fick åka hem med smärtstillande tills jag hade öppnat mig fyra centimeter.
    Sedan när jag var öppen så gick det ganska fort. Jag hade lustgast och när jag väl ville ha EDA så var det för sent. Ganska klassiskt! Fick några ytligare bristningar. 
    Sammantaget gick allt bra, varken lätt eller tung förlossning. 

Det känns väldigt tufft att gå 13 dagar plus. Jag vet inte om jag pallar det... 
    Förra föddes 40+6, men det var i alla fall två dagars värkarbete. 
    Ja, det lät som en bra förlossning. Hoppas det går smidigt nu med. 

Jag fattar inte hur min mage ska ha plats att växa mer i minst två veckor till. Känner mig som en boll. 

Jag hoppas du får din bebis snart illusion. Det är verkligen tufft att vänta när man är höggravid. 

Jag har gjort allt här hemma som finns att göra, till och med rensat vattenlås trots att det är jätteäckligt, bara för att hålla mig sysselsatt.

Blir väl att laga ett stort gäng matlådor snart då så man kan äta utan ansträngning när bebis vill titta ut.
  • ummiiii
    mammatillfyra88 skrev 2023-05-29 15:05:25 följande:

Inte vart inloggade här på 100 år känner jag 😅 

jag har bf den 12/6
    väntar barn nr 9 ❤️

Ja, det var minsann starkt jobbat. Så härligt.

Hoppas du slipper vänta så länge till du också. 

Har du haft smidiga förlossningar? 
  • ummiiii
    Rewner skrev 2023-05-30 14:38:34 följande:
    Åh, så skönt att få gjort bort en massa grejer hemma. Då har du gått på föräldraledighet nu?

Jag jobbar ännu, men denna vecka så har jag gått ner till halvtid. Kan sluta sen när jag vill så behövde inte bestämma något i förväg. Jag har haft en del problem med min kropp (foglossning etc) under våren och eftersom jag har ett icke-fysiskt arbete så mår jag bättre av att vara där än att vara hemma och inte kunna göra och greja med allt som jag skulle vilja där. I förrgår virkade jag iaf klart babyfilten så nu är allt sådant färdigt för ankomsten.
    Nej jag jobbar fortfarande heltid. Ska gå hem på BF tänkte jag. Räknar kallt med att passera BF med god marginal. 

Jag tror jag skulle bli smått tokig om jag var ledig innan BF. Provar det en gång och när BF väl kom då blev det mycket större än vad det varit annars. 

Jag kan också gå på dagen från mitt jobb om det skulle behövas så då kände jag att det var bäst så för min del. 

Vad kul med en hemvirkad babyfilt. <3

När var det du hade BF Rewner?
  • ummiiii
    Illusion skrev 2023-06-01 00:10:30 följande:
    Hinnsvepningen kändes knappt. Det var mer som; - "Är du klar, var den mogen?". Lite molvärk och en hel del sammandragningar efteråt. Maken kan även känna hur magen spänns, hård som en basketboll. Jag har inte gjort hinnsvepning förut. Ingen blödning än så länge. Men jag håller tråden uppdaterad vid förändring, kan ju vara av intresse för flera.

Nästa vecka ska jag göra ett ultraljud och då tas beslut kring igångsättning, dvs. om jag vill eller inte. Allt beror ju på hur öppen jag är, var jag är i förlossningsprocessen tänker jag. Står det helt still, dvs att jag fortfarande bara är öppen 1,5 cm, så kommer jag vilja att de sätter igång mig. 

Det låter ju väldigt bra med kontroller varje dag. Det påverkar ju beslutet helt klart.
    Vad bra att det inte gjorde ont. Jag har aldrig gjort hinnsvepning men skulle vilja prova det. Men jag kan tyvärr inte kan tänka mig bli undersökt vaginalt av den BM som följt mig under graviditeten. Vet inte ens om jag skulle vilja ha samma BM på förlossningen två gånger, Skäms. Vill liksom inte ha en relation till eller känna någon som petar mig där nere. Jag är lite knäpp så. Får lätt ångest av sånt/känns olustigt, förutom maken då. 

Hoppas du inte behöver vänta så länge till illusion

Visst är du BF +2 idag. Hoppas det kommer igång för dig snart.
  • ummiiii
    mammatillfyra88 skrev 2023-06-01 11:00:58 följande:
    Illusion skrev 2023-05-30 14:14:21 följande:
    Nu läste jag att du har fött så pass tidigt. Jag antar att det har gått bra ändå?

Jag mår bra förutom att det är tungt nu på slutet såklart! 

jo men det har gått bra, båda dom som föddes i vecka 34 fick ligga nästan 2 veckor på neo, den ena hade en lättare andningsstörning men den andra fick en allvarligare form så han fick ligga i respirator första dygnet, han är en glad 3åring idag ❤️

hur har din graviditet varit? 

Att få barn tidigare är ju en annan slags prövning. Skönt att denne bebbe stannat tillräckligt länge.
Svar på tråden Fler som har BF i slutet av maj eller i början av juni?