Inlägg från: Fjällsockan |Visa alla inlägg
  • Fjällsockan

Clearblue veckoindikator

Hur vet du när du hade ÄL? Teststickor? Temperatur för att bekräfta? Reagerar lite på att du skriver att du har en lång cykel men att lutealfasen bara blir 9 dagar utifrån den BIM du nämner? Kanske är det så för dig förstås! Bara tänker om du utgått från någon app eller så kan det ju alltid ha hänt att det skiljer sig några dagar hit och dit? Ägget måste väl bli befruktat inom ett dygn från att det släpper, men själva implantationen kan ta längre tid. Tror flera appar brukar räkna ÄL som 2+0, men det kan ju vara så att om de utgår från din långa fas mellan mens och ÄL blir veckouträkningen missvisande? Eftersom testen reagerar på hcg-nivå så har ju du inte lika hög nivå som någon som haft ägglossning tidigare - fast vanligtvis har kortare folikulärfas/menstruationsfas, är du med på hur jag tänker? I så fall kan ju 1-2 stämma för dig! Så slår det säkert om till 2-3 veckor imorgon eller med mer koncentrerad urin! 

• Fjällsockan

Spermierna kan ju även överleva några dagar så ägget kan ju lossnat efter 8 maj. Du befinner dig säkert precis mitt emellan veckor nu. Testa igen med mer koncentrerad urin imorgon eller så länge du orkar vänta så har det säkert slagit om Skrattande

Jag hade ÄL 4e en månad, fick 1-2 den 18e (så ÄL+14), och du är ju typ på ÄL+16 om du hade ÄL 10e så inte så olika! Fick 3+ på ÄL+25. Håller tummarna och tror verkligen inte du behöver oroa dig! 

Svar på tråden Clearblue veckoindikator