Lämnat en dålig relation men svårt att bli av med exet
Sluta curla!!
Ge mig några specifika situationer så ska jag tala om hur du kan hantera dem!
Sluta curla!!
Ge mig några specifika situationer så ska jag tala om hur du kan hantera dem!
Det vill säga jag lever kvar i gamla mönster där jag hela tiden släcker bränder och räcker ut hela armen om och om igen. Han tycker att vi har ett gott samarbete, men sanningen är att allt går ut på att jag skjutsar, hämtar, lånar ut bil och bostad, lånar ut pengar mm.
Finns det någon som känner igen det här? Eller någon som har konkreta tips?
Jag vill inte ha det så här. Ett normalt umgänge fungerar inte så han kan inte hämta och lämna i skolan.
- om han inte får matpengar till barnen så kan han inte ha dom
- får han inte låna bilen måste barnen gå långt
- dyker inte upp i tid för umgänge
- ska få barnen hämtade och lämnade hos sig.
- tar bara ett av barnen, den som är enklast
- bryr sig inte om att den yngsta inte vill träffa honom
det ni säger är helt rätt, men varför är det så svårt? Jag har inga känslor för honom alls. Hade varit skönast att inte ha honom i vårat liv men jag kan inte neka barnen umgänge med sin pappa? så less på att ställa upp för honom.
Tack, du peppar mig ngt otroligt!
han bor avigt till med få bussar, han kan inte lämna vid skola/förskola dels för att han jobbar natt men även för att han inte skött det. Så jag har barnen 99.9%. Hans ekonomiska situation gör att han inte kan köpa bil. Den yngsta har inte velat vara med sin pappa men pappan gör inget åt det.
jag känner mig så korkad som bara inte kan säga nej men nu jävlar. i perioder har jag lyckats men det slutar med att jag är tillbaka på ruta ett
vi har ett schema när det passar honom. Han jobbar natt och tycker att det är bäst. Men träffar barnen väldigt sporadiskt. Kanske 1-3ggr/mån max.
Jag har försökt att ligga lågt med tider. Men det är pappan som säger det till äldsta. Det kan vara så att han säger att han ska hämta kl 08 men dyker upp 18.30 istället. Jag får stå med ett barn som är ledset. Vad säger man egentligen? han skickade sms 08.10 att han skulle sova. Men dök upp 18.30.
jag är så less på att skydda exxet. Men barnen börjar förstå och jag vill inte få skulden.
han skulle aldrig använda barnen för att bråka med mig när det kommer till umgänge. Han skulle kunna strunta i dom helt och söka självömkan hos vänner och säga att jag inte tillåter. .
Han har ett färdmedel som är lämpligt för honom men inte för barnen. Går en del bussar per dag som är relativt nära men o övrigt är det långt avstånd till vägen se det går bussar oftare, om än sällan.
Ska vara säga att nej det går inte på allt typ. Ska inte behöva förklara mig eller komma med ursäkter, för han har alltid svar och kompromisser.